Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بورس، فرابورس، اتاق بازرگانی و جامعه حسابداران رسمی ایجاد یک درگاه ارتباطی واحد برای ارزیابی، اقدام و پایش تامین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازارهای سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازارهای تحت نظارت بورس تهران و فرابورس ایران است.

تفاهم‌نامه ایجاد پنجره واحد برای پذیرش شرکت‌ها‌ در بازار سرمایه امضا شد

بورس24 : نود و ششمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی با دستور جلسات مختلفی که یکی از محورهای آن بررسی آخرین تحولات بازار سرمایه و امضای تفاهم‌نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه بود، صبح امروز در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در این نشست به دو رخداد مهم و اثرگذار در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: با تاییدیه مقام معظم رهبری در مورد مصوبه‌ای که شورای عالی هماهنگی اقتصادی صادر کرد، شرکت‌هایی که امسال در بورس و فرابورس پذیرش شوند سازمان امور مالیاتی به حساب مالیاتی سال‌های قبل از 98 آن‌ها ورود نمی‌کند.

به گفته دژپسند شرکت‌هایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند و بخشی از سهام آن‌ها عرضه می‌شود، تمامی اصول و معیارهای شفافیت را می‌پذیرند و با آنکه سازمان امور مالیاتی به طور قانونی این اجازه را دارد که به حساب سال‌های گذشته آن‌ها ورود کند، اما با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی این سازمان فقط به حساب مالیاتی سال 98 آنها رسیدگی خواهد کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی این مصوبه را را موجب تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت‌ها به به پذیرش در بورس‌ها و عرضه سهام و نیز افزایش شفافیت مالیاتی در کل اقتصاد عنوان کرد.

او همچنین از راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات در روزهای آتی خبر داد و گفت: خوشبختانه با همکاری سازمان بورس، طرح راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات را که نتیجه ماه‌ها تحقیق و بررسی است به مرحله عملیاتی رسانده‌ایم و اولین جلسه هیات موسس آن برگزار شده و به زودی این بورس راه‌اندازی خواهد شد.

دژپسند از اعلام آمادگی بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، سازمان تامین اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی و ... برای واگذاری املاکشان از طریق بورس املاک خبر داد.

تلاش برای عمق‌بخشی به بازار سرمایه

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در بخش دیگری از این نشست به تلاش‌ها برای عمق‌بخشی به بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: با سازمان تامین اجتماعی و شستا تفاهم کرده‌ایم که 21 شرکت را در بورس و فرابورس عرضه اولیه کنیم. همچنین تفاهم دیگری با سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح برای عرضه سهام شرکت‌های تابعه به منظور تعمیق هرچه بیشتر بازار سرمایه داشتیم.

او همچنین خبر داد که با جلسات و پیگیری‌های صورت‌گرفته و حل شدن مسائل فنی، از این پس عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها می‌تواند به دو روز در هفته افزایش یابد و تنها در روزهای چهارشنبه شاهد عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس نباشیم.

امضای تفاهم‌نامه تسهیل پذیرش شرکت‌ها در بورس و فرابورس

از دیگر برنامه‌های مهم نشست امروز شورای گفت‎و‌گوی دولت و بخش خصوصی، امضای تفاهم‌نامه همکاری ایجاد پنجره واحد برای ورود شرکت‌های بخش خصوصی به بازار سرمایه بود که این تفاهم‌نامه میان دبیر کل اتاق بازرگانی ایران، مدیرعامل فرابورس ایران، دبیرکل و رئیس جامعه حسابداران رسمی ایران و نیز مدیرعامل بورس تهران به امضا رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد یک درگاه ارتباطی واحد برای ارزیابی، اقدام و پایش تامین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازارهای سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازارهای تحت نظارت بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران است که رئیس سازمان بورس در ارتباط با آن گفت: سعی کردیم دستورالعمل پذیرش را تسهیل کنیم به همین دلیل سازمان بورس از فرایند پذیرش شرکت‌ها کنار کشید و این فرایند را به بورس تهران و فرابورس واگذار کرد.

حسن قالیباف اصل همچنین اعلام کرد: با توجه به جلساتی که در اتاق بازرگانی داشتیم قرار شد نرم‌افزاری تهیه شود تا شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی، بتوانند از طریق پنجره واحد در بازار سرمایه پذیرش شوند.

در حاشیه این نشست حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در مورد امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد که اقدام لازم برای طراحی و پیاده‌سازی درگاه واحد و نظارت بر آن با هدف پوشش کامل مسیر تامین مالی از بازار‌ سرمایه بر عهده اتاق ایران است، در واقع این درگاه مسیر ارتباطی برای ارزیابی، اقدام و پایش تامین مالی شخصیت‌های حقوقی بخش خصوصی از محل بازار‌های سرمایه و بدهی کشور با تمرکز بر بازار‌های تحت نظارت بورس و فرابورس است.

قائم‌مقام دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان این نکته که تفاهم‌نامه در ۵ ماده و ۴ نسخه تنظیم شده است، گفت: همکاری بین اتاق ایران و بورس ادامه‌دار است و در این راستا اقدامات مناسبی به همت محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران برای تأمین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام دولتی که در قالب صندوق پروژه، تعریف شده‌اند، صورت گرفته و قرار است زمینه ورود آن‌ها به بورس فراهم شود.

منبع: فرابورس ایران

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24