Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: مهمترین دلیل رشد این روز‌های بازار سرمایه رشد نقدینگی است، حدود ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور برآورد شده که بخش قابل توجه آن، وارد بازار سرمایه شده است.

دلیل رشد بورس چیست؟ نقدینگی یا انتظار تورمی؟

بورس24 : مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت: مهمترین دلیل رشد این روز‌های بازار سرمایه رشد نقدینگی است، حدود ۲۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور برآورد شده که بخش قابل توجه آن، وارد بازار سرمایه شده است.

بهنام بهزادفر در برنامه تیتر امشب با بیان مطلب بالا افزود: البته این ورود نقدینگی به بازار سرمایه منطقی و رشد قیمت دلار و افزایش فروش شرکت ها، از مهمترین دلایل اقبال مردم به این بازار شده است.

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، همچنین نبودِ رقبای خارجی و تاثیرِ آن بر افزایش میزان تولید و مبلغ فروش را در کنار دلایلی که گفته شد، از عوامل دیگرِ هدایت نقدینگی به بازار سرمایه دانست.

او تاکید کرد: این ورود پول و سرمایه به بازار، جهش تولید را به دنبال دارد و تاکنون بیش از 50 میلیون کد بورسی صادر شده است.

بهزادفر در ادامه به ارزش روز واحد‌های سرمایه گذاری اشاره و تصریح کرد: در ابتدا هر واحد سرمایه گذاری 10 هزار تومان بود که امروز به 27 هزار تومان رسیده و چیزی حدود 170 درصد رشد داشته است؛ به این معنی که هر واحد سرمایه گذاری صندوق دارا یکم، حدود 3 برابر شده است.

او در پاسخ به این فرضیه که «بازار سرمایه پلی به تورم است»؛ گفت: در بازار سرمایه، نقدینگی کنترل می‌شود و اگر افراد با رشد سودآوری مواجه شوند، عملا اتفاق بدی در این عرصه برای اقتصاد کشور نخواهد افتاد.

مدیر آموزش و فرهنگ‌سازی بورس در ادامه از مرحله بعدی پذیره نویسی صندوق دارایی یکم خبر داد.

در ادامه گفتگو بهروز خدارحمی کارشناس بازار سرمایه، نگرانیِ مردم از کاهش ارزش سپرده به دنبال افزایش تورم را دلیل اصلی اقبال مردم به بازار سرمایه در بین سایر بازار‌ها دانست و گفت: فرهنگ سازی و جهت دهی دولت در این عرصه از دلایل دیگر این استقبال بوده است.

عامری‌مقدم، کارشناس بازار سرمایه دیگر میهمان برنامه تاکید کرد: تازمانی که تورم انتظاری و افزایش شاخص‌های مهم اقتصادی ادامه داشته باشد، می‌توان پیش بینی کرد، روند و حرکت بازار سرمایه ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: بستر‌های مختلف معاملاتی در بازار سرمایه، پاسخگوی حضور یکباره مردم نبود و به نظر می‌رسد سرمایه گذاری مستقیم در بازار سرمایه، تصور اشتباهی است.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24