Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار سرمایه همچنان رتبه اول در بازدهی را در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری کشور دارد و شاهد افزایش ضریب نفوذ این بازار در بین مردم هستیم.

پیشنهادی برای کاهش مشکلات هسته معاملات

بورس24 : بازار سرمایه همچنان رتبه اول در بازدهی را در میان سایر بازارهای سرمایه گذاری کشور دارد و شاهد افزایش ضریب نفوذ این بازار در بین مردم هستیم.

موضوعی که دغدغه هایی را برای اهالی این بازار ایجاد می کند این است که اولا این بازار تا کی تداوم رشد خواهد داشت، دوما زیر ساخت های فعلی تکافوی این حجم از ورود نقدنیگی و کد معاملاتی جدید را دارد؟

نقدینگی پیشران بازار سهام است...

مهدی سوری مدیر توسعه بازار کارگزاری آینده نگر خوارزمی درباره تداوم روند صعودی بورس و چالش های موجود در بازار سهام به بورس24 گفت: در شرایط کنونی محرک اصلی بازار سرمایه ورود نقدینگی است و رشد بازار مادامی که نقدینگی به بازار تزریق می شود ادامه دارد.

وی ادامه داد: روند بازار تازمانی که نقدینگی ورودی تداوم داشته باشد ادامه دارد و توقف ورود نقدینگی به بازار تهدیدی جدی برای بازار محسوب می شود. در شرایط فعلی تمام ارکان نظام مردم را به سرمایه گذاری در بازار تشویق می کنند، بنابراین نباید ریزش زودهنگام را در بازار شاهد باشیم چرا که این موضوع تبعاتی خواهد داشت.

سوری در ادامه افزود: در شرایط فعلی عادات سرمایه گذاری مردم در حال تغییر است و با توجه به برنامه دولت برای عرضه صندوق های قابل معامله و شرکت هایی که در صف عرضه اولیه هستند پتانسیل جذب نقدینگی توسط بازار مهیا است. نقدینگی هم برای سرمایه گذاری به میزان لازم هست، در شرایط فعلی ریسک سرمایه گذاری بالا است اما بازدهی فعلی به ریسک بازار غالب است و مادامی که شاهد ارزش قابل توجه معاملات در بازار هستیم می توان ریسک بازار را کمتر مورد توجه قرار داد.

بیش از هر چیز هسته معاملات چالشی است برای بازار...

این تحلیل گر ومدرس بازار سرمایه به بزرگترین چالش بازار سهام اشاره کرد و گفت: اکنون هسته معاملات بزرگترین چالش و ریسک بازار سهام است. همانطور که ارکان مختلف نظام از مردم برای سرمایه گذاری در بازار سهام دعوت می کنند احتیاج است که تمهیدی برای ارتقای هسته معاملات منطبق با نقدینگی ورودی و کد های جدید با عزم گروهی تصمیم سازان کشور فراهم شود.

او راهکار کوتاه مدتی نیز تا زمان ارتقا هسته معاملات پیشنهاد داد و گفت: همانطور که قرار است هر 100 ریال معادل 1 قران باشد می تواند از هم اکنون بازار را برای این تغییرات آماده کرد و قیمت سفارش ها به صورت هر 100 ریال قابلیت کم و زیاد شدن را داشته باشد. برای مثال امکان سفارش گذرای بر مبنای ضریبی از 100 ریال باشد. این اقدام می تواند تا حدی منجر به کاهش فشار از روی هسته معاملات شود که اتفاق مثبتی است.

وی در خصوص تاثیرات حذف 4 صفر از پول ملی نیز گفت: حذف 4 صفر بیشتر از هر چیزی اثر روانی خواهد داشت و تاثیر واقعی نه بر تورم و قیمت سهام نخواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24