Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال درآمد‌های نفتی کشور کاهش یافته و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد می‌ رسد. با توجه به این شرایط...

نوبخت: منابع جایگزین درآمد نفت را پیش‌ بینی کرده ایم

بورس24 : رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال درآمد‌های نفتی کاهش یافته و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد می‌ رسد.

نوبخت با اشاره به اینکه منابع دیگر جایگزین نفت پیش‌بینی شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه منابع جایگزین دیگری از جهت مولدسازی دارایی‌های دولتی به منظور استفاده از اسناد خزانه دارد و تلاش می‌شود تا ساز و کار‌هایی که منجر به تورم نشود، اسناد خزانه را زمانی منتشر کند که پول موجود جامعه را جمع کند تا دوباره به جامعه بازگردد، یعنی پول جدیدی وارد نشود.

محمدباقر نوبخت امروز در حاشیه بازدید از دریاچه ارومیه در جمع خبرنگاران با اشاره به بدهی‌های چند صد هزار میلیاردی دولت و تلاش برای اداره دولت بدون درآمد‌های نفتی اظهار کرد: همواره حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه از محل درآمد‌های نفتی بوده و امسال در بهترین شرایطی که در بودجه پیش‌بینی شده است، ۴۹ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش نفت است.

وی تصریح کرد: هم اکنون درآمد بودجه منابع، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده، یعنی کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه منابع دیگر جایگزین نفت پیش‌بینی شده است گفت: سازمان برنامه و بودجه منابع جایگزین دیگری از جهت مولدسازی دارایی‌های دولتی به منظور استفاده از اسناد خزانه دارد و تلاش می‌شود تا ساز و کار‌هایی که منجر به تورم نشود، اسناد خزانه را زمانی منتشر کند که پول موجود جامعه را جمع کند تا دوباره به جامعه بازگردد، یعنی پول جدیدی وارد نشود.

وی افزود: امید است با تمامی سختی‌های حاصل از تحریم و کمبود‌ها و مشکلات کرونا، کشور را به نحو احسنت مدیریت کنیم.

نوبخت با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: دریاچه در مقایسه با ۱۳۹۳ که کار‌ها با ۱۲ طرح آغاز شد خوشبختانه مساحت آن بیش از هزار و ۸۲ کیلومتر مربع افزایش یافته و تراز آن ۱۲۷ سانتی متر بالا آماده است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بسیاری از طرح‌هایی که برای احیای این دریاچه و تکمیل آن بود در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در این راستا در بازدید از پیرانشهر و نقده که محل اجرای سد کانی سیب و محل احداث انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه است، از ۳۶ کیلومتر، دو هزار و ۸۰۰ متر آن باقی مانده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هم اکنون حفاری تونل به صورت دائمی در حال انجام است و از کانال ۱۱ کیلومتری نیز بازدید شده و بخش‌هایی آن آماده است و دی ماه تمامی آن افتتاح می‌شود.

وی افزود: بی‌ شک با ورود بیش از ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب جدید به این دریاچه، پرآب‌تر و فعال‌ تر خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24