Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد: تأخیر در اعلام قیمت محصولات شرکت های خودروسازی برای فصل دوم امسال، فرآیند عملیات شرکتها را با اختلال مواجه کرده است و تأخیر در ارائه قیمت می تواند روند عرضه محصولات به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

وزارت صمت: قیمت جدید خودروها باید زودتر اعلام شود

بورس24 : مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرد: تأخیر در اعلام قیمت محصولات شرکت های خودروسازی برای فصل دوم امسال، فرآیند عملیات شرکتها را با اختلال مواجه کرده است و تأخیر در ارائه قیمت می تواند روند عرضه محصولات به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

سهیل معمارباشی گفت: برای فصل اول سال و بر مبنای رویه حاکم، قیمت محصولات اعلام شد و خودروسازان علیرغم اعلام چالشهای فرایند قیمت گذاری، طرحهای فروش خود را بر مبنای قیمت های اعلام شده اجرایی کردند. حال اجرای طرح های فروش سه ماهه دوم خودروسازان در انتظار اعلام قیمت های جدید است.

وی افزود: بر مبنای تکلیف قانون ، شورای رقابت متولی تدوین و اعلام دستورالعمل قیمت گذاری بوده و لازم است اخرین ویراش را در اختیار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان قرار داده و بانک مرکزی هم شاخص ها و ضرایب به روز شده بخشی را اعلام کند تا سازمان حمایت قیمت های جدید محصولات را محاسبه و از طریق ستاد تنظیم بازار‌ به خودروسازان اعلام گردد.

معمارباشی تصریح کرد: تاخیر در پیشبرد این فرایند، روند تامین منابع مالی و اجرای برنامه خودروسازان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر جریان مستمری از منابع مالی وارد عملیات خودروسازان نشود ، عملیات شرکتها با اختلال مواجه می شود و این مشکل می تواند تاثیر منفی در تحقق برنامه های زنجیره تامین صنعت خودرو را در پی داشته باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: تجدید ارزیابی دارایی های خودروسازان باعث اصلاح ساختار مالی شرکت های خودروسازی شده است که هر گونه عدم ایفای تعهدات و برگشت چک های پشت باجه ناشی از عدم ورود جریان نقدینگی مستمر ناشی از عملیات شرکتها، میتواند دستاورد بزرگ اصلاح ساختار مالی شرکتها را از بین ببرد.

معمارباشی اعلام کرد: خودروسازان طبق برنامه، تولید خود را بر مبنای 60 درصد تحویل به تعهدات قبلی و 40 درصد به تعهدات جاری پیش می‌برند و هم اکنون که از تعهدات گذشته تعدادی در حال تحویل است در قبال تعهدات جاری و 40 درصدی که باید به صورت فوق‌العاده می‌فروختند در حال دپو شدن در پارکینگ ها است و این موضوع هزینه‌های بسیار زیادی بر دوش این شرکت ها تحمیل کرده است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد در سریع ترین زمان ممکن قیمت فصل دوم سال برای محصولات شرکت‌های خودروسازی اعلام شود.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24