Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : در بازار سرمایه این روزها شاهد رشد روز افزون ورود نقدینگی هستیم، رخ دادی که منجر شده شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام در بازار باشیم. در این روز ها بسیاری از سهام شرکت ها با رشد قابل توجهی روبرو هستند و حتی برخی سهم ها نیز به دلیل هجوم نقدینگی با حباب قیمتی مواجه شده اند. جستجوی سهام مناسب با توجه به شرایط خاص بازار این روزها یکی از مواردی است که باید مد نظر سرمایه گذاران قرار گیرد.

علت مثبت «۵ های» متوالی در صنعت بیمه؟

بورس24 : در بازار سرمایه این روزها شاهد رشد روز افزون ورود نقدینگی هستیم، رخ دادی که منجر شده شاهد افزایش تقاضا برای خرید سهام در بازار باشیم.

در این روز ها بسیاری از سهام شرکت ها با رشد قابل توجهی روبرو هستند و حتی برخی سهم ها نیز به دلیل هجوم نقدینگی با حباب قیمتی مواجه شده اند. جستجوی سهام مناسب با توجه به شرایط خاص بازار این روزها یکی از مواردی است که باید مد نظر سرمایه گذاران قرار گیرد.

یکی از گروه های سهام که این روزها شاهد افزایش تقاضا است ، گروه بیمه ای است و شاهد تشکیل صف های خرید برای این گروه هستیم.

محمد سپاهی از فعالان و تحلیل گر بازار سرمایه در خصوص شرایط این روزهای بازار و علل اقبال بازار به سهام بیمه ای گفت: گروه بیمه ای جزو گروه هایی است که در بین سایر سهام رشد قابل توجهی نداشته است و می تواند یکی از گروه های جذاب برای سرمایه گذاری در طی ماه های آتی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: البته دلایل بنیادی خوبی هم برای توجیه رشد ارزش سهام گروه بیمه ای وجود دارد و گزارش های خوبی را از عملکردشان بزودی ارائه خواهند نمود.در کل می توان به این شکل بیان کرد که سود اصلی در صنعت بیمه بهینه مصرف نمودن منابع در اختیار و مدیریت ریسک و خسارت پرداختنی می باشد.

به گفته وی ، این صنعت در بازار سرمایه به نسبت تحول و اتفاقات مثبتی که در آن ها به وقوع پیوسته است ، هنوز مورد توجه قرار نگرفته و ارزش سهام های آن ها از قیمت های بسیار پایینی نسبت به بقیه گروه ها برخوردار است.

کرونا و بیمه ها

این تحلیل گر بازار سهام در خصوص پتانسیل های فعال شده این صنعت در روزهای کرونایی به بورس24 گفت: با توجه به شیوع اپیدمی در کشور شاهد کاهش تردد خودرو ها و کاهش حضور افراد در امکان عمومی هستیم و بسیاری از افراد به دلیل وضعیت بیماری تردد غیر ضرور به بیمارستان ها را به حداقل کاهش دادند و با توجه به این که بخش قابل توجهی از هزینه ای که بیمه ها شناسایی می کنند مربوط به پرداخت خسارت و هزینه درمان است، این موضوع منجر شده تا از اسفند ماه با کاهش پرداخت خسارت روبرو باشند. اما حق بیمه ها و صدور بیمه نامه ها همچنان به صورت مستمر تقریبا در حال اجراست.

وی ادامه داد: از طرفی بیمه های شخص ثالث نیز افزایش نرخ گرفتند. با نگاهی به گزارش عملکرد شرکت ها و با یک حساب مختصر و نگاه اجمالی می توان عواید ناشی از کاهش پردخت خسارت خودرو و هزینه درمان را برای شرکت های بیمه ای تا حدودی محاسبه کرد.

سپاهی افزود: از طرفی شرکت های بیمه ای پرتفوی سرمایه گذاری نیز دارند که این با توجه به روند صعودی بازار سرمایه و ورود نقدینگی به این بازار بازده مناسبی برای شرکت ها داشته است که این نیز خود عاملی است بر بهبود عملکرد مالی شرکت های بیمه ای و در برخی شرکت های بیمه میزان کسب سود و یا ارزش افزوده ایجاد شده بسیار قابل توجه و فراتر از فکر سهامداران است.طبعا شرکت های بیمه ای که قرار داد های بلند مدت با گروه ها و اشخاص دارند و به طور مستمر حق بیمه دریافت می کنند با توجه به کاهش خسارت پرداختی توان سود سازی بهتری به نسبت بقیه دارند و چون بازده سرمایه گذاری بیمه ها با توجه به شرایط بازار سرمایه در وضعیت مطلوبی است این صنعت دارای پتانسیل خوبی برای رشد است ؛ از طرفی صنعت بیمه مدتی است که کمتر مورد توجه بازار بوده است و شاید وقت آن رسیده که از سهم هایی که بی دلیل رشد نموده و میزان سودآوری فعلی و حتی آینده آن ها با قیمت سهام طبق اصول علمی تطابق ندارند خارج و بر روی سهم های این گروه متمرکز شد و سود بسیار خوبی را کسب نمود.

چه شرکت هایی منتخب سهامداران می شوند؟

او گفت : سرمایه گذاران در گروه بیمه سهام شرکت هایی را انتخاب کنند که از میزان ذخایر کافی برخوردار بوده و به اصطلاح از کسری برخوردار نباشند و نیز شرکت هایی که در حوزه بیمه عمر و مسافرتی فعالیت داشته اند از این سودآوری تا حدودی مستثنی هستند و حتی با توجه به کاهش سفر ها بخشی از سبد پرتفوی بیمه ای خود را نیز از دست داده اند و در مورد بیمه های اتکایی باید اشاره نمود به این که از افزایش سود کمتری به نسبت بقیه گروه بیمه برخوردار خواهند بود بنابراین تحلیل های موجود در این خصوص حکایت از جهش سود در برخی از این شرکت ها دارد که در گزارشات سه ماهه پیش رو اثرات این تغییرات بنیادی در شرکت ها نمایان خواهد شد. انتظار می رود شرکت های بیمه در سال جاری سود های خوبی از محل سرمایه گذاری ها و کاهش خسارت ها روبرو باشند که قیمت های فعلی سهام و سودآوری آن ها با مجموع عوامل ذکر شده قطعا با تعدیل و رشد همراه خواهد بود.

وی در پایان از جمله شرکت هایی که می توان انتظار سودآوری تحلیلی خوبی از آن ها داشت به بیمه دی،آسیا،دانا،معلم،ما،کارآفرین،تجارت نو،پارسیان،البرز،سینا و نوین اشاره کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • شیرین مقدم
    شیرین مقدم

    بسیار عالی

    4 سال پیش
  • محمد سپهری
    محمد سپهری

    به خاطرانتشار این تحلیل واقعا ممنون

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24