Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

یک کارشناس بازار سرمایه از شاخص قریب الوقوع دو میلیون واحدی خبر داد. علیرضا محمد پور که سال گذشته شاخص یک میلیون واحدی را زمانی که عدد شاخص کمتر از ۴٠٠ هزار واحد بود را گمانه زنی کرده بود ، به خبرنگار بورس ٢۴ توضیح داد : من قبلا تاکید کردم و باز هم تاکید می کنم که در اقتصاد فعلی، جهت توازن راهی جز رشد بورس را نداریم و شاخص ٢میلیونی در تابستان قطعا اتفاق خواهد افتاد و احتمالا هم به همین زودی ها.

تخمین یک کارشناس شناخته شده از شاخص قریب الوقوع دو میلیونی و تجدید ارزیابی ۴٠٠٠ درصدی ایران ترانسفو!

بورس24 : یک کارشناس بازار سرمایه از شاخص قریب الوقوع دو میلیون واحدی خبر داد.

علیرضا محمد پور که سال گذشته شاخص یک میلیون واحدی را زمانی که عدد شاخص کمتر از 400 هزار واحد بود را گمانه زنی کرده بود ، به خبرنگار بورس24 توضیح داد : من قبلا تاکید کردم و باز هم تاکید می کنم که در اقتصاد فعلی، جهت توازن راهی جز رشد بورس را نداریم و شاخص 2میلیونی در تابستان قطعا اتفاق خواهد افتاد و احتمالا هم به همین زودی ها.

وی در برابر این سوال که چند ماه قبل می گفتید که امسال سال سهام شرکت های خودرویی است و شرکت های بزرگ این صنعت از محل تجدید ارزیابی دارایی ها افزایش سرمایه دادند. به نظرتان امسال همچنان شرکت هایی که تجدید ارزیابی نکرده اند، چنین کاری خواهند کرد؟ توضیح داد : به نظرم سهام شرکت های خودرویی که رشدشان را از اواخر سال قبل شروع کردند، امسال به این رشد ادامه می دهند.دلیل این موضوع هم عقب ماندگی این گروه در بازار بود و این صنعت باید همچنان رشد داشته باشد. اما در خصوص تجدید ارزیابی دارایی ها به نظرم مدیریت شرکت ها نباید خیلی تفاوت کنند و این موضوع را باید در دستور کار خود قرار دهند و این تنها راه توازن ارزش بازار واقعی شرکت ها با میزان سرمایه آن هاست که باید به یک منطقی برسند.اما در سال جدید به نظرم با توجه به بررسی هایی که در بازار داشتم سهام شرکت های برقی علی الخصوص جا مانده این صنعت، سهام شرکت ایران ترانسفو است که جزو شرکت های قدیمی محسوب می شود و هیچ گاه ارزش دارایی های آن بروز نشده است.

وی افزود : بنده افزایش سرمایه این شرکت را در سال جاری از محل تجدید ارزیابی دارایی ها یک رقم خیلی بالایی متصورم طوری که شاید در بازار بورس امسال جزو عجایب باشد. افزایش سرمایه از محل سود انباشته که در هیات مدیره آن ها در برنامه هایشان اعلام کردند، تجدید ارزیابی از محل دارایی خود که بایستی به دلیل فروش سهام متعلق به دولت انجام شود که قطعا پیش بینی می کنم یک رقم بالایی باشد، حتی تجدید ارزیابی از محل سرمایه گذاری های این شرکت که در حال بورسی شدن است و همچنین به نظرم عملکرد تولید و فروش و وصول مطالبات این شرکت، تامین بازار داخل به دلیل ممنوعیت صادرات و رشد صادرات محصولات این شرکت به منطقه و قیمت دلار که منجر به رشد درآمد این شرکت خواهد شد همه موارد بالا در سال جاری یا حتی می توان گفت در این تابستان این سهم جزو شگفتی های بازار خواهد بود؛ طوری که حتی حرفه ای های بازار نیز در شگفتی خواهند ماند. البته این نظرات و تحلیل های شخصی خودم است. بنابراین سهامداران این شرکت باید از سهام خود خیلی مراقبت کنند.

این خبره بورس در برابر این سوال که ایران ترانسفو دیروز از موافقت هیات مدیره با شروع فرآیند افزایش سرمایه خبر داد ، حال آن که عدد دقیقی در این خصوص اعلام نشده ، گفت : شرکت ایران ترانسفو از دهه 40 تجدید ارزیابی نشده و برآورد تحلیلی من این است که این شرکت برقی-تجهیزاتی حداقل 3000 درصد و حداکثر 4300 درصد تجدید ارزیابی دارایی دارد و از این محل افزایش سرمایه خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24