Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌ و گو با یک شبکه عربی مدعی شد، نیروهای آمریکا تا زمانی که مردم و دولت عراق خواهان باقی ماندن آنها هستند، در خاک عراق خواهند ماند...

واشنگتن: تا وقتی مردم و دولت عراق بخواهند، در این کشور خواهیم ماند

بورس24 : سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یک شبکه عربی مدعی شد، نیروهای آمریکا تا زمانی که مردم و دولت عراق خواهان باقی ماندن آنها هستند، در خاک عراق خواهند ماند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌ و گو با یک شبکه عربی مدعی شد، نیروهای آمریکا تا زمانی که مردم و دولت عراق خواهان باقی ماندن آنها هستند، در خاک عراق خواهند ماند.

به گزارش فارس، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه قطری «الجزیره»، در ارتباط با گفت‌و‌گوی راهبردی میان عراق و آمریکا توضیحاتی ارائه کرد.

گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از روز پنجشنبه به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد. طبق اخبار منتشره قرار است در این گفت‌و‌گوها روابط دو جانبه عراق و آمریکا باز ترسیم شود.

سخنگوی وزارت خارجه آرمریکا با «دلگرم‌کننده» خواندن این گفت‌و‌گوها مدعی شد:‌ «به هیچ عنوان به دنبال حضور نظامی دائم در عراق نبودیم. ما می‌خواهیم روابط خود را با عراق بهبود ببخشیم. ما مهمان عراق هستیم».

مورگان اورتاگوس در ادامه ادعا کرد:‌ «وظیفه ما ریشه‌کن کردن کامل داعش است. ما یک دست‌آورد فوق‌العاده داشتیم؛ این دست آورد از بین بردن خلافت سازمان داعش طی چند سال گذشته بود».

اورتاگوراس در ادامه با اشاره به اینکه تهدید داعش کماکان وجود دارد؛ مدعی شد که آمریکا پایبند به از بین بردن کامل این سازمان است.

وی همچنین گفت که روابط آمریکا با عراق بایستی وارد «مرحله جدیدی» شود. او مدعی شد که عراق وارد مرحله‌ پیچیده‌ای شده و دموکراسی در این کشور نیز در حال پیچیده‌تر شدن است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد که آمریکا در روابط خود با عراق تنها به ارتباطات امنیتی و نظامی فکر نمی‌کند بلکه به دنبال به ثبات رساندن دموکراسی در این کشور و همچنین ایجاد فضایی مثبت برای سرمایه‌گذاری در آن است.

اورتاگوراس در پایان ادعا کرد: «تا وقتی که مردم و دولت عراق از ما می‌خواهند در این کشور باشیم، در آنجا خواهیم ماند».

این اظهارات در حالی است که پارلمان عراق، دو روز پس از ترور شهید سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده وقت نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و شهید «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق و تنی چند از همراهانشان در اقدام تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در تاریخ پانزدهم دی ماه سال ۱۳۹۸، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24