Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور : موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم... شورای عالی بورس به عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تاکید رئیس جمهور است...

«بورس» مورد حمایت جدی دولت است

بورس24 : رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.

محمود واعظی پس از پایان جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در شرایط فعلی، بازار سرمایه، بازار ملی و بخش‌های مختلف که متوازن مدیریت شود برای دولت مهم است، تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آن‌ها شود.
وی با بیان اینکه در گذشته برخی در بخش‌های مختلف مانند طلا، سکه و ارز سرمایه گذاری می‌کردند، افزود: اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از یک طرف کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم.
واعظی با اشاره به اینکه تاکید رئیس جمهور همواره بر این موضوع است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند، گفت: دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌ها و اموال خود را در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند و خوشبختانه براساس گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت باید گفت که بخش خصوصی نیز تمایل پیدا کرده تا بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند.
وی با بیان اینکه امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، افزود: شورای عالی بورس به عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تاکید رئیس جمهور است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: تصمیم و ابلاغ مقام معظم رهبری در روز گذشته در موضوع سهام عدالت یک تحول جدید برای بورس و مردم به شمار می‌رود.
بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، واعظی ادامه داد: در ابتدا از طرف دولت و همه، از مقام معظم رهبری که در ماه مبارک رمضان هدیه خوبی به حدود ۵۰ میلیون نفر که سهام عدالت دارند، اهدا شد تشکر می‌کنم و از الان وظیفه شورای عالی بورس و سازمان بورس است تا آزاد سازی را انجام دهد، تا وضعیت چه آن‌هایی که تمایل دارند سهام عدالت را نگهداری و چه آن‌هایی که می‌خواهند آن را جابه جا کنند و یا به فروش برسانند، مشخص شود.
وی با اشاره به شرایط فعلی افزود: در شرایط فعلی که با ویروس کرونا مواجه هستیم و از لحاظ اقتصادی و دولت تلاش می‌کند هم سلامت مردم و هم موضوع ویروس کرونا را کنترل و اداره کند و به نوعی معیشت مردم در زمینه تولید و کسب و کارها انجام شود، موافقت مقام معظم رهبری در زمینه سهام عدالت برای آن دسته مردمی که در هر شرایطی خسارت بیشتری دیده و یا توان اندوخته زیادی نداشتند کمک بسیار بزرگی در این زمینه خواهد کرد و ما نیز تلاش می‌کنیم بتوانیم هم بورس یک روند معقول و طبیعی و سودده داشته باشد و هم کشور توسعه پیدا کند.

تشکر رئیس سازمان بهداشت جهانی از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارهای ایران در مبارزه با کرونا تشکر کردند و ما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم.
واعظی در پاسخ به سوالی درخصوص نگرانی از شلوغی های اخیر خاطرنشان کرد : آنچه در شلوغی ها به چشم می آید ترافیک است دلیل آن هم این است که در ستاد ملی کرونا بحث کردیم و نتیجه این شد که اگر بخواهیم طرح ترافیک را اجرا کنیم موجب ازدحام در حمل و نقل عمومی می شود به همین دلیل تصمیم گرفتیم مردم برای امنیت جانی از خودروی شخصی استفاده کنند و اگر شما مجبور باشید از خانه بیرون بیایید و درداخل اتومبیل خود باشید به نوعی فاصله اجتماعی را رعایت کرده اید.
وی درخصوص گزارش هایی که از رعایت نشدن فاصله اجتماعی ارائه می شود گفت: گزارش های بسیاری هم داریم که فاصله اجتماعی رعایت می شود اما معنی اینکه کسب و کارهای کم ریسک یا متوسط می توانند کار خود را ادامه دهند این نیست که خطر فراگیری کرونا از بین رفته بلکه حتما باید با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: همه مسئولان از جمله رئیس جمهور و وزیر بهداشت مدام در سخنرانی های خود تاکید دارند که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و «در خانه بمانیم» شعار جدی است لذا خواهش می کنم از مردم که دراین شرایط سختی که جهان درگیر این مشکل است رعایت کنند.
وی اضافه کرد: این افتخار را مردم عزیز ما آفریدند، درست است که کادر بهداشت و درمان ما شبانه روز بسیار تلاش کردند اما اگر همراهی و مراقبت مردم نبود وضع امروز به این شکل نبود.
واعظی به وضع کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: مقایسه کنید کشورهای مختلفی که آمار دادند از آمریکا ایتالیا اسپانیا انگلیس و فرانسه و سایر کشورها که تا دیروز فکر می کردیم از نظر تعداد تخت ها قابل مقایسه با خیلی از کشورهای دیگر نیستند؛ اما به دلیل اینکه ابتدا مغرور شدند و فکر کردند با توجه به اینکه نظام بهداشتی دارند مشکلی نخواهند داشت ولی تعداد کسانی که به این بیماری مبتلا و فوت شدند در آنها بسیار زیاد است.
وی با اشاره به عملکرد قابل قبول ایران در مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد: تقریبا هم رسانه های مختلف و هم رهبران کشورها و از همه مهمتر رئیس سازمان بهداشت جهانی در نامه ای که اخیرا برای وزیر بهداشت فرستادند از ابتکارات ایران تشکر کردند و ما باید این کار را تا آخر حفظ کنیم .
واعظی افزود: لذا این کار را در جلسه اخیر ستاد انجام دادیم و کشور را به سه دسته سفید، زرد و قرمز تبدیل و شهرهای سفید را آزاد کردیم همچنین با لحاظ پروتکل بهداشتی تلاش می کنیم شهرهای زرد را به سفید و شهرهای قرمز را به زرد برسانیم و در این زمینه موفق نخواهیم شد مگر اینکه مردم با ما همکار ی و پروتکل ها را رعایت کنند و من بسیار به این موضوع خوشبینم.

شهرهای سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی ندارند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم.
واعظی به برگزاری مراسم ویدئویی انس با قرآن از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: این اقدام مقام معظم رهبری درس بزرگی بود که به ما نشان داد هم می‌شود عبادت را انجام داد و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.
وی از تمامی مداحان و هیئت‌های مذهبی خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته ایم، گفت: در تلاش هستیم، بررسی مجدد کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهرهای زرد را به سفید تبدیل کرد.
واعظی تصریح کرد: نظر قطعی وزارت بهداشت این است که تا زمانی که شهرهای قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: باید صبر کنیم ببینیم تا آن زمان، وضعیت چگونه خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24