Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو امروز در یک نشست خبری سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مدیرعامل چادرملو: اصلا نگران کمبود مواد اولیه نباشید/ قیمت‌های جهانی احتمالا در همین حدود می‌مانند

بورس24 : ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو امروز در یک نشست خبری سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مدیر عامل چادر ملو در نشست خبری امروز گفت: چادرملو نیز با قدرت به اکتشافات می پردازد و سهامداران اصلا نگران کمبود مواد اولیه نباشند.این شرکت به سرعت در حال آماده سازی آنومالی D19 است ضمن آنکه با تمام توان آماده خرید سنگ از دیگر معادن نیز می باشد. فعالیت در این پهنه تسریع شده و بطور جدی در ۶ ماه آینده خاکبرداری خواهیم کرد.

او گفت: گندله سازی شماره ۲ با سرعت مناسبی در حال اجرا است و طرح سیلیکومنگنز و ذوب سرمد را خیلی سریع اجرا خواهیم کرد.

تقی زاده در مورد پروژه آبرسانی گفت: امسال خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس به بهره‌برداری می رسد. همه فاز های یک تا سه به طور همزمان در حال پیشرفت است و حدود ۸۰درصد تا کنون پیشرفت داشته است.

وی در مورد فضای سبز و حفظ محیط زیست گفت: در گل‌گهر برنامه ایجاد ۵۰۰۰ هکتار فضای سبز داشتم که ۱۰۰۰ هکتار آن شروع شده بود، در چادرملو هم چنانچه خط انتقال آب به چادرملو برسد، بخشی از منابع آبی خود را طبق نظر کارشناسان به ایجاد فضای سبز اختصاص خواهم داد.

تقی زاده در مورد سرمایه گذاری در استرالیا گفت: امروز هزینه حمل سنگ آهن از خواف تا بندر عباس بسیار گرانتر از هزینه حمل سنگ با کشتی ۱۰۰ هزار تنی از هر نقطه جهان تا بندرعباس است. لذا سرمایه گذاری در استرالیا و حمل سنگ از آن کشور منطقی و حتی ضروری است. به همین دلیل برای واردات سنگ از خارج جدی هستیم.

وی از افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی خبر داد و گفت: سرمایه شرکت چادرملو از ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نهایتا به ۶۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که از محل مطالبات و آورده نقدی انجام می شود.

در ادامه سیدی معاون مالی چادر ملو در مورد عرضه سهام شرکت های سرمایه پذیر از جمله تامین سرمایه امید به خبرنگار بورس24 گفت: در مورد تامین سرمایه امید همه سهامداران متعهد هستند که به نسبت قدر السهم خود سهام شناور را پوشش دهند. همچنین طراحی شده آهن و فولاد غدیر ایرانیان وارد بازار سرمایه بشود، که تصمیمات هیئت مدیره باید اتخاذ گردد و البته مقدمات این کار گرفته شده ولی من فکر می کنم به امید خدا تا۱۴۰۰ عملیاتی شود، گرچه پروژه در دست تکمیل شده این شرکت روزآمد بشود بهتر است چراکه ارزش ذاتی سهم به صورت واقعی کشف می شود.

تقی زاده در مورد وضعیت قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن گفت: به نظر بنده، با توجه به اینکه مصرف جهانی کاهش داشته ، قیمت ها در همین حدود می ماند ، فعلا با همین شرایط هم ما راضی هستیم ، گرچه انتطار می رود قیمت ها کمتر نخواهد شد مگر با ۵درصد نوسان مثبت و منفی.

در نشست خبری مدیر عامل و مدیران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، در خصوص عملکرد این شرکت در طرح های توسعه، افزایش سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش، برنامه صادرات توضیحاتی داده شد. . ناصر تقی زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، سید محمود سیدی، مدیر امور مالی و اقتصادی و حسین طالبی، مدیر روابط عمومی در این نشست حضور داشتند.

ناصر تقی زاده؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این نشست گفت: اولویت بنده در شرایط فعلی، توسعه اکتشافات و دستیابی به ذخایر جدید است که در این زمینه لازم می‌دانم به سهامداران بگویم نگران  نباشد چرا که خبرهای خوبی در این زمینه به‌زودی اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به نامگذاری امسال تحقق بنیادین جهش تولید در توسعه شرکت هاست. بنابر این انجام اکتشافات گسترده یکی از سیاست‌های اصلی چادرملو در دوره جدید است که در این زمینه مذاکرات گسترده‌ای صورت گرفته و امیدواریم به نتایج خوبی هم دست یابیم.

مدیر عامل چادرملو گفت: چادرملو نیز با قدرت به اکتشافات می پردازد و سهامداران اصلا نگران کمبود مواد اولیه نباشند.این شرکت به سرعت در حال آماده سازی آنومالی D19 است ضمن آنکه با تمام توان آماده خرید سنگ از دیگر معادن نیز می باشد. فعالیت در این پهنه تسریع شده و بطور جدی در ۶ ماه آینده خاکبرداری خواهیم کرد. با انجام اکتشافات در این آنومالی و رفتن به سمت اکتشافات عمقی، به ذخایر جدیدی دست خواهیم یافت تا کارخانه‌های اطراف با حداکثر ظرفیت خود بتوانند کار کنند.

تقی زاده در ادامه افزود : ما آمادگی داریم که در هر کجای ایران به ما پهنه واگذار شود عملیات اکتشافی آن را انجام دهیم، چراکه اعتقاد داریم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامی که در بخش معادن کشور باید انجام داد مسئله اکتشاف است.

تقی‌ زاده گفت: سالهاست مدیران این شرکت برای بهره برداری از منابع جدید سنگ آهن در کشور تلاش هایی انجام داده‌اند ولی با محیط زیست به بن بست رسیده‌اند. همه ما طرفدار محیط زیست هستیم. در جهان همه کشورها معدن دارند و کار معدنی را به خوبی انجام می دهند و در کنار آن محیط زیست را هم دارند و به مشکلی برخورد نمی‌کنند. بایستی در محیط زیست یک اصولی تعریف شود تا ما بتوانیم طبق آن اصول حرکت کنیم. اگر قرار است در یک پهنه کار نکنیم و به پهنه دیگر دست نزنیم و به ما اجازه اکتشاف ندهند بدین شکل نمی شود کار کرد و بایستی با همدیگر تعامل داشته باشیم.

به گفته وی، در گل‌ گهر برنامه ایجاد ۵۰۰۰ هکتار فضای سبز داشتم که ۱۰۰۰ هکتار آن شروع شده بود، در چادرملو هم چنانچه خط انتقال آب به چادرملو برسد، بخشی از منابع آبی خود را طبق نظر کارشناسان به ایجاد فضای سبز اختصاص خواهم داد.

وی افزود: به عنوان یک کارشناس عقیده‌ام بر این است که برای صنایع فولاد حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، کنسانتره از معادن خارجی وارد کشور شود، و ظرفیت‌های معادن داخلی صرف تامین خوراک واحدهای فولاد مرکزی و غیر ساحلی شود.

تقی زاده درخصوص انتقال کنسانتره سنگ‌آهن استرالیا به مکران برای تولید فولاد، گفت: مذاکرات در این پروژه انجام شده و جدی نیز پیش می‌رود؛ قرار است سنگ‌آهن معدن استرالیا در این کشور تبدیل به کنسانتره شود و این کنسانتره به ایران جهت فراوری و تبدیل نهایی به فولاد منتقل شود.پروژه فولاد مکران یکی از اولویت‌ های اصلی چادرملو برای سرمایه‌گذاری است چرا که این منطقه دارای ظرفیت های لازم  است و برای توسعه استان سیستان و بلوچستان نقش کلیدی دارد.

از عمکلرد 98 و 99 چه خبر؟

 در ادامه سیدی در مورد عملکرد تولید ۹۸  و 99 گفت: نسبت به آخرین بودجه اصلاحی در مجموع تولید محصولات که بایستی طبق برنامه15 میلیون و 580 هزار تن باشد.۱۶میلیون 344هزار  تن را تولید کرده است. همچنین در سال ۹۸، در کنسانتره ۱۰۶٪، سنگ آهن دانه‌بندی ۱۰۰درصد، گندله ۹۸درصد، شمش فولاد ۱۰۲درصد و آهن اسفنجی ۱۰۲درصد محقق کرده است.

او گفت: ظرفیت واحد احیا چادرملو در سال اول راه‌اندازی ۱میلیون و 500هزارتن بوده است که در همین سال 1میلیون 586هزار تن را تولید کرده است که ۱۰۲درصد تولید آهن اسفنجی و از آغاز سال ۹۹ تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۹۹، تولید ۹۷۰ هزار تن کنسانتره، ۴۲۰ هزار تن گندله، ۲۳۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۱۳۸ هزار تن شمش فولاد محقق شده است.

به گفته وی، مروز هزینه حمل سنگ آهن از خواف تا بندر عباس بسیار گرانتر از هزینه حمل سنگ با کشتی ۱۰۰ هزار تنی از هر نقطه جهان تا بندرعباس است لذا سرمایه گذاری در استرالیا و حمل سنگ از آن کشور منطقی و حتی ضروری است. به همین دلیل برای واردات سنگ از خارج جدی هستیم.

وی با اشاره به بحث تعیین قیمت سنگ‌آهن و زنجیره فولاد گفت: قیمت گذاری دستوری برای محصولات فولادی منطقی نیست و بهتر است این قیمت ها به گونه ای باشد که هم تولید کننده مواد اولیه ( سنگ آهن ) منتفع شود و هم تولید کنندگان محصولات فولادی .قیمت زنجیره تولید فولاد از سنگ تا ورق، بر اساس نسبتی از قیمت‌های جهانی تعیین شود تا اصل عدالت محور در چرخ فولاد کشور رعایت شود.

پروژه آب رسانی امسال تمام می شود

تقی زاده در مورد پروژه آب رسانی  گفت: امسال خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس به بهره‌برداری می رسد. همه فاز های یک تا سه به طور همزمان در حال پیشرفت است و حدود ۸۰درصد تا کنون پیشرفت داشته است.که تا پایان سال آب خلیج فارس به سیرجان،یزد و کرمان می رسد.

به گفته وی، اگر امروز به فکر حفظ منابع سنگ‌آهن برای واحدهای فولادسازی داخلی نباشیم در آینده به جای صادرات مواد اولیه از معدن سنگان به بندرعباس، شاهد واردات سنگ از بندرعباس به سنگان خواهیم بود. سنگ برای  کارخانه های فولاد در حاشیه خلیج فارس باید از خارج تامین شود . انتقال سنگ آهن سنگان  با توجه به کمبود سنگ آهن در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به حاشیه خلیج فارس منطقی نمی باشد.

افزایش سرمایه "کچاد" در دستور کار است

وی از افزایش سرمایه  شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی خبر داد و گفت: سرمایه شرکت چادرملو از ۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نهایتا به ۶۷ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که از محل مطالبات و آورده نقدی انجام می شود.

عرضه داریم؛ آهن و فولاد غدیر ایرانیان هم می آید

در ادامه سیدی معاون مالی چادر ملو  در مورد عرضه سهام شرکت های سرمایه پذیر از جمله تامین سرمایه امید به خبرنگار بورس24   گفت: در مورد تامین سرمایه امید همه سهامداران متعهد هستند که به نسبت قدر السهم خود سهام شناور را پوشش دهند.

به گفته وی همچنین طراحی شده آهن و فولاد غدیر ایرانیان   وارد بازار سرمایه بشود ، که  تصمیمات هیئت مدیره باید اتخاذ گردد و البته مقدمات این کار گرفته شده ولی من فکر می کنم انشالله خدا تا۱۴۰۰ عملیاتی شود، گر چه پروژه در دست تکمیل شده  این شرکت  روز آمد بشود  بهتر است چرا که ارزش ذاتی سهم به صورت واقعی کشف می شود.

تقی زاده در مورد وضعیت قیمت جهانی فولاد و سنگ آهن گفت:  به نظر بنده، با توجه به اینکه مصرف جهانی کاهش داشته، قیمت ها در همین حدود می ماند، فعلا با همین شرایط هم ما راضی هستیم. گرچه  انتطار می رود قیمت ها کمتر نخواهد شد؛ مگر با ۵ درصد نوسان مثبت و منفی.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24