Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

حدود ١٠ طرح سرمایه گذاری را در برنامه داریم کسانی که سهام ما را خریده اند، باید سود کنند غلامرضا سلیمانی گفت: اولین استراتژی سوده ده بودن شرکت هاست. علاوه بر این هدف‌ اصلی ما ایجاد ارزش افزوده و ثروت برای سهامداران است، که بازنشستگان هستند. کسانی که در تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده و یا کسانی که در بازار سرمایه سهام ما را خریداری کرده اند، باید به سود برسند و...

مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین: سه استراتژی مهم در دستور کار مجموعه است

بورس24 : مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین با اعلام اینکه برای این مجموعه ۳استراتژی مهم را تعریف کرده ایم، گفت: امسال این هلدینگ حدود ۱۰ طرح سرمایه گذاری را در دست اقدام دارد که در این طرح ها حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود.

غلامرضا سلیمانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین، به همراه تعدادی از مدیران شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ طی بازدیدی از تسنیم با بیان روند فعالیت خود در شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین پرداختند.

وزارت صنعت , صنعت و معدن ,

غلامرضا سلیمانی در ادامه این بازدید طی گفت‌وگویی به ارائه توضیحاتی در مورد هلدینگ سرمایه گذاری صدر تأمین پرداخت و با اشاره به اینکه این هلدینگ وابسته به شرکت سرمایه گذاری شستا است، اظهارداشت:ما یک شرکت بورسی هم هستیمو اردیبهشت سال گذشتهسهام خود را در بورس عرضه کرده ایم.

وی با بیان اینکه مجموعاً22شرکت مدیریتی یا غیرمدیریتی در این هلدینگ قرار دارند که در 12شرکت قالب سهامبرای صدر تأمیناست، افزود:این مجموعه در برخی شرکت ها مانند فولاد مبارکه، لوله سازی اهواز و ماهشهر و... هم سهام را در اختیار دارد.

مدیر عامل هلدینگ صدر تأمین با اعلام اینکه برای این مجموعه 3استراتژی مهم را تعریف کرده ایم، تصریح کرد:اولین استراتژی سوده ده بودن شرکت هاست.علاوه بر این هدف‌ اصلی ما ایجاد ارزش افزوده و ثروت برای سهامداران است که بازنشستگان هستند.کسانی که در تأمین اجتماعی حق بیمه پرداخت کرده و یا کسانی که در بازار سرمایه سهام ما را خریداری کرده اند باید به سود برسند. البته سفته بازی را حذف می‌کنیم.

سلیمانی اضافه کرد: دومین استراتژی ورود به مواد معدنی جدید است. ما باید به روز باشیم. مواردی مانند هوش مصنوعی، تکنولوژی جدید وخودروهای خودران و...به نوعی مواردی که توسط ماشین ها هدایت می‌شود نیازمند به یک سری مواد معدنی هستند که کشورهای پیشرفته به سمت تولید آنها رفته اند. در کشور ما نیز ظرفیت هایی بسیار بالایی وجود دارد که باید از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در شرکت پارس تأمین به دنبال زیرسازی مواد معدنی هستیم، گفت: علاوه بر این ما می خواهیم هلدینگ را هوشمند کنیم.تا در نهایت به یک هلدینگ رقابت پذیر تبدیل شود.

به گفته سلیمانی ، هلدینگ صدر تأمین علاوه بر این استراتژی ها به دنبال افزایش سرمایه هم هست بر همین اساس نزدیک به 600میلیارد تومان امسال افزایش سرمایه خواهیم داشت، در مجمع سالانه نیز 90درصد سود را توزیع خواهیم کرد که سهام دار حداکثر سود را دریافت کند. نکته مهم اینجاست امسال این هلدینگ حدود 10طرح سرمایه گذاری را در دست اقدام دارد که در این طرح ها حدود 1000میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین در خصوص شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ، گفت: یکی از این شرکت‌ها ذغال سنگ طبس است. ذغال طبس از صندوق فولاد به ما واگذاری شد و از سرمایه 5میلیونی تومانی به 50 میلیارد تومان رسیده است البته در تلاشیم سرمایه این شرکت را به 150میلیارد تومان برسانیم. این شرکت تا یک ماه آینده در بورس عرضه خواهد شد.

وی در رابطه با ارزش سهام هلدینگ صدر تأمین نیز گفت: ارزش مالکیت یا ارزش بازار یا سرمایه اولیه40هزار میلیارد تومان است. البته زمانی که سهام عرضه کردیم قیمت سهم 220 تومان بودکه در حال حاضر به 2500تومان رسیده است. علاوه بر این سود هلدینگ در سال97، حدود 580میلیارد تومان بود که امروز به 2.5 برابر رسانده ایم.

سلیمانی با تأکید بر اینکه با وجود شرایط بیماری کرونا حدود 11درصد فروشمان نسبت به برنامه بیشتر بوده است، در خصوص چالش های پیش روی این هلدینگ افزود: در آغاز فعالیت خود در این مجموعه دیده شد که شرکت ها معدن نداشته و بیشتر به سمت فرآوری حرکت کرده بودند . اما اکنون با هزینه های هنگفت به صورت کاملاً داخلی معدن دارند. در حال حاضر ذوب آهنی که اکثر اکتشافات سنگ آهن را انجام داده است مجبور شده سنگ آهن مورد نیاز خود را از واسطه خریداری کند. البته دولت سیاست هایی را برای تعرفه سنگ آهن انجام داد اما باز هم به جای فروش به تولیدکننده داخلی راهی بازارهای صادارتی می شود. این در حالی است که اگر مجموعه ذوب آهن خود معدن داشت گرفتار این موضوعات نبود.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته دولت یک میلیارد و 700میلیون سهمیه برای ذوب آهن تعریف کرد، اظهارداشت: اما خواسته ما این است که یک محدوده خوب و پتانسیل دار برای اکتشاف به نام ذوب آهن بدهند تا انها در اینده گرفتار تأمین مواد اولیه برای تولید خود نباشند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین با اعلام اینکه اکثر سنگ آهنی ها خودشان کارخانه دارند، گفت: ما به دنبال این هستیم که اکثر شرکت ها خودشان معدن داشته باشند.

سلیمانی در ادامه این گفت‌وگو دیگر مشکلات بخش معدن کشور را به روز نبودن تکنولوژی ها عنوان کرد و اظهارداشت: در حال حاضر ما از اکتشاف تا استخراج به دنبال شتاب دهنده ها هستیم تا بتوانیم بخش دانش بنیان کشور را کمک کنیم. اما واقعیت این است که تکنولوژی در دنیا در حوزه معدن خیلی پیشرفت کرده اما در این در کشور ما به دلیل عدم توجه کافی فاصله زیادی بخش معدن با دنیا رشد پیدا نکرده است.

وی افزود: البته شرایط تحریم هم مانند انتقال پول و کار کردن با بازار جهانی دیگر مشکل ما است. برخی از فلزات مانند فولاد و مس نیز اخیراً‌ مورد تحریم قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات ما برای سال جاری بومی سازی قطعات و مواد است. البته در این مسیر 30 قطعه وارداتی که نیازمند ارز برای واردات بودند را بومی سازی می کنیم. علاوه بر این در بخش فناوری هم می خواهیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم به نحوی که افرادی تربیت کرده و اتاق فکری را در این جهت راه اندازی کرده‌ایم.

وی با اعلام اینکه حدود96درصد معادن در ایران معادن کوچک هستند، تصریح کرد: یکی از اشکالات معادن کوچک پایین بودن ظرفیت آنها است. معدن داران قسمت های خوب مواد معدنی را برداشت وساختار معدن را به هم ریخته اند. معدن دار باید همزمان با استخراج کشف هم داشته باشد وگرنه ساختار معدن به هم می خورد. به عنوان نمونه معدن داری اگر 100تن بر اساس برنامه اکتشاف برداشت می کند باید استخراج هم داشته باشد.اما معادن کوچک این اقدامات را انجام نمی دهند و فقط قسمت های پرعیار و خوب را استخراج می کنند و توجهی به مواد معدنی کم عیار ندارند.

سلیمانی اضافه کرد: در دنیا مواد معدنی کم عیار وجود ندارد. آنها از هیچ چیز نمی گذرند. تکنولوژی موبایل را با مواد معدنی کم عیار تولید می کنند. به عنوان نمونه ما 50 معدن کم عیار داریم که باید جمع آوری و به سمت پر عیار شدن حرکت کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24