Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیر عامل شرکت زر ماکارون: صنعتی زر ماکارون به عنوان بزرگترین بخش خصوصی در حوزه تولید ماکارونی همواره رسالت اصلی خود را تضمین امنیت غذایی کشور و تامین نیازهای غذایی مردم ایران قرار داده است و در این راستا از سال٩۶ با افزایش ظرفیت تولید خود در حوزه ماکارونی به بیش از ۴۵٠ هزار تن در سال ظرفیت بالایی برای تبدیل گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به محصولاتی با ماندگاری بالا ایجاد نموده است.

دو زیرمجموعه زر ماکارون وارد بازار سرمایه می شوند

بورس24 : نشست خبری شرکت زر ماکارون به منظور عرضه اولیه سهام این شرکت امروز برگزار شد. محسن امینی، مدیر عامل شرکت زر ماکارون در نشست عرضه اولیه زر ماکارون گفت: صنعتی زر ماکارون به عنوان بزرگترین بخش خصوصی در حوزه تولید ماکارونی همواره رسالت اصلی خود را تضمین امنیت غذایی کشور و تامین نیازهای غذایی مردم ایران قرار داده است و در این راستا از سال96 با افزایش ظرفیت تولید خود در حوزه ماکارونی به بیش از 450 هزار تن در سال ظرفیت بالایی برای تبدیل گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به محصولاتی با ماندگاری بالا ایجاد نموده است.

وی افزود: این گروه غذایی با استفاده از تکنولوژی به روز دنیا در تولید و دانش فنی بالا اقدام به عرضه محصولات با برند "زرماکارون" در 15 سال گذشته در بازار داخلی نموده و جایگزین محصولات وارداتی در این حوزه شده است. پس از تامین نیاز کشور، روند توسعه زرماکارون با تکمیل زنجیره های تامین مواد اولیه در بنادر کشور، ایجاد لجستیک پیشرفته ریلی، ظرفیت سازی مناسب در سایت های تولیدی و تنوع خطوط تولید بصورت مکانیزه، سیستم فروش و توزیع مویرگی استقرار یافته در سراسر کشور که بالاترین پوشش فروشگاهی در بین شرکت های توزیع را دارا است، ادامه پیدا کرده است.

به گفته وی، در حال حاضر کل تولید گندم در حدود 13 میلیون تن در سال می باشد که 85 درصد از آن در غالب نان و 15 درصد مابقی در سایر محصولات مصرفی خانوار مصرف می گردد و با توجه به محدودیتهای آرد به عنوان محصول میانی از حیث ماندگاری، می‌بایست سهم محصولات تبدیلی مثل ماکارونی و پاستا در سبد خانوار مردم با واقعی سازی قیمت آرد و نان افزایش یابد و ماکارونی و پاستا به عنوان محصولاتی با ویژگی هایی از قبیل کالری بالا و سازگاری با ذائقه مردم عزیز ایران این قابلیت را دارد تا با ماندگاری بالا نسبت به نان نقشی مهم در امنیت غذایی ایفا نماید.

در ادامه باقری مدیر ارزشگذاری این سهم افزود: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در حدود اختیارات مجمع فوق العاده است که زود است در مورد آن صحبت شود .در مورد منابع برای طرح توسعه بیشتر تلاش می شود از منابع داخلی و ارزان قیمت استفاده گردد.

امینی گفت: در حال حاضر محدودیت صادراتی وجود ندارد و محصولات زر ماکارون طی چند روز گذشته به آلمان صادرات داشت.

باقری گفت: منابعی که حاصل از عرضه اولیه انجام می شود، تامین مالی غیر مستقیم برای توسعه گروه است.

چند شرکت در راه ورود به بورس

وی افزود: شرکت زرنا و شرکت پخش دو شرکتی هستند که در برنامه داریم وارد بازار سرمایه کنیم. همچنین شرکت برنامه ورود به صنعت فروشگاه زنجیره ای دارد.

مدیر عامل شرکت گفت: با توجه به عملکرد گلوکزان در بازار سرمایه و حمایت های ما، در مورد سهام زر ماکارون نیز در بازار میتوان تصمیم گیری کرد.

امینی گفت: گندم از سال ۹۸ از شمول یارانه های بودن و حمایتی بودن برای صنعت خارج شد و در حال حاضر صنایع کشور به غیر از نان گندم را بالاتر قیمتی که از کشاورز خریداری می کنند تهیه می کنند در نتیجه ما دغدغه واردات گندم نداریم در داخل کشور بحث تامین و خودکفایی گندم وجود دارد.

کالاها مشمول قیمت گذاری نیستند، تعیین کننده عرضه و تقاضا است

وی گفت: به زودی ۱۶۰۰ تن به ۲۵۰۰ تن خواهد رسید که با منابع در اختیار انجام می شود. تخصص ما تولید است در امیدنامه پیش بینی کردیم ۴۸۰ میلیارد تومان سود کسب خواهیم کرد که قابل دسترس است. حتی بودجه ما مبتنی بر ۳۰۰ هزار تن تولید است. کالاهای ما مشمول قیمت گذاری نیست و بر اساس عرضه و تقاضا تعیین تکلیف می شود.

وی گفت: با استفاده از نرم افزارهای یکپارچه جهانی با نام SAP که از ابتدای سال جاری اجرایی شده و مزیت محاسبه لحظه ای بهای تمام شده را در اختیار سهامدارن قرار داده و یکپارچه سازی در فعالیت های سازمانی را به همراه دارد، با تکمیل زنجیره های تامین پیوسته وارد عرصه بین المللی شد و با صادرات به بیش از 80 کشور دنیا، به عنوان دومین شرکت تولید کننده پاستا در یک سایت یکپارچه در جهان شناخته شد.

امینی گفت: پس از عرضه فردا که ۱۲ درصد خواهد بود، عرضه های پیوسته پس از عرضه اولیه، با  هماهنگی شرکت بورس انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24