Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بانک ها شرایط بورس را برای عرضه سهام عدالت در نظر می گیرند در قیمت های پائین فروشی انجام نمی شود یکی از دلایل حضور بانک ها در طرح آزادسازی ٣٠ درصد از سهام عدالت به دلیل کنترل هیجان احتمالی فروش است خیلی از افرادی که روش مستقیم سهامداری عدالت را انتخاب کرده اند ، فروشنده نیستند

مهم از عباس معمار نژاد معاون وزیر اقتصاد

بورس24 : جزئیات مهم و جدید از آزادسازی سهام عدالت اعلام شد. چرا بانک ها را وارد پروسه فروش کردید؟ آنچه مسلم است، ظاهرا دولت پیش بینی کرده، پس از آزادسازی سهام عدالت با حجم عظیمی از متقاضیان  فروش در بازار سرمایه مواجه می شود و این برای بازار در شرایط کنونی «سّم» است . شاید منطقی ترین راه، فروش نیابتی به بانک ها باشد که در کنترل هجوم تقاضای فروش به بورس و شرکت های بورسی موثر باشد.

عباس معمار نژاد، معاون امور بانکی وزیر اقتصاد و دارایی در گفت گو با خبرنگار بورس24 اعلام کرد:استفاده از خدمات  بانک ها برای فروش سهام عدالت یکی از راه هایی است که درنظر گرفته شده است وگرنه مردم می توانند خودشان با اخذ کد سهامداری و با تعیین میزان سهامی که دارند راسا اقدام به فروش کنند و هیچ مراجعه ای به بانک نداشته باشند.  

وی گفت: این راهکار برای کسانی است که در شهرهای دور و روستا ها امکان دسترسی نداشته باشند که می توانند با مراجعه به شعب بانک ها از خدمات مشابه کارگزاری بورس برای فروش سهام استفاده کنند.

شعب بانک ها نماینده کارگزاری ها هستند

به گفته وی، نکته دوم این است که  قرار نیست کارمزد جدید و اضافه ای گرفته شود، بلکه همان کارمزدی که کارگزاری ها برای معاملات بورس و سهام دریافت می کنند ، بخشی از آن برای بانک ها در نظر گرفته می شود به عبارتی دیگر چون شعب بانک ها، نماینده کارگزاری ها هستند، بخشی از آن کارمزدی که کارگزاری ها دریافت می‌کنند،  طی قراردادی به بانک ها پرداخت خواهد شد.

بانک ها پس از رصد بازار، سهم عرضه می کنند

معمار نژاد گفت: یکی از دلایلی که از خدمات بانک ها استفاده می شود، این است که بانک ها بتوانند تقاضاهای مردم را برای فروش تجمیع کنند و در شرایط مناسب در بازار سرمایه یا بورس عرضه کنند. اگر قیمت سهام رو به پایین باشد ، به طور قطع بانک آن سهام را نگهداری خواهد نمود  و باتوجه به این که منافع دارندگان سهام عدالت اصل است، با شرایط خاص عرضه می کنند.

یک روز پس از فروش ، پولتان را بگیرید

وی گفت:به محض فروش، روز بعد بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، وجه آن از طریق بانک ها به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد افزود: این که اجازه فروش بخشی از سهام داده می شود این است که کل ارزش سهام عدالت حدودا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است . اگر این حجم وارد بازار شود، حتما در زمان فروش بازار را با مشکل مواجه خواهد نمود که اولین ضرر آن برای دارندگان خود سهام عدالت است. بانک ها این مسئولیت  را پذیرفته اند، تا بازار سرمایه آسیب نبیند و شاهد صف های فروش نباشیم.

حفظ تعادل در بازار سرمایه مهم است

وی گفت: همه چیز به گونه ای است که بازار سرمایه در شرایط مناسب  باشد، سهام شرکت ها باید با قیمت مناسب عرضه شوند، بانک ها هم در صورت نیاز سهم ها را تا رسیدن به قیمت مطلوب نگهداری می کنند. به همین دلیل در این مرحله فروش تنها ۳۰ درصد از سهام عدالت آن دسته از افرادی که در روش مستقیم قصد فروش سهم را دارند ، در نظر گرفته شده، در مقاطع بعد هم به فراخور شرایط بازار سرمایه درصدهایی تعیین و اعلام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24