Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ممکن است، با آنها قطع روابط کامل کنیم به گزارش رویترز، در بحبوحه جنگ لفظی واشنگتن با پکن بر سر شیوع جهانی ویروس کرونا و اتهام زنی‌ های دولت ترامپ به چین بابت آنچه که مخفی‌ کاری چین درباره ویروس کرونا می‌ خوانند، دونالد ترامپ در فرازی جدید از تهدیدات لفظی برای نخستین بار از قطع کامل روابط سیاسی و اقتصادی با چین سخن گفت...

ترامپ: علاقه ای به گفتگو با همتای چینی خودم ندارم

بورس24 : "دونالد ترامپ" با اشاره به اینکه فعلا تمایلی به گفتگو با "شی جن پنگ" همتای چینی خود ندارد، از احتمال قطع روابط کامل سیاسی و اقتصادی با چین خبر داد.

در بحبوحه جنگ لفظی واشنگتن با پکن بر سر شیوع جهانی ویروس کرونا و اتهام زنی‌های دولت ترامپ به چین بابت آنچه که مخفی‌کاری چین درباره ویروس کرونا می‌خوانند، دونالد ترامپ دیروز در فرازی جدید از تهدیدات لفظی برای نخستین بار از قطع کامل روابط سیاسی و اقتصادی با چین سخن گفت.

ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی "فاکس بیزنس" که روز پنج شنبه (دیروز) پخش شده، این تهدید را مطرح کرده است.  

چین و ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین شرکای تجاری در جهان محسوب می‌شوند و سالانه نزدیک به 700 میلیارد دلار حجم روابط تجاری این دو کشور است.

ترامپ در مصاحبه دیروز با اشاره به مایوس کننده بودن تلاش چین برای مهار ویروس کرونا گفته مقامات پکن نباید اجازه می‌دادند چنین اتفاقی می‌افتاد.

او تاکنون بارها از چین به شدت انتقاد کرده و به نظر می‌رسد استراتژی انتخاباتی خود را نیز بر مبنای تشدید جنگ لفظی با چین قرار داده است.

ترامپ در مصاحبه دیروز در پاسخ به سوالی درباره طرح یک سناتور آمریکایی برای ممنوعیت صدور ویزا برای دانشجویان چینی گفت: " ما می‌توانیم خیلی از اقدامات را انجام دهیم. ما می‌توانیم کل روابط را قطع کنیم...اگر این کار الان انجام شود چه اتفاقی می‌افتاد؟ شما 500 میلیارد دلار صرفه جویی می‌کردید."

اشاره ترامپ به صادرات سالانه حدود 500 میلیارد کالای چینی به آمریکاست که ترامپ پیشتر از این حجم صادرات چین به آمریکا انتقاد کرده و آن را "پول گمشده" آمریکا توصیف کرده است.

ترامپ افزود:" من توافق تجاری بزرگی با چین انجام دادم و الان می‌گویم احساسم مثل آن زمان نیست. هنوز جوهر امضای آن توافق خشک نشده بود که این بیماری آمد... اما من الان مایل نیستم با رئیس جمهوری چین صحبت کنم."

منبع: عصر ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24