Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ورود به بورس و تجدید ارزیابی در شرکت خدمات بندری ​خبر خوشی که قبلاً نیز اعلام شده بود و در حال انجام مقدمات و کار کارشناسی بر روی آن هستیم، افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران است که محل و میزان آن به محض اتمام کار کارشناسی و تصویب در هیات مدیره اطلاع رسانی خواهد شد...

چند خبر خوب از صنایع شیمیایی ایران

بورس24 : برنامه و استراتژی های مدیریت جدید صنایع شیمیایی ایران اعلام شد. سید جواد احمدی مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران که در سال گذشته عملکرد درخشانی از خود در شرکت تابعه شیران ثبت نمود و با افزایش 500 درصدی سود شرکت زیر مجموعه دوران طلایی این شرکت را رقم زد و از ابتدای خرداد بعنوان مدیرعامل صنایع شیمیایی ایران انتخاب شد، در خصوص آخرین وضعیت روند تولید و فروش و برنامه های این شرکت با بورس24 گفت و گو داشته است.

*گزارشی از آخرین وضعیت شیران با توجه به شیوع کرونا و رشد مصرف محصولات شوینده ارائه نمایید.

شیوع ویروس کرونا که از یک طرف باعث رشد مصرف محصولات شوینده گردید و از سوی دیگر تعطیلی برخی کسب و کارها در کشور را در پی داشت بر کسب و کار شیران تأثیر چندانی نداشت و مشخصاً در یک مقطع بسته شدن مرزها صادرات شیران را با وقفه مواجه کرد که آن هم در حال حاضر رفع شده است و شیران کما فی السابق الحمدلله هم در زمینه تولید و هم در زمینه فروش داخلی و صادراتی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

*مهمترین برنامه های پیش روی شیران چیست؟

اگر بخواهم به این سوال شما دقیق پاسخ دهم باید در دو بخش شرکت اصلی و شرکت فرعی به صورت جداگانه مواردی را اشاره کنم. در بخش شرکت فرعی (شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران) با توجه به پیگیری های انجام شده به لطف الهی پس از چند سال وقفه کار بازسازی اسکله اختصاصی صادراتی در بندر بوشهر با پیشرفت بسیار خوب حدود 80درصد در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم در شهریورماه و هفته دولت این اسکله را بهره برداری کنیم و با بهره برداری از این اسکله اولین پورت تخصصی صادرات اختصاصی LAB و محصولات پایین دستی را در کشور برای شرکت خدمات بندری افتتاح کنیم.

بحث دیگری که در مورد شرکت فرعی در حال انجام است تجدید ارزیابی دارایی های شرکت به منظور افزایش سرمایه شرکت خدمات بندری برای آماده شدن جهت ورود به بازار سرمایه و تابلوی اصلی بورس است. سال گذشته سرمایه خدمات بندری به 400 میلیارد ریال افزایش یافت و امسال نیز در حال آماده سازی مقدمات برای افزایش سرمایه مناسب به منظور آماده سازی شرکت برای ورود قوی و مناسب به بازار سرمایه هستیم. هدف گذاری افزایش سرمایه شرکت خدمات بندری 2000 میلیارد ریال است که امیدواریم بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم.

بحث سوم که یک موضوع مشترک بین شرکت مادر و شرکت فرعی است بحث توسعه در صنایع پایین دست LAB است که با ورود به بازار LABSA در سال گذشته آغاز شد و امسال نیز با توسعه بازار و ان شاءالله ورود و عرضه LABSA در بورس کالا این کار گسترش یافته و در فاز جدید نیز در حال برنامه ریزی و مطالعه برای تنوع محصولات پایین دستی در حوزه روغن های خاص و روان کننده های ویژه هستیم که بزودی اخبار تکمیلی به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

اما در بخش شرکت اصلی (شیران) نیز خبر خوشی که قبلاً نیز اعلام شده بود و در حال انجام مقدمات و کار کارشناسی بر روی آن هستیم، افزایش سرمایه شرکت است که محل و میزان آن به محض اتمام کار کارشناسی و تصویب در هیات مدیره اطلاع رسانی خواهد شد.

موضوع مهم دیگر در تابستان امسال بحث تعمیرات اساسی شرکت است که به مدت 40 روز از نیمه اول شهریورماه آغاز می شود تا با انجام تعمیرات اساسی، یک نوسازی و بازسازی بر روی تجهیزات صورت گرفته و امیدواریم با تجدید قوای حاصل از تعمیرات اساسی دوباره شرکت در مدار تولید قرار گرفته و بتواند در عرصه تولید کما فی السابق پر قدرت طی مسیر کند.

البته تمهیدات لازم برای تامین LAB مورد نیاز صنایع شوینده در ایام تعمیرات اساسی از محل ذخائر شرکت در نظر گرفته شده است و جای نگرانی برای شرکتهای شوینده وجود ندارد.

*با توضیحات ارائه شده و گزارش منتشر شده چند روز قبل آیا سهامداران می توانند منتظر یک جهش در سود شیران باشند؟

تمام سعی و تلاش بر این است که بازدهی مناسبی برای سهامداران ایجاد شود و امیدواریم در سال جدید نیز مثل سال گذشته شیران پر فروغ ظاهر شود و بر اساس آنچه تاکنون رخ داده است و اطلاع رسانی آن نیز انجام شده است پیش بینی می شود هر سهم در شش ماهه حدود 1000 ریال سود داشته باشد و امید است در نیمه دوم سال نیز همین روند بلکه بهتر تداوم داشته باشد. ضمن آنکه استفاده حداکثری از ظرفیتهای بازار سرمایه برای سرمایه گذاری، برنامه جدی ورود و عرضه بخشی از شرکت خدمات بندری در بازار سرمایه در نیمه دوم سال مالی نوید بخش سال خوبی برای سهامداران است.

*در مورد مطالبات شرکت خبر جدیدی برای سهامداران ندارید؟

در مورد مطالبات داخلی همه موارد وصول شده است و یکی دو مورد هم پرونده در مراحل رسیدگی قرار دارد و مسیر اقدامات حقوقی در وضعیت خوبی است.

در مورد پرونده های مطالباتی خارجی نیز با هماهنگی و پیگیری انجام شده و تغییر تیم وکالت از اواخر سال گذشته پرونده های وصول مطالبات در مسیر جدید حقوقی قرار گرفته است و جلسات متعدد دادگاه آنها در خارج از کشور در حال برگزاری است. البته وقفه ای به علت تعطیلات کرونا ایجاد شده بود که دوباره با از سرگیری کار دوباره فعالیت های حقوقی برای استیفای حقوق سهامداران با جدیت در حال پیگیری است و امیدواریم خبرهای خوبی در مجمع برای سهامداران داشته باشیم.

* اگر نکته خاصی مدنظر دارید که می خواهید با سهامداران در میان بگذارید بفرمایید.

در خردادماه که ماه تولد صنعت LAB در ایران است من از همراهی صمیمانه سهامداران سپاسگزارم و جا دارد اینجا از تلاش همه مدیران قبلی و کارکنان زحمت کش شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران قدردانی کنم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مصطفی حفیظی
    مصطفی حفیظی

    بسم الله الرحمن الرحیم باسلام خدا قوت جناب احمدی مدیر عامل شیران انشالله موفق باشید

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24