Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سخنگوی سهام عدالت گفت: تلاش داریم با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین مراجع مربوطه، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام شود.

انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت کاملا الکترونیکی انجام خواهد شد؛ به زودی...

بورس24 : سخنگوی سهام عدالت گفت: تلاش داریم با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین مراجع مربوطه، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث انجام شود.

حسین فهیمی، سخنگوی سهام عدالت در پاسخ به این سوال که وراث متوفیان سهام عدالت چگونه می‌توانند مالک سهام متوفی شوند، گفت: طبق برنامه ریزی‌ها، کسانی که قصد انتقال مالکیت سهام عدالت متوفیان خود را دارند، نیازی به مراجعه به سازمان امور مالیاتی و دادگاه صلاحیت دار را نخواهند داشت و با ایجاد رابطه الکترونیک بین این دو مرجع، به زودی مراجعین می‌توانند تنها به صورت آنلاین و از طریق میز خدمت الکترونیک مالک سهام متوفی شوند.

وی ادامه داد: در حالت عادی و تا پیش از این، وراث سهامداران متوفی ابتدا باید به دادگاه صلاحیت دار مراجعه می‌کردند تا گواهی انحصار وراثت را بگیرند و بعد از گرفتن این گواهی دو مسئله پرداخت مالیات و استعلام صحت گواهی انحصار وراثت باقی می‌ماند.

فهیمی افزود: به دنبال این هستیم که با ایجاد ارتباط الکترونیکی بین این دو مرجع، بدون هیچ حضور فیزیکی و تنها با مراجعه به میز خدمت الکترونیک این انتقال سهام انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به حضور فیزیکی در پیشخوان دولت هم نخواهد بود، گفت: با ایجاد این ارتباط حتی نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نیز وجود ندارد.

گفتنی است میز خدمت الکترونیک، سامانه‌ای است که به منظور اتصال یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به خدمات اطلاع‌رسانی و درخواست‌های عملیاتی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با نشانی https://ddn.csdiran.com طراحی شده است و به محض ایجاد ارتباط بین نهادهای مختلف، انتقال سهام عدالت از متوفی به وراث نیز از طریق همین سامانه انجام می‌شود.

منبع: مهر

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24