Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد، باقیمانده سهام خود در بانک‌ها، بیمه‌ها، پالایشگاه‌ها، فولاد و خودروسازی را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF به مردم واگذار می‌کند.

معاون وزیر اقتصاد: هدف دولت از عرضه صندوق‌های قابل معامله،‌انتفاع همه مردم از سود آن است

بورس24 : معاون وزیر اقتصاد گفت: دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد، باقیمانده سهام خود در بانک‌ها، بیمه‌ها، پالایشگاه‌ها، فولاد و خودروسازی را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF به مردم واگذار می‌کند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی در جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی بر مشارکت روابط عمومی های بانک ها، بیمه ها و سازمان های تابعه وزارتخانه و ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان ها با استفاده از ابزار های مختلف اطلاع رسانی در آگاهی بخشی به مردم سراسر کشور در خصوص صندوق‌ های سرمایه‌گذاری قابل معامله ETF تاکید کرد.

عباس معمارنژاد در این نشست که با حضور رئیس و معاونان مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد، مدیران روابط عمومی بانک ها، بیمه ها و سازمان های تابعه این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: دولت در این طرح با هدف مردمی کردن اقتصاد، باقیمانده سهام خود در بانک‌ ها، بیمه‌ ها، پالایشگاه‌ ها، فولاد و خودرو سازی را در قالب صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری قابل معامله etf به مردم واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر دولت قصد تامین کسری بودجه خود از طریق این واگذاری ها را داشت از روش های بلوکی با ۲۰ درصد افزایش قیمت مندرج در تابلوی بورس و یا عرضه تدریجی سهام در بورس استفاده می‌کرد، تاکید کرد: دولت با هدف انتفاع همه مردم از این سهام، عرضه آن به صورت صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله را در دستور کار خود قرار داد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی ویژگی های این صندوق را کاهش ریسک، قیمت قابل رقابت (قیمت فروش واحد های صندوق حداقل ٣٠ درصد زیر قیمت فعلی تابلوی بازار بورس)، امکان خرید واحد های این صندوق برای هر ایرانی و بدون محدودیت سنی، مردمی کردن اقتصاد و کسب منفعت برای همه مردم و فرهنگ سازی در زمینه بورس عنوان کرد.

وی با اشاره به قیمت سهام برخی بانک‌ ها و بیمه‌ های عرضه شده در این صندوق و مقایسه آن با قیمت فعلی این سهام در بازار بورس، گفت: مبنای تعیین قیمت های سهام درنظر گرفته شده برای واگذاری به صندوق‌ سرمایه‌ گذاری etf متوسط سی روز قبل از فراخوان واگذاری است که بسیار پایین تر از قیمت های فعلی است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد مراجعه به کارگزاری ها، درگاه های حضوری و غیر حضوری بانک ها را از جمله روش های خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله etf (واسطه‌گری مالی یکم) برشمرد.

معمارنژاد در ادامه تحولات دیجیتال را در عصر فعلی مبتنی بر چند پارادایم مهم عنوان کرد و گفت: "جایگزینی مفهوم اکوسیستم به جای سیستم" و "بهبود تجربه مشتری" از جمله مهم ترین این پارادایم ها است.

منبع: ایبنا

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24