Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مدیرعامل عطرین نخ قم : از دیگر برنامه های آتی جهت افزایش سود شرکت، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است. از این رو تمرکز شرکت بر تولید این نوع محصولات خواهد رفت. در نتیجه امکان کاهش تعداد نوع محصولات و حجم کل تولید وجود دارد... مزیت دیگر این تصمیم، حداقل کردن هزینه های تولید و افزایش مقدار نخ تولید شده است. همچنین به سرانجام رسیدن افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی، از دیگر برنامه های مهم شرکت خواهد بود... از سویی علاوه بر این ها بررسی برنامه های مختلف طرح های توسعه، در دستور کار شرکت برای سال ۹۹ است...

سرنخ افزایش سرمایه از محل تجدید در مجمع عطرین نخ قم

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت عطرین نخ قم صبح امروز با حضور ۶۰.۰۲ درصد از سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.

در این مجمع محمدعلی احمدزاد اصل به عنوان رییس مجمع، غلامی و افتخار به عنوان ناظران و میررضا دخانچی به عنوان منشی مجمع حضور داشتند.
امیرحسین شاه علی مدیرعامل شرکت عطرین نخ قم در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: این شرکت با توجه به تکنولوژی و ماشین آلاتی که در اختیار دارد، همواره توانسته است از نظر ظرفیت و تنوع تولید به عنوان قوی ترین شرکت در این صنف معرفی گردد. از طرفی فراهم آوردن زیرساختهای سخت افزاری و نرم افزاری در راستای کسب گواهی نام های مدیریتی و کنترل کیفیت از آغاز، یکی از اهداف استراتژیک این شرکت بوده است که با توجه به فعالیت های انجام شده در این راستا هم اکنون شرکت عطرین نخ موفق به دریافت گواهینامه های IMS، ISO14001،OHSAS18001 و ISO9001 شده است.
او در ادامه تصریح کرد: توانایی انطباق در واحد فرآیند و نیاز بازار یکی از مهم ترین دست آوردهای ظرفیت های تولید و فروش شرکت است. به طوری که در صورت تغییر الگوی مصرف بازار با اتکا به انعطاف پذیری فوق العاده ی ماشین آلات و توانایی پوشش طیف بسیار وسیعی از محصولات، این تهدید (تغییر الگوی مصرف در کوتاه مدت) تبدیل به یک فرصت شده همچنین ماشین آلات موجود در این شرکت با تکنولوژی مدرن اروپا بوده و مدیریت این شرکت در استراتژی خود به کارگیری نیروهای متخصص را در اولویت قرار داده است.
مدیرعامل عطرین نخ قم بیان کرد: تجمیع این دو عامل (ماشین آلات مدرن و نیروی انسانی متخصص) با سیاست تامین مواد اولیه مرغوب باعث تولیدات با کیفیت این شرکت شده است به طوری که نخ های تولیدی این شرکت از لحاظ کیفی با نخ های خارجی (وارداتی) برابری می کنند. به همین دلیل مصرف کنندگان نامی کشور در فهرست مشتریان بالفعل این شرکت قرار دارند. رسیدن به ظرفیت حداکثری در بازار کنونی که بسیاری آن را سخت ترین شرایط اقتصادی دهه های اخیر می دانند خود بیان گر تصمیمات و اقدامات درست است.
او گفت: از سیاست های مهم در زمان تولید این شرکت می توان بر این موضوع اشاره کرد که محصولات مورد نیاز بازار در ابتدا با حساسیت های بسیار بالا و پس از آزمایشات کافی و اطمینان از تایید کیفیت آن محصول در واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت به بازار عرضه می شود و به سرعت نتایج مصرف آن محصول در واحد های پایین دستی نیز اخذ می گردید و در صورت نیاز سریعاً اقدام به ارتقاء کیفیت نیز انجام می شود. بدین ترتیب محصولات با یک روند منطقی و متناسب یکی پس از دیگری روانه بازار می شوند که خوشبختانه امروزه با استناد به تایٔید مصرف کنندگان محصولات این شرکت به عنوان یکی از خوشنام ترین برند های بازار نخ تابیده در کشور مطرح است. از سیاست های دیگر این شرکت ورود به بازار های صادراتی است که این شرکت همواره در حال شناسایی و ارایٔه نمونه و حضور در نمایشگاه های مرتبط تجاری برای توسعه این بازار ها نیز است. البته وجود تحریم ها، تا حدودی فعالیت های صادراتی را پیچیده تر و پر ریسک تر نسبت به گذشته کرده است.
او در خصوص برنامه های این شرکت برای سال ۹۹ گفت: برای سال 99 نیز یکی از سیاست های شرکت کنترل دوره وصول مطالبات است. با توجه به کیفیت بالای محصولات شرکت و تولید برخی محصولات منحصر بفرد، این سیاست فروش، خللی در مقدار فروش شرکت وارد نخواهد کرد.
از سوی دیگر با مذاکراتی که با تامین کننده گان عمده مواد اولیه شرکت انجام شده است، این امکان برای شرکت وجود دارد که با افزایش حجم خرید خود ( کاهش تعداد دفعات سفارش )، شرکت به صورت مدت دار وجه حاصل از خرید مواد اولیه را تسویه کند، بدون آنکه محتمل هزینه اضافی شود. اما از آنجا که واردات مواد اولیه در حال حاضر به صرفه است، تمرکز تامین مواد اولیه بر واردات از کشور چین است.
مدیرعامل عطرین نخ قم همچنین افرود: از دیگر برنامه های آتی جهت افزایش سود شرکت، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است. از این رو تمرکز شرکت بر تولید این نوع محصولات خواهد رفت. در نتیجه امکان کاهش تعداد نوع محصولات و حجم کل تولید وجود دارد. مزیت دیگر این تصمیم، حداقل کردن هزینه های تولید و افزایش مقدار نخ تولید شده است. همچنین به سرانجام رسیدن افزایش سرمایه شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی، از دیگر برنامه های مهم شرکت خواهد بود. از سویی علاوه بر این ها بررسی برنامه های مختلف طرح های توسعه، در دستور کار شرکت برای سال ۹۹ است.
لازم به ذکر است در پایان صورت های مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ تصویب شده و به ازای هر سهم ۳۵ تومان سود تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24