Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معمولا اصلاح به دو صورت قیمتی و زمانی انجام می شود. اصلاح بازار سهام از هشت روز پیش آغاز شده و یکسری سهم ها و صنایع کوچک که رشد سریعی داشته اند وارد فاز اصلاح شده اند. البته در برخی از این سهم ها هم اصلاح زمانی و هم اصلاح قیمتی هم زمان صورت گرفت. برخی دیگر از این سهم ها نیز صرفا اصلاح زمانی انجام داده و در اصطلاح در حال درجا زدن هستند. اما اصلاح بازار صرفا به همین سهم های کوچک منتهی نشده و می بینیم که برخی از سهم های بزرگ نیز شروع به اصلاح کرده اند.

بورس تا پایان سال جذاب می‌ماند

بورس24 : شاخص کل بازار سرمایه درآخرین روز معاملاتی هفته گذشته با ۲۴۷۳ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۱۸ هزار واحد توقف کرد. شاخص کل هم وزن نیز ۲۱۵۶ واحد کاهش و رقم ۳۱۶ هزار و ۶۰ واحد را به ثبت رساند. این در حالی است که بازار طی روزهای پیش از این تاریخ نیز همچنان روند نزولی داشته است. همچین امروز هم بورس منفی بود و این بار منفی تر از روزهای گذشته. شاخص کل امروز افت چند ده هزار واحدی را امروز تجربه کرد. در حقیقت می توان گفت که پس از رشد روزانه بیش از ۲۰ هزار واحدی بازار وارد اصلاح شده است. بر اساس پارامترهای مختلف انتظار می رود بازار سهام پس از اصلاح کوتاه مدت به روند صعودی خود باز گردد.

محمد پورتدین کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با بورس24 در این خصوص گفت: معمولا اصلاح به دو صورت قیمتی و زمانی انجام می شود. اصلاح بازار سهام از هشت روز پیش آغاز شده و یکسری سهم ها و صنایع کوچک که رشد سریعی داشته اند وارد فاز اصلاح شده اند. البته در برخی از این سهم ها هم اصلاح زمانی و هم اصلاح قیمتی هم زمان صورت گرفت. برخی دیگر از این سهم ها نیز صرفا اصلاح زمانی انجام داده و در اصطلاح در حال درجا زدن هستند. اما اصلاح بازار صرفا به همین سهم های کوچک منتهی نشده و می بینیم که برخی از سهم های بزرگ نیز شروع به اصلاح کرده اند.

اصلاح های چند روز اخیر برای بورس مهم و حیاتی بود

او در ادامه تصریح کرد: معتقد هستم که این اصلاح برای ادامه روند صعودی بازار بسیار مهم و حیاتی بوده و باید خوشحال بود که در خصوص سهم های بزرگ نیز در حال رخ دادن است. چرا که سبب می شود بازار در قیمت هایی که شرکت های بزرگ سقف های تاریخی خود را شکستند حجم بخورد. این مهم سبب خواهد شد که یکسری سطوح مستحکم ایجاد شود که البته به راحتی هم از بین نخواهد رفت.

محمد پور تدین در ادامه با بیان اینکه این اصلاح ریسک سهامداران را کاهش خواهد داد افزود: رفتار و روند بازار هیچ مشکلی نداشته و احتمالا در همین هفته شاهد خواهیم بود که برخی سهم ها روند صعودی شان مجددا آغاز و ادامه داشته باشد. اما باید حتما به این نکته توجه کنیم که برخی شرکت های کوچک و حتی بزرگ هم اکنون در ارزش ذاتی خود قرار داشته و معامله می شوند. انتظار می رود پس از این با نرخ تورم هماهنگ شده و اگر نرخ تورم ۴۰ درصد رشد کند آن ها نیز به همان میزان رشد خواهند کرد.

از این پس معامله در این بازار تخصصی تر خواهد شد

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سهم هایی که پایین تر از ارزش ذاتی خود قرار دارند همچنان از پتانسیل رشد بالایی برخوردار هستند. اینگونه سهم ها قطعا از میانگین بازار رشد بیشتری خواهند داشت. در این صورت و با توجه به شرایط از این پس معامله و سود گرفتن از بازار تخصصی تر خواهد شد. در واقع اینطور نخواهد بود که با خرید هر سهمی سهامدار سود کند. قطعا با روند رو به رشد نرخ ارز که احتمالا تا پایان سال به راحتی حدودا به ۲۰ هزار تومان خواهد رسید و همچنین نرخ تورم حدود ۴۰ درصدی می توانیم همچنان بازار سرمایه خیلی جذابی حداقل تا پایان سال داشته باشیم.

دولت مجبور است تنور بازار سهام را همچنان داغ نگه دارد

او خاطر نشان کرد: یک فاکتور بسیار مهم و اساسی این است که دولت همچنان به این بازار نیاز داشته و در واقع باید هر طور که شده تنور این بازار را داغ نگه دارد. اما در این میان اصلاح های ۱۰ تا ۱۵ درصدی نیز خواهیم داشت. معتقدم پس از فصل مجامع و تقسیم سود شرکت ها، معامله در این بازار کمی تخصصی تر خواهد شد.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24