سید محمد حسین استاد، گفت: تحولات تکنولوژی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی می بایستی موجب ایجاد باور و افزایش اثرگذاری روابط عمومی ها در تمامی ارکان های حاکیمتی و سازمانی شود و...
بورس24 : تحولات تکنولوژی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی می بایستی موجب ایجاد باور و افزایش اثرگذاری روابط عمومی ها در تمامی ارکان های حاکیمتی و سازمانی شود.
سید محمد حسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، در آستانه برگزاری هفته روابط عمومی با بیان این مطلب افزود: امروزه با توجه به هوشمند تر شدن جوامع بشری و ارتقای نسبی سطح سواد رسانه ای افراد جامعه، مدیران بیش از گذشته نیازمند به کارگیری روابط عمومی های حرفه ای هستند، تا ضمن برقراری نوعی تعادل و تعامل دو سویه مابین سازمان و مخاطبان، بهره کافی از ظرفیت های ایجاد شده در فضای مجازی را برای سازمان خود به ارمغان بیاورند.
استاد در ادامه گفت: دنیای امروز و ارتباطات نیازمند باورهای دیجیتال است و در آینده ای نزدیک شاهد آن خواهیم بود که شبکه های اجتماعی با ارایه امکانات متنوع جایگزین بسیاری از خدمات در حوزه های مختلف از جمله حوزه بانکداری خواهند شد.
وی ادامه داد: متاسفانه وجود سیاست های دوگانه در خصوص استفاده از برخی از شبکه های اجتماعی موجب آن شده تا کاربران نتوانند استفاده حداکثری را از ظرفیت های فضای مجازی داشته باشند و بهتر است این خلا از سوی نهادهای حاکمیتی برطرف شود تا کابران هر چه زودتر از سردرگمی که در آن قرار گرفته اند، خارج شوند.
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در ادامه و در خصوص نقش روابط عمومی ها به منظور کاستن از تبعات این سیاست ها گفت: امروز دیگر نمی توان به افکارعمومی گفت، که از کجا و چگونه اخبار خود را دریافت کنند و این موضوع در حالی رقم خورده که متاسفانه منابع غیر رسمی در حال میدان داری بوده و هر روزه بر تعداد اخبار و اطلاعات غلط که در جامعه منتشر می کنند، می افزایند و در این بین روابط عمومی ها به عنوان منابع اصلی اخبار می توانند، با فعالیت مناسب خود این مشکلات را برای مردم نمایان و از بروز آسیب های جدی به اقشار مختلف جامعه جلوگیری کنند.
وی در ادامه ضمن تاکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی در سازمان و جامعه گفت: شناسایی جاده مشخص برای روابط عمومی ها به منظور توسعه فعالیت ها و ارتقای جایگاه خود در جامعه و سازمان با تدبیر، بررسی و دریافت مشاوره های صحیح هموار و به راحتی میسر خواهد شد.
استاد در پایان از آموزش مستمر و مداوم به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های یک روابط عمومی حرفهای نام برد و افزود: هر عمل و عکس العمل همکاران روابط عمومی در وزارتخانه ها و سازمان های مختلف نشان دهنده یک نوع پیام برای مخاطبان است و فعالان روابط عمومی می بایستی با درک این موضوع علاوه بر حضور در دوره های مختلف آموزشی در خارج از سازمان، نسبت به ارایه آموزش های مناسب برای مخاطبان خود نیز اقدام کنند.
گفتنی است، هشتمین هفته روابط عمومی از تاریخ ۲۷ اردیبهشت لغایت ۲ خرداد با شعار«روابط عمومی هوشمند، انسان سالم، جامعه سالم» برگزار خواهد شد.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.