Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نشست خبری یک دیدار یک عرضه جهت معرفی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان امروز برگزار شد. قرار است عرضه اولیه سهام این شرکت فردا انجام شود...

هشتمین زیرمجموعه صنایع شیر ایران وارد بازار سهام می‌ شود

بورس24 : نشست خبری یک دیدار یک عرضه جهت معرفی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان امروز برگزار شد. قرار است، عرضه اولیه سهام این شرکت فردا انجام شود. 

محمدعلی کارگر مطلق، رئیس هیات‌ مدیره مجموعه صنایع شیر ایران سهامدار عمده شیر پاستوریزه پگاه گیلان در این نشست گفت: این مجموعه بزرگ‌ ترین تولید کننده محصولات لبنی در کشور است، که در سال گذشته رکورد دریافت شیر خام را شکسته است.

او تاکید کرد، در فروردین‌ ماه امسال هم صنایع شیر ایران در حوزه فروش داخلی بیشترین میزان فروش را نسبت به سال‌های گذشته داشته است. 

وی ادامه داد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که وارد بازارسرمایه می‌ شود. پگاه گیلان به عنوان بزرگ‌ ترین واحد تولید کننده محصولات لنبی در استان گیلان، بالغ بر ۸۰ درصد شیر این استان را جذب می‌ کند. 

همچنین حسن بیتا، عضو هیات مدیره شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در این نشست درخصوص صورت های مالی شرکت گفت: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیار ریال است، نشان از کارنامه مثبت آن دارد. از آنجا که احتمال می‌ رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام رو به‌ رو شویم، تلاش کردیم با غنی کردن انبارها و ذخیره‌ سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت بکاهیم. 

وی ادامه داد: سرمایه در حال گردش این شرکت، ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت است و وضعیت بدهی آن به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، بدون کسری ذخیره برای سال آینده است. 

تکمیلی: 

هفتاد و چهارمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه یک روز پیش از عرضه اولیه 20 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد تا مدیران ارشد این شرکت در فرابورس ایران حضور پیدا کنند و ضمن ارائه چشم‌ انداز، عملکرد و برنامه‌ های پگاه گیلان، به پرسش خبرنگارانی که از طریق شبکه‌ های اجتماعی در حال تماشای این نشست بودند، پاسخ دهند. 

محمدعلی کارگر مطلق، رئیس هیات‌مدیره مجموعه صنایع شیر ایران، در ابتدای سخنان خود با اعلام اینکه این مجموعه بزرگ‌ ترین تولید کننده محصولات لبنی در سطح کشور است، گفت: شرکت شیر پاستوریزه گیلان هشتمین شرکت از مجموعه صنایع شیر ایران است که به بازار سرمایه کشور وارد شده است. 

رکورد شکنی شیر پگاه در دریافت شیر خام 

شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان وابسته به شرکت صنایع شیر ایران درسال ۱۳۵۴ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ تُن در روز در زمینی به مساحت 8/5 هکتار و با بیش از ۱۰ هزار متر مربع تاسیسات و زیربنا در شهر صنعتی رشت احداث شد تا به تامین شیر مدارس بپردازد. 

به گفته کارگر مطلق، پس از ورود شرکت شیر پگاه گیلان به بازار سرمایه و با توجه به برنامه‌ های توسعه‌ ای و همچنین راه‌اندازی واحد شیری کشت‌ و‌ صنعت پگاه گیلان، این سهم از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد. 

او با اشاره به رکوردشکنی‌ های این شرکت در دریافت شیر خام و فروش داخلی گفت: ما در سال گذشته در دریافت شیر خام رکورد شکنی کرده‌ ایم و این روند در فروردین سال جاری نیز تداوم پیدا کرد؛ شیر پگاه تلاش کرده بالغ بر 80 درصد شیر استان گیلان را جذب کند. ضمن اینکه توانستیم در فروش داخلی رکورد سال‌ های گذشته را نیز بزنیم. 

رئیس هیات‌ مدیره صنایع شیر ایران عملکر شیر پگاه گیلان را در عرصه صادرات مثبت قلمداد کرد و گفت: صادرات محصولات شیر پگاه به افغانستان به صورت هفتگی انجام می‌شود. ضمن آنکه در تلاش هستیم افزایش میزان صادرات از محورهایی باشد که بر آن متمرکز خواهیم شد. 

کارگر مطلق در ادامه سخنان خود، تاکید کرد که این شرکت از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده نکرده است. بنابراین حذف آن تاثیری بر عملکرد این مجموعه نخواهد گذاشت.

او در این باره گفت: از آنجا که ما شیر خام را از طریق دامداران صنعتی و سنتی دریافت می‌کنیم و هیچ وارداتی نداریم، در نتیجه حذف ارز دولتی نیز تاثیری بر عملکردمان ندارد. 

به گفته او تشدید تحریم آمریکا علیه کشورمان در میزان تولید و توزیع محصولات لبنی بی‌ تاثیر است. با این وجود کارگر مطلق درباره احتمال افزایش نرخ تورم و تاثیر آن بر شرایط شرکت بیان کرد: قطعا اگر رشد تورم در کل صنعت رخ دهد شرکت ما هم از این جریان متاثر می‌شود اما از آنجا که تولیدات شرکت از گروه‌های اصلی غذایی به شمار می‌ رود بر میزان فروش ما تاثیری ندارند. باید توجه داشته باشیم که میزان مصرف این گروه غذایی در دنیا سه برابر ایران است بنابراین هنوز ظرفیت برای فروش وجود دارد. 

وی افزود: کارنامه مثبت مالی پگاه گیلان  حسن بیتا، عضو هیات مدیره و معاون مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان نیز در نشست خبری عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس ایران با ارائه چکیده‌ای از صورت‌ های مالی شرکت در سال ۹۸ گفت: نسبت جاری این شرکت ۱.۹۴ است و جریان وجوه نقد آن که روی رقم ۸۸ میلیارد ریال می‌ایستد، نشان از کارنامه مثبت آن در عرصه مالی دارد.  به گفته معاون مالی پگاه گیلان، سرمایه شرکت بر اساس اطلاعات صورت‌ های مالی حسابرسی شده دوره مالی شش ماهه منتهی به 31 شهریورماه 1398 بالغ بر 200 میلیارد ریال منقسم به 200 میلیون سهم یک هزار ریالی است. 

او در ادامه با اشاره به افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه لبنیاتی و شیر خام عنوان کرد از آنجا که احتمال می‌ رود در آینده با افزایش قیمت شیر خام روبه‌رو شویم، در شرکت پگاه گیلان تلاش شده با غنی کردن انبارها و ذخیره‌سازی بهینه تا حد زیادی از صدمات این افزایش قیمت کاسته شود. 

به گفته بیتا، در حال حاضر مالکیت 99.95 درصد از سهام این شرکت به شرکت صنایع شیر ایران تعلق دارد.  موسی اسماعیل‌زاده، مدیر عامل شرکت پگاه گیلان نیز در ادامه این نشست خبری اعلام کرد که این شرکت یک بنگاه اقتصادی در راستای تولید و فرآوری محصولات شیری است که طی سال‌های گذشته تلاشی جدی در خصوص سلامت جامعه انجام داده است. 

مدیر عامل شرکت شیر پگاه گیلان، در خصوص برنامه‌های آتی این شرکت خاطر نشان کرد که ارتقا کیفیت محصولات، آموزش تخصصی پرسنل، تعامل با بانک‌ ها، استفاده بهینه از منابع، تلاش به منظور ارتقای عوامل زیست محیطی، کنترل و کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از جمله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این شرکت است. 

اسماعیل‌ زاده خوش‌ نامی شرکت شیر پگاه را مهم‌ ترین برگ برنده این شرکت دانست و گفت: ما بدون انجام تبلیغات گسترده بیشترین سهم را در بازار لبنیات کشور در اختیار گرفته‌ایم که بخش مهمی از آن ناشی از خوش‌نامی شیر پگاه است و امیدواریم با عرضه سهام این شرکت بتوانیم به تعامل نزدیک و سازنده با مردم ادامه دهیم. 

او در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ارزندگی سهام این شرکت گفت که مصرف شیر در کشورهای اروپایی سه برابر ایران است و شرکت شیر پگاه گیلان در تلاش است تا با همکاری سایر ارگان‌ ها و نهادها، الگوی مصرف شیر در ایران را بیش از پیش بهبود ببخشد، به همین دلیل چشم‌ انداز این شرکت بسیار روشن است. ضمن اینکه تولید محصولات نوشیدنی با شکر بسیار کمی که در دست تولید است، می‌تواند مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. 

حسن بیتا نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرمایه در گردش این شرکت اعلام کرد که سرمایه در حال گردش این شرکت، ۲۵۴ میلیارد ریال مثبت است و وضعیت بدهی آن به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، بدون کسری ذخیره برای سال آینده است. 

گفتنی است، فردا چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ ماه تعداد 40 میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در بازار دوم فرابورس به روش ثبت سفارش عرضه اولیه می‌شود. دامنه قیمت در این عرضه از 12 هزار ریال تا 12 هزار و 507 ریال بوده و حداکثر سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی 50 سهم اعلام شده است.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24