Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

قزوین- سرپرست وزارت صمت گفت: با افزایش ۲۲ درصدی تولید خودرو در سه ماهه امسال و تعیین شرایط تلاش می‌کنیم خودرو از دلال بازی و دست واسطه‌ها خارج شده و به مصرف کننده واقعی برسد.

سرپرست وزارت صمت خبر داد؛ تولید خودرو در سه ماهه امسال ۲۲ درصد افزایش یافت

بورس24 : حسین مدرس خیابانی در حاشیه سفر به قزوین برای افتتاح سهواحدصنعتی و بررسی وضعیت تولید در استان قزوین اظهار داشت: در سال‌هایاخیربا تحریم‌هایظالمانهبیشترین سختی و مشکلات را در بخش‌هایمختلفصنعت و معدن داشته‌ایم و شاید اگر همت صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی نبود وضعیت بسیار وخیم‌تری داشتیم.

وی اضافه کرد: در سفر به استان‌هاشاهدفعالیتجهادی بسیاری از صنعتگران هستیم که با غیرت دینی و ایرانی خود اجازه نداده‌اند تا واحدشانتعطیل شدهو کارگران بیکار شوند که این ایثار در جبهه اقتصادی برای ما بسیار با ارزش است.

سرپرست وزارتصمتتصریح کرد: در سفر به قزوین هم که سهواحدصنعتی قطعات خودرو، نساجی وپلی اتیلنو پلاستیک را افتتاح کردیم اینفعالیتارزشمند ودر واقعجهش تولید درمسیرپیشرفت کشور کاملاً مشهود بود البته مشکلات و موانع هم داریم که باید برای آنتدبیرکنیم.

مدرس خیابانی گفت: بدونتردیدامروزجای جایکشور مانند یک کارگاه بزرگ تولیدی شده که تولید وفعالیتدر آن موج می‌زند و در برخی مناطق تولیدبر اساسروال عادی ادامه دارد.

سرپرست وزارتصمتاظهار داشت: باید اینموضوعرا در نظر داشت که کشور در سخت‌ترین تحریم‌ها و خصمانه‌ترین وضعیتقراردارداماتولید متوقفنشدهو اینموضوعمهمی است که باید به آن توجه کنیم.

افزایش قیمت خودرو به دلیل ورود سرمایه‌های سرگردان است

مدرس خیابانی در پاسخ به سوالیدر خصوصافزایش بی رویه قیمت خودرو یادآور شد: بالا رفتن قیمت خودرو دلایل زیادی دارد که کلان است و با پیش فروش خودرو و تعیین شرایط ویژه کهمحصولبه دستمصرف کنندهواقعیبرسد در حالرصدوکنترلآن هستیم.

وی اضافه کرد:در حال حاضربیش از یک میلیون و۲۰۰ هزار دستگاه خودرو دردستور تولیدقراردارد و در سه ماههاولامسال ۲۲ درصد تولید خودرو در کشوراضافه شدهتا بازارکنترلشود.

مدرس خیابانی گفت: آنچه مشکلسازشده سرمایه‌های سرگردان است که در دست افرادیقراردارد که هر گاه وارد هر حوزه اقتصادی می‌شوند هممخربهستند و هم آسیب می‌زنند که باید آن راکنترلو مدیریت کنیم.

وی یادآور شد: باید خودرو ازسفته بازیودلال بازیخارجشودبه همین دلیلشرایطی برایثبت نامخودروتعیین شدهکه اینمحصولوسیله کاسبی و دلالی نشود و هر کس کهمصرف کنندهواقعیاست بتواندخودرو ثبتنام کند.

سرپرست وزارتصمتبیان کرد: دولت با کمک بانک مرکزی تلاش می‌کنند تا نوسان قیمت‌هاکنترلشود وبه تدریجشاهدکنترلبازار خواهیم بود.

ویدر خصوصاحیاواحدهای راکد وتعطیل شدهنیز اظهار داشت: اخیراً مصوبه‌ای گذرانده شد تا واحدهایمشکلدار در ستاد تسهیل مشکلات خود را حل کنند و این روند امسال با جدیت ادامه دارد تا کارخانه‌های نیمه تعطیل را وارد چرخه تولید کنیم.

مدرس خیابانی اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی کشورحدود۴۵ هزارواحدصنعتی داریم که۹۵۰۰واحدغیر فعالو مشکلدار استکه این واحدها در اولویت احیاقرارخواهند گرفت.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24