Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود رشد نقدینگی امسال کمتر از سال گذشته باشد، تاکید کرد که هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ‌ها در دالان نرخ سود را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد.

همتی: پیش بینی صندوق بین المللی پول اشتباه است

بورس24 : رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ می‌شود رشد نقدینگی امسال کمتر از سال گذشته باشد، تاکید کرد که هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ‌ها در دالان نرخ سود را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد.

دکتر عبد الناصر همتی در یادداشتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: ذکر چند نکته را ضروری می دانم: آخرین آمار نقدینگی، علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه‌های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵خرداد می باشد. با توجه به اقدامات در دست اجرا، پیش بینی می‌شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل، بشود. صاحبنظران اقتصادی می‌دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاست‌ها، دالان نرخ سود است و هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ‌ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش۲ واحدی کف دالان انجام می‌شود.

رییس شورای پول و اعتبار گفت: پیش‌بینی رشد اقتصادی منفی۶ درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال ۹۹ ایران، در بدبینانه‌ترین سناریوهای پیش‌بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش‌بینی سال قبل را اصلاح می‌کرد، به عدد متفاوت‌تری از آنچه اعلام کرده است، دست می‌یافت. در ضمن، بنظرم این پیش‌بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده که چنین چیزی، اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

وی تصریح کرد: استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و با تصمیم و نظر ایران انجام می‌گیرد و تنها بخشی از گشایش‌هایی است که بتدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه‌ریزی و تلاش برای تأمین به موقع و کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می‌دانیم.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24