Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته سیاستی و تنظیم گری دولت در تمدید قرارداد و افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی اجاره ها از حرکتهای بدون منطق و التهاب کاذب در حوزه مسکن جلوگیری می‌کند.

وزیر راه: دولت از التهاب در بازار مسکن جلوگیری می کند

بورس24 : وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته سیاستی و تنظیم گری دولت در تمدید قرارداد و افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی اجاره ها از حرکتهای بدون منطق و التهاب کاذب در حوزه مسکن جلوگیری می‌کند.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان سفر به استان قزوین برای بازدید از پروژه‌های راه سازی و آغاز عملیات اقدام ملی مسکن در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان حضور یافت و به سوالت آنها پاسخ داد.

اسلامی در خصوص تأثیر اجرای اقدام ملی مسکن در مهار گرانی اجاره بها و کاهش قیمت خرید مسکن گفت: هدف از اجرای این طرح خانه دار کردن مردم فاقد مسکن است و می‌تواند همه افراد را پوشش می‌دهد و به یک‌جریان پایدار تبدیل شود.

وی بیان کرد: در ساز و کاری که برای طرح مسکن ملی تعریف شده امیدواریم این کار به یک جریان پایدار تبدیل شود و در هیئت دولت هم مشوق‌های جدیدی در آئین نامه‌های ساماندهی مسکن برای تقویت رغبت و انگیزه سرمایه گذاری در نظر گرفته ایم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: واگذاری زمین برای کسانی که می‌خواهند مسکن استیجاری احداث کنند انجام خواهد شد و مشوق‌هایی در هیئت دولت به تصویب رسیده و با ظرفیت های قانونی و تخصیص زمین به میزان لازم برای مسکن می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

اسلامی اضافه کرد: این امر مورد تاکید رئیس جمهور هم هست و امروز که طرح ملی مسکن ۴۰۰ هزار واحدی شروع می‌شود زمین‌های آن نیز تأمین شده و تلاش می‌کنیم تا بتوانیم تمام ثبت نام کنندگان را صاحب خانه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضمانت اجرایی مصوبه دولت برای جلوگیری از افزایش بیش از ۲۵ درصدی اجاره بها گفت: ضمانت اجرایی این موضوع قانون و مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و این مصوبه برای تمام آحاد مردم و دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است.

افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی اجاره بها در قراردادها

وی بیان کرد: سقف افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد، در ۷ کلان شهر نیز ۲۰ درصد و در سایر شهرها از جمله قزوین ۱۵ درصد است.

اسلامی گفت: دولت با اجرای این بسته سیاستی و تنظیم گری که انجام داده در واقع از حرکت‌های بدون منطق و التهابی که به صورت کاذب در حوزه مسکن رخ می‌دهد و از هیچ منطقی تبعیت نمی‌کند جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: مصوبه تعیین سقف افزایش اجاره بها از مصوبات ستاد ملی کرونا است و چند تبصره هم دارد از جمله این که قراردادهای اجاره تمدید می‌شود و تا زمانی که شرایط کرونا وجود دارد و وزارت بهداشت پایان آن را سه ماه آینده اعلام کرده این ضابطه پا برجا است.

اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در علت گسترش کرونا جابجایی مردم در فصل تمدید قرارداد است لذا با این مصوبه جابجایی اسباب خانه و مستأجران که می‌تواند به گسترش ویروس کرونا منجر شود نیز جلوگیری می‌شود.

وی افزود: در این طرح مستأجران که تکالیف خود را انجام نداده اند و از طریق دادگاه‌های صالحه برای آنها حکم تخلیه صادر شده در مدت دو ماه مکلف هستند تخلیه خانه را انجام دهند

و یا مالکی که واحد خود را فصلی فروخته باشد مستأجر باید ظرف دو ماه بعد از اعلام رسمی فروش، واحد را تخلیه کند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح تعیین سقف افزایش اجاره بها، تمامی معاملاتی که در دفاتر اسناد و بنگاه‌های معاملاتی صورت می‌گیرد باید در سامانه معاملات ثبت شده و کد رهگیری دریافت شود که این امر کمک می‌کند تا بازار کنترل شود و هیجانات کاذب که هیچ پشتوانه‌ای ندارد و واقعی نیست و در سایت برای آن قیمت اعلام می‌شود مهار شود.

تشکیل کمیته مشترک در بررسی ساخت و ساز بافت فرسوده

وی در خصوص نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر قزوین هم خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده از جمله شهر قزوین ملاحظاتی وجود دارد و وزرات میراث فرهنگی در خصوص نوسازی این بافت‌ها پیشنهاداتی دارد که قرار شد این دیدگاه‌ها در وزارت راه و شهرسازی مطرح شود.

اسلامی گفت: با تسهیل و رعایت ضوابط میراث فرهنگی مردم باید بتوانند در بافت‌های فرسوده شهر قزوین ساخت و ساز انجام دهند.

وی در ادامه از تشکیل کمیته مشترک وزارتخانه‌های راه و شهر سازی و میراث فرهنگی برای بررسی تعیین ضوابط ساخت و ساز خبر داد و گفت: در بافت‌های فرسوده که در ردیف باز آفرینی شهری است منابع مورد نیاز تأمین شده لذا مردم قزوین و شهرهای دیگر که در محله‌های هدف هستند برای تشکیل پرونده باید در دفاتر تسهیل گری اقدام کنند تا علاوه بر استفاده از تسهیلات ۹ درصدی از تخفیف در صدور پروانه هم برخوردار شوند.

طرح پیمایش در ایستگاه عوارضی قزوین به کرج

وزیر راه و شهرسازی در خصوص وضعیت جابجایی ایستگاه عوارضی قزوین به کرج در محدوده مهرگان و مشکلات ناشی از دریافت‌های غیر منطقی از ساکنان محمدیه و مهرگان هم اظهار داشت: دوربین‌های عوارضی مهرگان برداشته نمی‌شود ولی دریافت عوارض در این آزاد راه بر اساس پیمایش خواهد بود و خودروهایی که تکرار تردد دارند به تناسب تردد تخفیف می‌گیرند و این موضوع در سیستم پیمایش تعریف شده و از شنبه آینده اجرایی می‌شود.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24