Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع بانک شهر امروز تشکیل جلسه داد. در مجمع این بانک، بحث بر سر موضوع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و الزام آن داغ بود؛ در این باره گفته شد، که...

اخبار مجمع بانک شهر را اینجا بخوانید

بورس24 : مجمع بانک شهر امروز تشکیل جلسه داد. در مجمع این بانک در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و الزام آن سخنانی گفته شد..

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع ۹۶ بانک تقسیم سود نداشت، به علت زیان انباشته. مجمع سال ۹۷ نیز تقسیم سود نداشت.

سخن در مورد تجدید ارزیابی دارایی های شرکت، وصول مطالبات در مورد یکی از بند های حسابرسی، و گفتگو در مورد بند های حسابرسی پیرامون برخی املاکی که موجب ایجاد بندهای حسابرسی ۹۶و ۹۷ شده است، از موضوعات مطرح شده در این مجمع بود. 

در ادامه در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و الزام آن صحبت شد، که...

تکمیلی:

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده  بانک شهر  با حضور ۶۵.۹۶ درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع بانک شهر به منظور تصویب صورت های مالی ۹۶ و ۹۷ شرکت برگزار شد و به دلیل زیان انباشته تقسیم شود نداشت.

هیات رئیسه مجمع بدین شرح بودند:

  عبدالحمید امامی  به‌عنوان رئیس مجمع  غلامحسین تابش فر  به‌عنوان ناظرمجمع، عیسی قهرمانی چابک به‌ عنوان ناظرمجمع، سید علی میرنجاتی به‌ عنوان منشی مجمع.

احمد درخشنده مدیر عامل شرکت در مجمع گفت: مجموع کل دارایی ها بانک در سال ۹۷  نسبت به سال ۹۶ ۱۱ درصد رشد داشته است. همچنین خالص تسهیلات پرداختی بانک در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته معادل ۶ درصد رشد داشته و تسهیلات پرداختنی بانک نیز یک درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، میزان سپرده های بانک در سال ۹۷ در مقایسه با سال قبل به میزان ۸ درصد رشد داشته  که ۱۹ درصد کل سپرده‌ ها را از سپرده های ارزان قیمت (دیداری و قرض‌ الحسنه) و حدود ۸۱ درصد از سپرده‌ ها را سپرده های مدت دار تشکیل می دهد.

درخشنده گفت:  جمع درآمدهای بانک در سال ۹۷ نسبت به سال قبل افزایش داشته و میزان رشد آن ۱۶ درصد بوده است. همچنین در بخش مصارف نیز مجموعه مانده تسهیلات بانک به ۳۷۷ هزار میلیارد ریال رسیده که به نسبت سال گذشته در حدود ۶ درصد رشد به خود دیده است.

به گفته وی، در سال ۹۷ تسهیلات اعطایی بانک به ترتیب حدود ۶.۷درصد از کل تسهیلات سیستم بانکی و بانک های خصوصی بوده است.

وی گفت:  بانک شهر عملکرد مناسبی در جذب سپرده ها داشته و رشد سپرده های بانکی در سال ۹۷ حدود ۸ درصد بوده است.

وی در خصوص برنامه های محقق شده  بانک  گفت: افزایش میزان تسهیلات ارزی و رشد بیش از ۲۳۰ درصد سریع این تسهیلات نسبت به سال قبل، افزایش میزان تسهیلات دهی در راستای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، پروژه های عمرانی و شهری و ایجاد بزرگترین و موفق ترین صندوق سرمایه گذاری در بین بانکها و موسسات اعتباری خصوصی به نام صندوق سرمایه گذاری گنجینه زرین شهر و سرآمد و جذب بیش از ۲۸۸ هزار میلیارد ریال منابع در سال ۹۷ در مقابل منابع ۵۰ میلیارد ریال صندوق در سال ۹۳ از جمله منابع و مصارف این بانک بوده است.

درخشنده گفت:  دلایل افزایش درآمد شرکت افزایش تسهیلات پرداختی، افزایش درآمدهای کارمزدی از طریق اخذ کارمزد های ابلاغی بانک مرکزی ، فزایش درآمدهای ناشی از صدور ضمانت نامه ها و اعتبارات اسنادی و ... بوده است.

وی گفت: دستیابی به اهداف نرخ تجهیز منابع و کنترل و مدیریت بهای تمام شده مستقیم و پول از نرخ ۲۲.۸درصد در پایان سال  ۹۴ به ۱۸.۳درصد در سال ۹۸ رسید.

درخشنده گفت: تمرکز و برنامه‌ریزی برای جذب سپرده های ارزان قیمت به منظور افزایش بهره‌ وری فعالیت‌ ها و خدمات بانکی از طریق ارتقاء منابع بدون هزینه به کل منابع مهم‌ترین مدیریت‌های هزینه شرکت بوده است.

تاکید بر  تجدید ارزیابی از سوی شهرداری

نماینده شهرداری تهران  در این مجمع بر تاکید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تاکید کرد که برای خروج از زیان انباشته شرکت و  رسیدن به سود یکی از راهکارهایی بوده که سایر بانک های تجارت ، ملت و ... انجام داده اند. این در حالی است که بازار سرمایه نیز بشتر مناسبی را برای عموم مردم در جهت سرمایه گذاری فراهم کرده است.

مصوبات مجمع:

شرکت تقسیم سودی نداشت. شرکت آزمون پرداز ایران مشهود  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   بهمند  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

گفتنی است، در خصوص بند های حسابرسی مشترک بین سال های ۹۶ و ۹۷ گفته شد، که تا جایی که امکان داشته تلاش شده که  مشکلات در زمینه دارایی های بانک و مطالبات و تسهیلات  حل و فصل گردد تا از بند سال ۹۸  حذف گردد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24