Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

​مجمع شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر امروز برگزار شد و ٣٠٠ تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

تقسیم ٣٠٠ تومان سود در مجمع «شبصیر»

بورس24 : مجمع شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر امروز برگزار شد و 300 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مهم ترین مواردی که در این مجمع مطرح شد به شرح زیر است:

*شرکت ۸۰ تا ۱۰۰ نوع گرید خاص محصولات ABS را بر‌اساس نیاز متقاضیان تولید می کند

*مشکلی در صادرات وجود ندارد اما به دلیل تقاضای بالای محصولات در داخل کشور عمده محصولات به صورت داخلی به فروش می رسد.

*تمرکز شرکت بر تولید گرید های خاص و سفارشی ABS به خصوص در صنعت لوازم خانگی می‌باشد که قابلیت عرضه در بورس کالا ندارند، اما سعی شرکت بر عرضه مقدار تعهد شده در بورس کالا است.

*تامین ماده اولیه ACN از خارج از کشور بدون هیچ مشکلی انجام می شود، در حال حاضر موجودی ACN جهت نیاز ۶ ماه تولید شرکت ذخیره شده است.

*شرکت دو طرح افزایش سرمایه یکی از محل سود انباشه از ۳۳ به ۵۰ میلیارد تومان و دیگری از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دست دارد.

*ارزیابی املاک و ماشین آلات شرکت جهت افزایش سرمایه از محل‌ مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها توسط کارشناسان رسمی در حال انجام است.

تکمیلی:

مجمع شرکت پتروشیمی قائد بصیر با حضور حد اکثر سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع  شرکت پتروشیمی قائد بصیر ۳۰۰ تومان به ازای هر سهم تقسیم کرد.

رضا فرزادی، مدیر عامل شرکت گفت: این شرکت بر اساس اهداف بلند مدت خود در افزایش صادرات محصول و با شناخت مناسب از بازارهای هدف ، بودجه سال ۹۸ را تنظیم نمود، اما با توجه به شرایط تحریمی موجود و توجه جدی بر رونق تولید صنایع داخلی کشور، این شرکت خود را ملزم به تأمین حداکثری نیاز صنایع مهم و استراتژیک داخل کشور از جمله صنایع خودرو، لوازم خانگی و سایر صنایع وابسته دانسته و برای تأمین مواد اولیه و جلوگیری از توقف خط تولید این صنایع، با رعایت و حفظ منافع شرکت و سهامداران، بخش عمده تولیدات خود را در بازار داخلی عرضه نموده و درصد پایینی از آن را به صادرات تخصیص داد.

به گفته وی شرکت ۸۰ تا ۱۰۰ نوع گرید خاص محصولات ABS را بر‌اساس نیاز متقاضیان تولید می کند.

وی گفت:  عاملی که موجب کاهش درآمد ارزی این شرکت در سال ۹۸ شد، با توجه به سیاست های بانک مرکزی در خصوص شرکت های پتروشیمی مبنی بر الزام تأمین ارز مورد نیاز از طریق کوتاژ صادرات خود یا صادر کنندگان دیگر ، مسأله ارزآوری و رشد صادرات در سال آتی اهمیت بالاتری پیدا کرده است.

او ادامه داد: از این این شرکت با در نظر داشتن سیاست صرفه جویی ناشی از مقیاس تولید و فروش تلاش خواهد کرد، که میزان صادرات را به نحوی کنترل نماید تا در درجه اول نیاز بازار داخل و صنایع استراتژیک پایین دستی را تأمین کند و در درجه دوم صادرات خود را برای تأمین بخشی از نیازهای ارزی خود ارتقا بخشد.

فرزادی افزود: در خصوص افزایش بهای مواد مصرفی نسبت به سال ۹۷، از شهریور ماه سال ۹۸ نام شرکت از اولویت بندی تخصیص ارز نیمایی خارج شد و شرکت ناچار به تأمین ارز مورد نیاز خرید خوراک خارجی با نرخ آزاد گردید و از طرف دیگر افزایش ناگهانی و قابل ملاحظه نرخ ارز آزاد در سال گذشته، اثر اعمال مقررات بانک مرکزی در زمینه تخصیص ارز را دو چندان کرده است.

وی تصریح کرد، افزایش ۳۲ درصدی دستمزد مستقیم نسبت به سال قبل ناشی از افزایش دستمزد بر اساس قانون کار بوده و کاهش ۱۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب ناشی از کاهش تعداد کارکنان نسبت به بودجه است.

مدیر عامل پتروشیمی قائد بصیر گفت: در خصوص رشد ۴۸ درصدی درآمدهای عملیاتی، با توجه به ثبات مقدار فروش در سال ۹۸ نسبت به سال قبل ، این رشد عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات می باشد. همچنین مبلغ فروش در سال ۹۸ تقریبا منطبق بر بودجه سال ۹۸ است.

به گفته وی، رشد خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی نسبت به سال قبل عمدتا ناشی از رشد فروش ضایعات بوده و رشد خالص این درآمدها نسبت به بودجه سال مذکور عمدتا ناشی از عواملی همچون رشد فروش ضایعات، رشد سود ناشی از تسعیر دارایی های ارزی عملیاتی و رشد درآمد فروش اعتباری است.

به گفته وی، رشد خالص سایر درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی نسبت به سال قبل به صورت عمده ناشی از برگشت قسمتی از مالیات و عوارض ارزش افزوده سال ۹۳ ، تعدیل بابت متمم عملکرد و ماده ۱۶۹ سال ۹۱ و سود حاصل از سپرده های بانکی، همچنین کاهش هزینه هایی همچون برگ مطالبه ماده ۱۶۹ مکرر سال ۹۱ ، ذخیره مالیات متمم و تعدیلات مالیات ۹۴ می باشد.

وی گفت:  مشکلی در صادرات وجود ندارد اما به دلیل تقاضای بالای محصولات در داخل کشور عمده محصولات به صورت داخلی به فروش می رسد. تمرکز شرکت بر تولید گرید های خاص و سفارشی ABS به خصوص در صنعت لوازم خانگی می‌باشد که قابلیت عرضه در بورس کالا ندارند، اما سعی شرکت بر عرضه مقدار تعهد شده در بورس کالا می باشد.

به گفته وی،  تامین ماده اولیه ACN از خارج از کشور بدون هیچ مشکلی انجام می شود، در حال حاضر موجودی ACN جهت نیاز ۶ ماه تولید شرکت ذخیره شده است.

وی در مورد افزایش سرمایه های شرکت از انباشته و تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: شرکت دو طرح افزایش سرمایه یکی از محل سود انباشه از ۳۳ به ۵۰ میلیارد تومان و دیگری از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در دست دارد. که ارزیابی املاک و ماشین آلات شرکت جهت افزایش سرمایه از محل‌ مازادتجدیدارزیابی دارایی ها توسط کارشناسان رسمی در حال انجام است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • رضا حق دوست
    رضا حق دوست

    سلام
    ممنون از زحمات شما //اطلاعات زیادی از مجامع میتوان استخراج کرد که قابل تسری به سها م دیگر میشود
    فردا دهم تیر مجمع دسانکو میباشد /سهمی که از 600 تومن به 110 تومن رسید والان تا 3300 رو هم دیدیعنی 30 برابر شد
    مشتاق گزارش مجمع این سهم هستیم

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24