Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : ویتانا با برند معروف مادر این بار شگفتانه ای جدید رو کرد باز هم از جنس کودکانه این شرکت که بسیاری آن را با بیسکوییت مادر می شناسند اخیرا اعلام کرد که در اقدامی توسعه ای شرکت محصولات غذایی غنچه پرور را خریداری کرده است و به زودی شاهد عرضه گسترده محصولات غنچه خواهیم بود ، برندی که خاطره ساز است و فعال در حوزه تولید غذای کمکی نوزادان. پیشتر مدیرعامل ویتانا در مجمع افزایش سرمایه این شرکت از برنامه های گسترده این کمپانی برای حضور پر قدرت در بازار تولیدات محصولات مرتبط با کودکان رونمایی کرده بود و اکنون محمد مهدی سماواتی مشاور مدیرعامل ویتانا در گفت و گو با بورس ٢۴ اقدام به تشریح برنامه های این شرکت برای توسعه تولید محصولات خوراکی برای کودکان و پتانسیل های شرکت غنچه پرور پرداخت و گفت: عنچه پرور اولین تولید کننده غذای کودک در ایران است ، همانطور که می دانید کودکان بالای شش ماه تا سه سال غذای کمکی دریافت می کنند و ما در راستای برنامه های توسعه ای که برای تکیمل زنجیره ارزش در حوزه تولید مخصولات مرتبط با کودکان داریم اقدام به سرمایه گذاری در این مجموعه کردیم تا زنجیره ارزش برند مادر را تکمیل کنیم.

ویتانا از شگفتانه های ماهانه خبر داد

بورس24 : ویتانا با برند معروف مادر این بار شگفتانه ای جدید رو کرد باز هم از جنس کودکانه این شرکت که بسیاری آن را با بیسکوییت مادر می شناسند اخیرا اعلام کرد که در اقدامی توسعه ای شرکت محصولات غذایی غنچه پرور را خریداری کرده است و به زودی شاهد عرضه گسترده محصولات غنچه خواهیم بود ، برندی که خاطره ساز است و فعال در حوزه تولید غذای کمکی نوزادان.

پیشتر مدیرعامل ویتانا در مجمع افزایش سرمایه این شرکت از برنامه های گسترده این کمپانی برای حضور پر قدرت در بازار تولیدات محصولات مرتبط با کودکان رونمایی کرده بود و اکنون محمد مهدی سماواتی مشاور مدیرعامل ویتانا در گفت و گو با بورس24 اقدام به تشریح برنامه های این شرکت برای توسعه تولید محصولات خوراکی برای کودکان و پتانسیل های شرکت غنچه پرور پرداخت و گفت: عنچه پرور اولین تولید کننده غذای کودک در ایران است ، همانطور که می دانید کودکان بالای شش ماه تا سه سال غذای کمکی دریافت می کنند و ما در راستای برنامه های توسعه ای که برای تکیمل زنجیره ارزش در حوزه تولید مخصولات مرتبط با کودکان داریم اقدام به سرمایه گذاری در این مجموعه کردیم تا زنجیره ارزش برند مادر را تکمیل کنیم.

سماواتی در ادامه افزود: برنامه داریم تا هم با برند غنچه و هم با برند مادر وارد مقوله غدای کودک شویم ، بازاری بزرگ با حاشیه سود مناسب که جذابیت های زیادی دارد.

او در خصوص ارزنده بودن این سرمایه گذاری نیز گفت: کارخانه تولیدی این مجموعه در شهریار است و دارایی ها خوب و ارزنده ای را در اختیار دارد املاکی بزرگ و ارزشمند که با قیمتی بسیار مناسب اقدام به خرید این مجموعه کردیم که بلافاصله وارد مدار فروش خواهد شد. 50.5 درصد از این مجموعه را ویتانا خریداری کرده است و حدود 38 درصد را نیز سهامدار عمده ویتانا یعنی شرکت شهدین گام خریداری کرده است که مجموعا، درحدود 90 درصد از سهام غنچه پرور در اختیار ویتانا قرار گرفته است.

سماواتی گفت: برنامه ما این است که از شهریور ماه بلافاصله پس از این که با قدرت ، تولیدات شرکت وارد مدار شد مقدمات لازم برای ورود شرکت به بورس را عملیاتی کنیم، این شرکت در بخش دارایی تکنولوژی پتانسیل های بسیار خوبی دارد و با برنامه هایی که در آنجا پیاده سازی می شود این قابلیت را خواهد داشت که مورد توجه بازار سرمایه نیز قرار گیرد و به سهامی عام تبدیل شود.

این مقام مسئول در ویتانا در خصوص رایزنی با شرکت های تولید کننده خارجی نیز این طور گفت: پیش از این ما نمایندگی شرکتی بلژیکی را داشتیم که این مجموعه هم برای همکاری مشترک با ما اعلام آمادگی کرده است و با اقداماتی که ویتانا عملیاتی کرده است این امکان را خواهیم داشت که غذای کمکی نوزادان که هم در داروخانه و هم در سوپر مارکت ها قابلیت عرضه دارد و در رسته اقلام OTC (بدون نسخه) عرضه می شود را در سبد محصولات داشته باشیم. این محصولات با توجه به نیاز کودکان به طور متوسط ماهانه 4 قوطی از دوران 6 ماهگی تا سه سالگی جزو بازارهایی خواهد بود که کشش تقاضای مناسبی را خواهد داشت آن هم با برند های پر مخاطبی چون غنچه و برند بی نظیر مادر تلفیقی از برند خوشنام و محصول با کیفیت می تواند در حوزه فروش محصول شرایط ایده آلی را ایجاد کند.

وی ادامه داد: برنامه داریم به منظور بهبود بنیه مالی شرکت جدید و اصلاح ساختار مالی به منظور تسریع در اجرای برنامه های این مجموعه افزایش سرمایه را در این مجموعه عملیاتی کنیم.

سماواتی به این نکته اشاره کرد که در راستای برنامه های توسعه ای که در دستور کار مجموعه ویتانا است سهامداران ما در سال جاری هر ماه منتظر یک شگفتانه جدید در ویتانا باشند ، برنامه هایی که تاثیرات خوبی بر عملکرد شرکت خواهد داشت.

مشاور مدیرعامل ویتانا درباره حضور فعال این شرکت در بازار سهام و سرمایه گذاری در این بازار هم گفت: از اواخر بهمن که با موضوع کرونا روبرو بودیم افزایش ذخیره مواد اولیه توجیه اقتصادی برای ما نداشت و در همین راستا با توجه به نقدینگی موجود اقدام به تشکیل پرتفوی سرمایه گذاری برای شرکت در بورس کردیم تا سهامداران در کنار بهره مندی از سود عملیاتی شرکت از یک سود پایدار غیر عملیاتی هم با توجه به برنامه های سرمایه گذاری که پیاده سازی کردیم بهره مند شوند.

سماواتی در پاسخ به این سوال که اخیرا شاهد افزایش قیمت شکر بودیم و این امر چه تاثیری بر افزایش هزینه های تولید مجموعه خواهد داشت نیز گفت: خوشبختانه چون شکر از اقلام پر مصرف ما در تولید است ، ذخایر ما تا پایان شهریور ماه برای تولید با حداکثر ظرفیت کفایت می کند و از این محل هزینه اضافه ای در تولید نخواهیم داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24