Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴:بانک پاسارگاد به سوالات کنفراس اطلاع رسانی به دلیل نوسان ۵٠ درصد پاسخ داد، اما چند نکته در این گزارش بیشتر مورد توجه سهامداران بود، موضوعاتی که بر چشم انداز قیمت سهام بانک پاسارگاد نیز اثر قابل توجهی خواهد داشت.

عوامل بنیادی که باعث جذابیت «وپاسار» شده است

بورس24 :بانک پاسارگاد به سوالات کنفراس اطلاع رسانی به دلیل نوسان 50 درصد پاسخ داد، اما چند نکته در این گزارش بیشتر مورد توجه سهامداران بود، موضوعاتی که بر چشم انداز قیمت سهام بانک پاسارگاد نیز اثر قابل توجهی خواهد داشت.

یکی از این موارد سوال ششم کنفراس اطلاع رسانی منتشر شده است که در خصوص مجموع ارزش بازار کل سهام میدکو، پارس آریان و بیمه پاسارگاد در پرتفوی گروه مالی بانک پاسارگاد است.

دارایی های فوق الذکر جز شرکت های ارزشمند و با بنیاد قوی است،که بانک در توضیح اعلام کرده است. ارزش این سه مجموعه در پرتفوی بانک عددی بالغ بر 297،807 میلیارد ریال در تاریخ 4 تیر 99 است.ارزش پرتفوی گروه مالی پاسارگاد بسیار فراتر از ارقام ذکر شده است.

سوال دیگری که پاسخ آن بر ارزش سهام بانک پاسارگاد و افزایش تقاضا در این نماد موثر است،سوال 10 است که به برنامه بانک درخصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها اشاره دارد و بانک این طور به این سوال پاسخ داده است:

تجدید ارزیابی دارایی ها در بانک و افزایش سرمایه از این محل در مرحله کارشناسی رسمی و ارزیابی است ،که تاکنون ارزیابی مزبور به اتمام نرسیده است، و این فرآیند ادامه دارد و انجام این فرآیند منوط به اخذ مجوز از بانک مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار است .

این اقدام همانطور که در بالا گفته شده بر افزایش تقاضا برای خرید نماد «وپاسار» اثر گذار است ،و با توجه به برنامه اعلامی در به روز رسانی دارایی های بانک و افزایش توان اعتبار دهی بانک بهبود کسب و کار بانک تاثیرات خوبی خواهد داشت.

سوال 20 این شفاف سازی نیز به موضوع عرضه شرکت های زیر مجموعه <<وپاسار>> در بازار سرمایه اشاره دارد، اقدامی که منجر به شناسایی درآمد خوبی با توجه به رونق بازار سهام از سوی بانک خواهد شد، و عایدی خوبی برای سهامداران به همراه خواهد داشت بانک در پاسخ به سوال 20 نیز این طور پاسخ داده است:

بر اساس برنامه استراتژیک گروه مالی پاسارگاد،در سال 1399 مقرر گردیده است که اقدامات لازم برای پذیرش، درج و عرضه سهام شرکت های:

*گسترش انرژی پاسارگاد

*پرداخت اکترونیک پاسارگاد

*فولاد زرند ایرانیان

*فولاد سیرجان ایرانیان

*فروسیلیس غرب پارس

*داتیس آریان قشم

*مبنای خاورمیانه

در بازار سرمایه عملیاتی شود.

این سوالات در بین 22 سوالی که در این کنفرانس اطلاع رسانی مطرح گردیده است ،می تواند آثار مالی خوبی بر عملکرد بانک و تصمیم گیری سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در نماد «وپاسار» داشته باشد و چشم انداز روشنی را برای بانک متصور می کند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24