Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در ادامه بازدید های مســتمر از پروژه های توسعه شرکت، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن به همراه جمعی از مســئولین معاونت برنامه ریزی و توسعه و مدیریت اجرایی پروژه ها از روند پیشرفت ساخت واحد جدید تولید اکسیژن شــرکت بازدید بعمل آورد و بر تســریع در روند اجرا و راه اندازی آن تاکید کرد.

معاون برنامه ریزی و توســعه ذوب آهن خبر داد: پیشرفت ٧٠ درصدی واحد جدید تولید اکسیژن

بورس24 : در ادامه بازدید های مســتمر از پروژه های توسعه شرکت، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن به همراه جمعی از مســئولین معاونت برنامه ریزی و توسعه و مدیریت اجرایی پروژه ها از روند پیشرفت ساخت واحد جدید تولید اکسیژن شــرکت بازدید بعمل آورد و بر تســریع در روند اجرا و راه اندازی آن تاکید کرد.

مهدی نصر معاون برنامه ریزی و توســعه شــرکت ذوب آهن با اعلام خبر پیشــرفت 70 درصدی پروژه اکسیژن گفت: با توجه به فرسوده بودن واحدهای قدیمی تولید اکسیژن ذوب آهن و مصرف زیاد انرژی و تعمیرات دوره ای در آن ها و همچنین نیاز کارخانه به اکســیژن جهــت افزایش ظرفیــت تولید، ضرورت و اهمیت راه اندازی هر چه ســریعتر واحد جدید و مدرن اکسیژن با ظرفیت 25000 متــر مکعب در ساعت دو چندان شد.

وی افزود: در این راســتا پــروژه اکســیژن جدید ذوب آهن بیست و پنجم شــهریور ماه ســال 92 طی قــراردادی صورت EPC توسط شرکت صفا فولاد آغــاز و بخش اول آن تا بهمن مــاه ١٣٩٥ ادامه داشــت که به علت مشــکلات مالی متوقف و مجــددا بــا پیگیری و پشتیبانی مدیر عامل شرکت از یکم مهرماه سال 98 توسط پیمانکار قبلی شروع به فعالیت کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شــرکت تصریح کرد: پیشرفت واقعی پروژه تا 31 خردادماه ســال جــاری 69.31 درصد و برنامه 69.54 درصد اســت و همچنین بر اســاس برنامه زمانبندی جدید ســقف پایان پــروژه ٣١/٢/١٤٠٠ در نظر گرفته شده اســت و پیش پرداخت جدید پروژه نیز با وجود مشکالت مالی به طور کامل به پیمانکار پرداخت شده است.

در ادامــه رســول بخشــنده مدیــر اجرایی پــروژه ها نیز مشخصات این پروژه را چنین برشــمرد: پروژه اکسیژن از هشت قســمت اصلی تشکیل شده اســت که عبارتند از: پســت برق ٦٣ به ١٠ کیلووات و خطوط انتقال نیز از پست موجود ٢٣٠ کیلووات به پست جدید، ســاختمان کنترل، سالن کمپرســورخانه شــامل ٣ مجموعه کمپرسور، واحد پیش خنک کننده شامل تجهیزات مولکوالرسیو، هیترهای برقی و بخار، برج های خنک کننــده آب و هوا و پمپ ها و متعلقات آن، واحد جدا ســازی هوا یا Box Cold، خطوط لوله خروجی از پلنت و تامین یوتیلیتــی های پروژه، واحد up Back شــامل مخازن ذخیره محصول به صورت مایع شامل اکسیژن، ازت و آرگون، پمپ خانه مربوط به آب صنعتی، نرم، اطفاء حریق و برج خنک کننده.

مدیر اجرایی پروژه ها اضافه کرد: خوشــبختانه کلیه بخش های پروژه در حال حاضر فعال بــوده و قراردادهای مربوط به تامین و ســاخت تجهیزات از جمله ساخت کمپرسور ها که مســیر بحرانی پروژه نیز قراردارد با پیمانکاران داخلی و خارجی بسته شده و در حال انجام است.

مجید عبدالنبی جوزدانی مدیر پــروژه مذکور احجام انجام شــده در این پروژه راتا ســی و یکم خردادماه سال چنین به شــرح ذیل عنوان کرد: خاکبرداری حدود ٢٥ هزار متر مکعب، بتن ریزی حــدود 17500 هزار متــر مکعب، لوله کشــی آلومینیوم و کربن اســتیل حدود 5600 اینچ قطر، نصب تجهیزات مکانیکی، برقی حدود 600 تن. وی گفت : راه اندازی سریع این پروژه افزایش تولید کارخانه را در پی دارد و امید اســت که این مهم بــا توکل به خداوند متعال و حمایت های مدیریت و اتکا به نیرو های متخصص و متعهد داخلی هرچه سریعتر تحقق یابد.

منبع: معدن نیوز

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24