Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در این مجمع اعلام تنفس نشده است. اگر اعلام تنفس شده باشد باید ۱۴ روز بعد بدون تشریفات لازم مجمع تشکیل شود. مجمع با رای گیری و با موافقت بیش از ۷۰ درصد آرا، قبل ازجمع آوری آرا ، انتخاب هیات مدیره را از دستور خارج کرد و یا در خصوص آخرین دستور مجمع قبل از جمع آوری رای تصمیم گیری نکرد. این مورد حق قانونی نصف به اضافه یک سهم حاضرین مجمع بوده و البته فیلم آن نیز موجود است. از سویی برای خارج ساختن این دستور رای گیری انجام شد. بنابراین موافقت، با ذکر صلوات یا با ابهام صورت نگرفت بلکه با بالا بردن دست صورت پذیرفت (سه نفر هیات ریسه و نماینده و ساخت و نماینده غدیر که مجموعاً بالای ۷۰ درصد حاضرین بوده اند) بنابراین تصمیم گیری شفاف و قانونی بوده است.

اطلاعیه تامین سرمایه نوین؛ موکول شدن انتخاب اعضای هیات مدیره به مجمع دیگر در مجمع اخیر قانونی بود

بورس24 : مجمع شرکت تامین سرمایه نوین که اخیرا برگزار شده است وارد دستور جلسه انتخاب هیات مدیره شده اما پس از اینکه نتیجه مطلوب عاید عده ای از سهامداران نشده بود هیات رئیسه مجمع اقدام به تنفس مجمع کرده بود. این مهم اعتراض برخی از سهامداران را در پی داشت و از سویی عباس هشی استاد دانشگاه و از جمله حسابرسان معتمد بازار سرمایه در واکنش به این رویداد مطالبی را مطرح کرده بود که چنانچه این موارد صحت داشته باشد تنفس اعلامی وجهه قانونی نداشته و دعوت مجدد مجمع اجتناب ناپذیر است.

روابط عمومی تامین سرمایه نوین در رابطه با مباحث مطرح شده در اطلاعیه ای اقدام به شفاف سازی کرده است.

در این اطلاعیه آمده است : باید بگویم که در این مجمع اعلام تنفس نشده است. اگر اعلام تنفس شده باشد باید ۱۴ روز بعد بدون تشریفات لازم مجمع تشکیل شود. مجمع با رای گیری و با موافقت بیش از ۷۰ درصد آرا، قبل ازجمع آوری آرا ، انتخاب هیات مدیره را از دستور خارج کرد و یا در خصوص آخرین دستور مجمع قبل از جمع آوری رای تصمیم گیری نکرد. این مورد حق قانونی نصف به اضافه یک سهم حاضرین مجمع بوده و البته فیلم آن نیز موجود است. از سویی برای خارج ساختن این دستور رای گیری انجام شد. بنابراین موافقت، با ذکر صلوات یا با ابهام صورت نگرفت بلکه با بالا بردن دست صورت پذیرفت (سه نفر هیات ریسه و نماینده و ساخت و نماینده غدیر که مجموعاً بالای ۷۰ درصد حاضرین بوده اند) بنابراین تصمیم گیری شفاف و قانونی بوده است.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده: این تصمیم با هماهنگی تلفنی نماینده سازمان که به صورت آنلاین در مجمع حضور داشت و با هماهنگی مدیر مربوطه در سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت. همچنین نماینده بازرس قانونی شرکت، موسسه حسابرسی فاطر، که در مجمع حضور داشت اعلام نموده است در صورت موافقت اکثریت سهامداران و موافقت نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، هیات رئیسه می تواند هر یک از موارد را از دستور جلسه خارج نماید و این تصمیم با هماهنگی بازرس قانونی حاضر در مجمع و با موافقت او گرفته شد. از سویی هماهنگی مدیرعامل و سهامدار عمده که بیش از 51 درصد آرا حاضرین در مجمع را در اختیار داشته و در راستای حفظ منافع سهامدار عمده گرفته شده است.

روابط عمومی تامین سرمایه نوین در ادامه خاطرنشان کرده: این تصمیم با هماهنگی رئیس هیات مدیره و اکثریت اعضای هیات مدیره که در مجمع حضور داشتند صورت گرفته است . گرچه برگزاری مجمع و رعایت تشریفات مجمع با هیات مدیره شرکت و اخذ تصمیمات به عهده سهامداران حاضر در مجمع است. مع الوصف اعلام تصمیم با هماهنگی رئیس مجمع و رئیس هیات مدیره صورت پذیرفته است. همچنین به نظر می رسد درصد کمی از حاضرین از این تصمیم راضی نبودند ولی در مجمع مخالفتی هم نکرده یا بحثی را مطرح نکردند. عملا این تصمیم در مجمع با حضورا قریب به 94 درصد از سهامداران هیچ مخالفی نداشت.

در اطلاعیه روابط عمومی تامین سرمایه نوین به این نکته اشاره شده که به نظر می رسید تعدادی از همکاران شرکت با استفاده از امکانات و جایگاه و موقعیت شرکت نسبت به اخذ نمایندگی از طرف صندوق ها ( حتی صندوق های که واحد ممتاز آن ها متعلق به سهامدار عمده بوده است) کردند و بدون هماهنگی با سهامدار عمده و هیات مدیره شرکت (به عنوان مدیر آن صندوق ها) قصد انتخاب نماینده بخش خصوصی را داشتند که از نظر سهامدار عمده و هیات رئیسه مجمع ، تضییع حقوق و منافع سهامداران تشخیص داده شد و بنابراین انتخاب هیات مدیره را از دستور خارج کردند.

در پایان خاطر نشان میسازد این موضوع با تائید و موافقت بازرس قانونی حاضر در مجمع، موسسه حسابرسی فاطر، مدیر نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی و هیات رئیسه مجمع و اکثریت سهامداران حاضر در مجمع صورت گرفته و حقوق تمام سهامداران در مجمع آتی که به زودی در این خصوص برگزار خواهد شد حفظ شده و خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24