Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

​در دو روز اخیر شاهد افزایش فشار عرضه در بازار و دست به دست شدن سهام در بسیاری از نماد ها هستیم. نماد های کوچک بازار عمدتا با صف فروش و فشار عرضه روبرو هستند و نمادهای بزرگ و بنیادی در بازار همچنان پر تقاضا. البته موضوعی طبیعی است که پس از یک دوره دو ماهه صعود شاهد اصلاح و استراحت در بازار باشیم تا روی دیگر بازار که صف فروش و منفی است نیز از نگاه سرمایه گذاران جدید مغفول نماند.

توصیه‌های یک کارشناس به تازه‌واردان بازار سهام؛ صورت‌های مالی را بخوانید و با چشم باز معامله کنید

بورس24 : در دو روز اخیر شاهد افزایش فشار عرضه در بازار و دست به دست شدن سهام در بسیاری از نماد ها هستیم. نماد های کوچک بازار عمدتا با صف فروش و فشار عرضه روبرو هستند و نمادهای بزرگ و بنیادی در بازار همچنان پر تقاضا. البته موضوعی طبیعی است که پس از یک دوره دو ماهه صعود شاهد اصلاح و استراحت در بازار باشیم تا روی دیگر بازار که صف فروش و منفی است نیز از نگاه سرمایه گذاران جدید مغفول نماند.

از ابتدای سال جاری تا همین چند روز پیش بازار سهام دائما در مسیر صعود بود و خیل کد اولی ها هم در مسیر ورود به بازار بودند که منجر به افزایش هیجان در روند معاملات شد. البته در روزهای اخیر شاهد افزایش عرضه، روان شدن معاملات و دست به دست شدن سهام بودیم که منجر شد برخی نماد ها با فشار عرضه و فروش های هیجانی نیز روبرو شوند.

همایون دارابی کارشناس بازار سهام درباره روندی که بورس در روزهای اخیر در پیش گرفته و اینکه سهامداران چه کنند؟ این طور به بورس24 توضیح داد: از ابتدای سال جاری بازار روند صعودی مداوم را تجربه کرده است و از ابتدای هفته جاری در مسیر اصلاح و استراحت قرار گرفته است که موضوعی طبیعی و به نفع بازار است.

دارابی در ادامه گفت: طبیعتا رشد پیوسته و بدون استراحت فشارهای زیادی را به بازار وارد می کند که این اصلاح ها منجر می شود تا افرادی که تازه وارد بازار شده اند چهره پر ریسک بازار را نیز ببینند و متوجه این امر باشند که بازار به مانند سکه دو رو دارد و منطقی نیست بازار همواره در مسیر صعود باشد و گاهی نیاز به اصلاح، استراحت و دست به دست شدن سهام نیز هست که انتظار داریم از ابتدای هفته پیش رو این اصلاح به اتمام برسد.

او در پاسخ به این سوال که چرا روز گذشته شاهد افزایش حجم عرضه از سوی حقوقی ها نیز بودیم گفت: قطعا در شرایط فعلی بازار نیاز است تا حقوقی ها عرضه کننده باشند و شرایط مهیا است تا با فروش دارایی ها به سمت سرمایه گذاری های جدید و پر پتانسیل بروند و مسله مهم این است که این پول در بازار به گردش دربیاید و ماندگار شود.

دارابی در ادامه گفت: بازار اخیرا در حدود 70 درصد در دو ماه اخیر بازدهی داشته که عدد خوبی است و باید روند معاملات در بازار با آرامش بیشتری جریان داشته باشد و شرایط نقد شوندگی و دست به دست شدن سهام نیز فراهم باشد. سرمایه گذاران نباید عجولانه تصمیم بگیرند و هیجان زده و شتاب زده معامله کنند.

دارابی خطاب به سرمایه گذارانی که تازه به بازار سرمایه ورود کردند گفت: سرمایه گذاران باید به این نکات توجه داشته باشند که با چشم باز معامله کنند. صورت های مالی را بررسی کنند، فروش و سود آوری شرکت های را در تصمیم گیری لحاظ کنند و تغییرات بنیادی که در حال شکل گیری است را در تصمیمات خود لحاظ کنند. برای مثال در حال حاضر نظام بانکی ما و برخی از شرکت ها دستخوش تغییرات بنیادی هستند. سهامداران این موضوع را باید در تصمیم گیری ها لحاظ کنند. برای انجام معاملات و سرمایه گذاری ها در بازار صبور باشند و شتاب زده عمل نکنند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24