Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها توضیحاتی به بورس ٢۴ ارائه کرد.

توضیحات قائم مقام نهاد صنفی پتروشیمی ها درباره کاهش نرخ خوراک

بورس24 : فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها توضیحاتی به بورس24 ارائه کرد.

کریمایی در این مورد گفت: خوراک متان یک فرمول دارد، در این فرمول هاب های جهانی و مصارف داخلی هستند. هر کدام از این فاکتورها تغییر کند، این قیمت هم به ترتیب تغییر می کند.

وی گفت: بنابراین موضوع کاهش قیمت خوراک با تصمیم دولت نیست، بلکه یک فرمول است. مثلا وقتی می‌خواهند قیمت فرآورده های نفتی را محاسبه کنند با یک فاکتورهایی این کار را انجام می دهند، وقتی این فاکتورها در دنیا در بازار انرژی دچار تغییر و تحول شود، خروجی آن هم دچار تغییر می شود.

این فعال صنعت پتروشیمی گفت: این گونه نیست که دولت یک تصمیم جدید در مورد فرمول خوراک یا در خصوص قیمت خوراک گرفته باشد.

وی افزود: آیین نامه یک فرمول دارد که تعریف شده است و از سال ۹۴ اجرا می‌شود که راجع به قیمت خوراک متان است. خوراک متان بسته به یکی از فاکتورهای مهم آن بالا و پایین می آید، چیزی نیست که اکنون اتفاق افتاده باشد.

کریمایی گفت: این فرمول دو بخش دارد، بخش اول میانگین وزنی گاز صادراتی با وارداتی مصرف داخلی است. بخش دوم هم مربوط به هاب های بین المللی هنری هاب ،آلبرتای کانادا، تی تی اف و ام‌بی پی است. وقتی آنها تغییر کنند قیمت خوراک هم تغییر می کند.

کریمایی در گفت و گو با بورس24 ادامه داد: بنابراین تصمیم جدیدی که دولت بخواهد قیمت خوراک پتروشیمی را کم یا زیاد کند نیست. همانطور که می‌دانید این قیمت در طی سالهای گذشته بالا و پایین بوده است. در نتیجه یک فرمول است که یک بخشی از آن بسته به قیمت های جهانی است و یک عدد ثابت نیست ، تغییر می کند.

قائم مقام انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: ️ممکن است که در ماههای آینده دوباره این رقم تغییر کند و بالا برود.وابسته به قیمت های جهانی است و ۵۰ درصد آن بسته به قیمت های هاب های المللی است.

او درباره صحبت های معاون وزیر نفت مبنی بر کاهش نرخ خوراک گفت: در مورد صحبت های معاون وزیر نفت که گفتند می خواهیم مشوق‌هایی همچون تخفیف در نرخ خوراک جهت جذاب کردن طرح های مهم پتروشیمی انجام دهیم، برای توسعه سرمایه گذاری در این صنعت در زنجیره یک آیین نامه تخفیف قیمت خوراک وجود داشت و مسئله جدیدی نیست و از قبل هم وجود داشته است.

وی افزود: برای آن آیین نامه راهکارهایی را ارائه می دهند، ما نیاز داریم که در این شرایط میلیاردها دلار سرمایه گذاری جذب کنیم. در نتیجه آن آیین نامه را، گفتند که ما دنبال آن هستیم که فعال و اجرایی کنیم که به صورت پلکانی بتوانیم در زنجیره از تخفیفات استفاده کنیم و جذابیت ایجاد کنیم و بتوانیم سرمایه گذاری جذب کنیم که این یک بحث جداگانه است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24