Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس‌ جمهوری آمریکا اظهار کرد، نیرو‌های آمریکایی مستقر در مناطق چاه‌ ها و میادین نفت در شمال سوریه زمانی که بدانند...

ترامپ: وقتی کرد‌ها بر میادین نفتی سوریه مسلط شوند، آنجا را ترک می‌ کنیم

بورس24 : رئیس‌ جمهوری آمریکا اظهار کرد، نیرو‌های آمریکایی مستقر در مناطق چاه‌ها و میادین نفت در شمال سوریه زمانی که کرد‌ها بتوانند به شیوه‌ای بر این مناطق مسلط شوند، مواضع خود را ترک خواهند کرد. این اظهارات ترامپ درباره میادین نفت سوریه در حالی است که واشنگتن پیشتر به طور جزئی نیرو‌های خود را از شمال سوریه خارج و حضور خود را در تعدادی از میادین نفت حفظ کرده بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار کرد، نیرو‌های آمریکایی مستقر در مناطق چاه‌ها و میادین نفت در شمال سوریه زمانی که کرد‌ها بتوانند به شیوه‌ای بر این مناطق مسلط شوند، مواضع خود را ترک خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزای اسپوتنیک، این اظهارات ترامپ درباره میادین نفت سوریه در حالی است که واشنگتن پیشتر به طور جزئی نیرو‌های خود را از شمال سوریه خارج و حضور خود را در تعدادی از میادین نفت حفظ کرده بود.

بعد از عملیات نظامی ترکیه، گروه‌های کرد و گروه‌های مسلح هم‌پیمان کشور‌های غربی از مناطق مرزی عقب‌نشینی کردند، البته بعد از اینکه ناگزیر به امضای توافق با دمشق شدند؛ توافقی که براساس آن نیرو‌های دولتی به مناطق تحت کنترل کرد‌ها بازگشتند.

در ماه فوریه سفیر روسیه در دمشق در گفتگو با اسپوتنیک گفت، آمریکا از بلندپروازی‌های کرد‌ها در ایجاد دولت‌شان در سوریه حمایت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد پول‌هایی را از طریق قاچاق منابع نفتی کشور به دست آورند.

دکتر محمد کمال الجفا، کارشناس نظامی و تحلیل‌گر سیاسی تاکید کرد: سیاست‌های واشنگتن در سوریه تردیدآمیز هستند، ما می‌بینیم که سیاست‌های آمریکا حول حمایت از یگان‌های کرد حول محدوده چاه‌های نفت به عنوان بهانه‌ای برای توجیه حضور آمریکا و بازداشتن دولت سوریه از استفاده از درآمد‌های نفتی جهت بازسازی این کشور می‌چرخد و ما جنگ آتش زدن گندم را برای کسب دستاورد‌های سیاسی فراموش نمی‌کنیم. درگیری در سوریه اگر طرح‌های براندازی نظام سوریه شکست بخودر و نقش داعش در کنترل و تقسیم آن هم به شکست بینجامد، تمام نمی‌شود، باید توجه داشت که این منطقه در محور تلاقی چهار کشور واقع است که همگی تشکیل هر گونه موجودیتی جدایی طلب را که موجودیت‌های آن‌ها را تهدید کند، رد می‌کنند.

الجفا اضافه کرد، رهبران کرد این پرونده را براساس بازی روی تناقضات اداره می‌کنند و کسانی هستند که به منظور تقویت واقعیتی که انفجار قطعی اوضاع در آینده را به دنبال خواهد داشت، برای آن‌ها برنامه ریزی می‌کنند. تعداد زیادی از رهبران عشایر عرب مسؤول عدم سوق یافتن به سمت هماهنگی با دولت سوریه هستند. در شرایطی که شاهد هوشیاری بیشتر درباره وقایع هستیم اکثر رهبران قسد (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) غیرسوری هیچ طرحی ملی ندارند که از سلسله کوه‌های قندیل ارائه شده باشد، اکثر کرد‌ها طرح‌های جدایی طلبانه آن‌ها را تایید نمی‌کنند و وضعیت به این منوال باقی نخواهد ماند و کرد‌ها باید به سمت مذاکره با دولت سوریه بروند، آن‌ها قوی هستند، زیرا برایشان بهتر آن است وقتی واشنگتن دست از سر آن‌ها برداشت با سوریه مذاکره کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24