Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دبیر کانون کارگزاران: انجام این کار با اجازه مشتریان خواهد بود روح الله میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران در گفتگو با خبرنگار بورس ٢۴، گفت: با موافقت کمیته فقهی بورس به مانده حساب مشتریان در کارگزاری ها سود تعلق می گیرد؛ این مانده وجوه می تواند به صندوق های سرمایه گذاری مشترک هم تزریق شود. همه این کارها با اجازه مشتریان انجام خواهد شد، که...

تعلق سود به مانده حساب مشتریان در کارگزاری ها

بورس24 : روح الله میر صانعی دبیر کل کانون کارگزاران گفت: با موافقت کمیته فقهی بورس به مانده حساب مشتریان در کارگزاری ها سود تعلق می گیرد؛ این مانده وجوه می تواند به صندوق های سرمایه گذاری مشترک هم تزریق شود. همه این کارها با اجازه مشتریان انجام خواهد شد.

روح الله میر صانعی دبیر کانون کارگزاران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در این خصوص گفت: در جلسه ای که صبح امروز با مدیران سازمان بورس داشتیم، مباحث مختلفی مطرح شد.

به گفته وی از جمله این مباحث روش سرمایه گذاری وجوه مشتریان بود. این موضوع در کمیته فقهی سازمان بورس نیز طرح شده است. در حقیقت تا پیش از این وجوه مشتریان نزد کارگزاری بدون استفاده می ماند، اما بر اساس این طرح مشتری می تواند با کارگزاری مورد نظر قراردادی را به امضا برساند که که کارگزار بتواند از جانب آن مشتری وجوه مانده در حساب خود را در حساب های غیرجاری و یا در صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کند.

میر صانعی با اشاره به این موضوع که تا پیش از این طبق مقررات کارگزاران ملزم بودند وجوه مشتریان را در حساب های جاری خود نگه دارند، افزود: در حقیقت به این وجوه هیچ گونه سودی تعلق نمی گرفت برای اینکه این سیستم تغییر کند در دستورالعمل نحوه نگه داری وجوه مشتریان یک ماده پیش بینی کرده ایم که کارگزاران بتوانند در صورتی که مشتری راضی و با کارگزار قرارداد امضا کرده باشد در قالب قراردادی که به تصویب کانون کارگزاران می رسد این مانده وجوه مشتریان را کارگزار برای مشتری و از جانب مشتری و البته به وکالت از او در حساب های غیر جاری نگه داری کند که به آن وجوه سود تعلق گیرد.

دبیر کانون کارگزاران در ادامه تصریح کرد: برای تحقق این مهم نیازمند است که مشتری با مراجعه به کارگزار تقاضای خود را مطرح و پس از منعقد شدن قرارداد این سرویس و خدمات به وی ارائه شود.

او در خصوص زمان ابلاغ این مصوبه گفت: این قرارداد هنوز نهایی نشده البته کانون کارگزاران در هیات مدیره خود این طرح را تصویب کرده است از سویی موافقت کمیته فقهی سازمان بورس اوراق بهادار نیز اتخاذ شده اما احتمالا ابلاغ این مصوبه یک تا دو هفته به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد: البته لازم به ذکر است، که در این طرح مشتریان حتی می توانند در خواست کنند که کارگزار در چه صندوق هایی سرمایه گذاری کند و بسته به نظر مشتریان خواهد بود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24