Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس جمهور، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه های اولیه را اقدامی اصولی جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد دانست و گفت: رویه سازی و تداوم جدی عرضه سهام بنگاه های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه های دولتی در بورس با یک برنامه و طرح دقیق برای مردم محور شدن اقتصاد و خروج جدی دولت از بنگاه داری، شفافیت بخشی به اقتصاد و تولید است که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی را در پی خواهد داشت.

روحانی: تمامی دستگاه های دولتی موظف به عرضه سهام شرکت ها در بورس هستند

بورس24 : رئیس جمهور، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه های اولیه را اقدامی اصولی جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد دانست و گفت: رویه سازی و تداوم جدی عرضه سهام بنگاه های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه های دولتی در بورس با یک برنامه و طرح دقیق برای مردم محور شدن اقتصاد و خروج جدی دولت از بنگاه داری، شفافیت بخشی به اقتصاد و تولید است که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی را در پی خواهد داشت.

حسن روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت، مدیریت بازار سرمایه و افزایش عرضه های اولیه را اقدامی اصولی و دقیق جهت ایجاد ثبات، توسعه و رونق بخشی به بازارهای مالی و اقتصاد دانست و گفت: در این مساله دو نکته حائز اهمیت ویژه است که اول، رویه سازی و تداوم جدی عرضه سهام بنگاه های بزرگ و متوسط به ویژه بنگاه های دولتی در بورس با یک برنامه و طرح دقیق برای مردم محور شدن اقتصاد و خروج جدی دولت از بنگاه داری، شفافیت بخشی به اقتصاد و تولید است که رونق، پویایی و فسادزدایی جدی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: از این نظر تمامی دستگاه های دولتی طبق ضوابط و مقررات اعلام شده موظف به عرضه سهام شرکت ها در بورس هستند و مالکیت اموال مازاد از سوی دستگاه های دولتی برای شکوفایی اقتصاد سریع تر باید به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و به خصوص سازمان بورس باید نسبت به اجرای تعهدات شرکت ها مبنی بر تکمیل سهام شناور آنها اقدام کند.

رئیس جمهور ادامه داد: دومین نکته ای که باید توسط مسئولین وزارت اقتصاد و سازمان بورس با دقت، ظرافت و حساسیت بالا تعقیب شود، نظارت دقیق بر بازار سهام و متعادل سازی عرضه و تقاضای سهام در بورس و رشد منطقی سهام از طریق تسهیل پذیرش و رفع موانع حقوقی پذیره نویسی ها و صندوق پروژه است. هیجان زدگی کاذب نباید بورس را متاثر کند از این نظر رشد شاخص های بورس باید طبق پایه های علمی دقیق و بر اساس منطق بازار سرمایه پیش برود.

روحانی عنوان کرد: مدیریت بورس باید با اعمال مقررات احتیاطی لازم و مراقبت دقیق به جامعه و مردم این اطمینان را بدهد که سرمایه گذاری آنها استحکام لازم را دارد لذا بهتر است در این زمینه با جدیت بیشتر عمل کنند. ساماندهی بازار سرمایه و نوسانات ارزی از مباحث مهم و تعیین کننده ای است که در روزهای اخیر، فضای اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: از عوامل مهمی که می تواند نوسانات را کنترل کند، عرضه ارز صادرکنندگان به بازار است. دولت با تفکیک کسانی که به قصد سوداگری و منفعت طلبی از عرضه ارز حاصل از صادرات در موعد مقرر و طبق ضوابط خودداری کرده اند با همکاری مراجع قضایی این افراد را مورد پیگرد قرار خواهد داد و در عین حال برای کسانی که در موعد مقرر نسبت به تعهد عمل می کنند مشوق ها و امتیازات ویژه در نظر خواهد گرفت.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24