Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

انتظار می رود کسری بودجه سالانه آمریکا رکورد بشکند. دفتر کنترل بودجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد همزمان با افزایش هزینه های دولت برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در هشت ماه ابتدایی سال مالی جاری به ١.٩ تریلیون دلار رسیده است.

رکوردشکنی دولت ترامپ در کسری بودجه!

بورس24 : انتظار می رود کسری بودجه سالانه آمریکا رکورد بشکند.

به نقل از فاکس بیزینس، دفتر کنترل بودجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد همزمان با افزایش هزینه های دولت برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در هشت ماه ابتدایی سال مالی جاری به 1.9 تریلیون دلار رسیده است.

تنها در ماه می میزان مخارج دولت 424 میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی ماه می 58 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است.

دولت امریکا طی این ماه 598 میلیارد دلار هزینه داشته است که نسبت به ماه قبل افزایش محسوس 53 درصدی داشته است.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از 113 هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال استقراض کند.

طبق اعلام دفتر کنترل بودجه کنگره، انظتار می رود کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم بی سابقه 3.8 تریلیون دلار برسد که حدود 2.9 برابر رکورد قبلی کسری 1.41 تریلیون دلاری است که در سال مالی 2009 به ثبت رسیده بود.

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. پیشتر استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا این نرخ بهره پایین را فرصتی تاریخی خوانده بود.

با موافقت کنگره و دولت، تاکنون حدود سه تریلیون دلار به شکل بسته های مختلف حمایتی از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت هزینه شده است. این در حالی است که برخی از قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از اقشار اسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

منبع: ایسنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24