Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

خرید و فروش‌ ها همچنان به صورت توافقی ست رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه‌ ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌ های توافقی انجام می‌ شود، که...

اتحادیه خودرو: سقف قیمتی برای خودروها وجود ندارد

بورس24 : رییس اتحادیه نمایشگاه‌ داران خودروی پایتخت گفت: اندک خرید و فروش‌های بازار نه با فرمول ۱۰ درصد بالای قیمت کارخانه‌ای اعلام شده از سوی مسوولان، بلکه با قیمت‌های توافقی انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش ۲۲ اردیبهشت‌ ماه امسال بود که «عباس تابش» رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که برای انجام معاملات، قیمت خودرو در کف بازار شامل قیمت درب کارخانه به علاوه حداکثر ۱۰ درصد سود خواهد بود و بازرسان این سازمان نظارت خواهند کرد که هر کجا قیمتی بالاتر از این ارقام داده شود، به منزله گران‌فروشی بوده و با آن مقابله خواهند کرد.

با این وجود، اما رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گوید: تاکنون بخشنامه، آیین نامه یا ابلاغیه‌ای در این زمینه برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده، بنابراین سقف قیمتی برای خودروها وجود نداشته و خرید و فروش‌ها همچنان به صورت توافقی انجام می‌شود.

«سعید موتمنی» در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد: اتحادیه نمایشگاه‌داران موافق رقم ۱۰ درصد به عنوان حداکثر افزایش قیمت در بازار است و آن را در راستای تنظیم بازار خودرو مفید ارزیابی می‌کند.

به گفته این مقام صنفی، در هر حال نمایشگاه‌داران و صاحبان بنگاه‌های خودرو، نیم درصد از مجموع ارزش خودرو را به عنوان حق کمیسیون خود از طرفین معامله دریافت می‌کنند و بیشتر یا کمتر بودن این رقم تفاوت چندانی به حالشان ندارد.

افت ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی

موتمنی در ادامه از کاهش ۲۰ تا ۳۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید خودروها خبر داد و افزود:‌ به‌طور نمونه خودروی پراید که در آن ایام ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، این روزها به ۷۰ میلیون تومان، تیبا از حدود ۹۰ میلیون تومان به ۷۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ به ۱۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ از ۱۵۴ به ۱۱۲ میلیون تومان و سمند ال ایکس از حدود ۱۵۵ به ۱۱۴ میلیون تومان کاهش یافته است.

منبع: عصر ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24