Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام آغاز پذیرش آثار در چهارمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: خوشبختانه در دوره‌های قبلی استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و با توجه به فضای کنونی جامعه، انتظار می‌رود اصحاب قلم در این جشنواره حضور خوبی داشته باشند.

آغاز پذیرش آثار در چهارمین جشنواره ملی بورس و رسانه

بورس24 : مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام آغاز پذیرش آثار در چهارمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: خوشبختانه در دوره‌های قبلی استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده و با توجه به فضای کنونی جامعه، انتظار می‌رود اصحاب قلم در این جشنواره حضور خوبی داشته باشند.

یاسر فلاح ابراز داشت: رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در هدایت افکار عمومی دارند و این مهم در بازار سرمایه که فضای تبادل اطلاعات در آن بسیار قوی است، اهمیت ویژه‌ای دارد. رسانه‌ها همچنین در مقوله توسعه فرهنگ سهامداری و آموزش اصول فعالیت در بازارهای مالی جایگاه مهمی دارند. از این رو، سازمان بورس و اوراق بهادار از چند سال پیش اقدام به راه‌اندازی جشنواره‌ای بین خبرنگاران و کسانی که در رسانه‌ها دست به قلم می‌شوند، کرده است.

وی همچنین عنوان داشت: در سال گذشته به منظور آشنایی بیشتر اصحاب رسانه با این جشنواره ملی سفرهایی با کمک ادارات کل ارشاد اسلامی به تعدادی از استان‌های کشور انجام شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت. در این سفرها پس از معرفی ابعاد جشنواره ملی بورس و رسانه، بسیاری از خبرنگاران جهت تعمیق دانش خود در حوزه بازار سرمایه تقاضای برگزاری دوره آموزشی ویژه خبرنگاران را ارائه دادند که دوره‌های آموزشی مربوط نیز در سال گذشته برپا شد.

رییس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه گفت: تقویت زمینه های اطلاع رسانی مناسب برای افزایش سواد مالی جامعه، ارتقاء فرهنگ سرمایه گذاری بر پایه ارزش‌های اسلامی – ایرانی در کشور، تجلیل از نقش خبرنگاران و صاحبان آثار رسانه‌ای در نقادی و هم‌افزایی حوزه‌های مالی و سرمایه‌ای کشور و استعدادیابی در بین جامعه خبری و شناسایی خبرنگاران علاقه‌مند به مفاهیم بازار سرمایه از جمله اهداف این جشنواره است.

وی افزود: محورهایی که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با در نظرداشتن آن برای جشنواره ارسال کنند، شامل آزادسازی سهام عدالت و افزایش نقش مردم در اداره امور اقتصادی کشور، نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها، اثر متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور، نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار، چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه، نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از رونق تولید و جهش تولید و تاثیر توسعه ابزارها و نهادهای مالی در افزایش کارایی بازار سرمایه است.

فلاح همچنین با اشاره به قالب‌های دریافت آثار در این جشنواره عنوان داشت: این جشنواره شامل دو بخش رسانه های مکتوب و دیجیتال و دیداری و شنیداری است که در بخش رسانه‌های مکتوب و دیجیتال ۵ قالب وجود دارد. این قالب‌ها «خبر»، «گزارش»، «گفت و گو»، «تیتر»، «یادداشت، مقاله و سرمقاله» را در برمی‌گیرد. بخش دوم شامل برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌شود. وی افزود جایزه ویژه این جشنواره به موضوع «نحوه اثرگذاری بازار سرمایه در تحقق شعار جهش تولید» و «نقش سهام عدالت در عمومی‌کردن اقتصاد» تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به این موضوع که آثار ارسالی می‌توانند به زبان‌های رایج بین‌المللی یا منطقه‌ای ارائه شوند، گفت: داوری این جشنواره مانند گذشته توسط متخصصان حوزه‌های علوم ارتباطات و علوم مالی و به صورت مستقل انجام و در هر یک از محورهای فوق به سه نفر برتر جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به الکترونیکی بودن شرکت در این جشنواره از اولین دوره آن، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۲۰ تیرماه برای شرکت در این جشنواره به نشانی festpress.ir مراجعه کنند.

سومین جشنواره ملی بورس و رسانه، سال گذشته میزبان ۸۲۰ اثر از رسانه های مختلف مکتوب، دیداری و شنیداری بود و طی آن بیش از ۲۰۰ خبرنگار، گزارشگر ، مقاله نویس و یاداشت نویس به رقابت پرداختند.

منبع: سنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24