Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این روزها بازار سهام تیتر یک اخبار است و جریان نقدینگی در این بازار بازیگر اصلی است . از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص کل روند صعودی را طی کرده و بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس نیز بدون کوچکترین فشاری به جو بازار به فروش رفت.

رشد بورس ادامه دارد چون...

بورس24 : این روزها بازار سهام تیتر یک اخبار است و جریان نقدینگی در این بازار بازیگر اصلی است . از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص کل روند صعودی را طی کرده و بزرگترین عرضه اولیه تاریخ بورس نیز بدون کوچکترین فشاری به جو بازار به فروش رفت.

صف های طویل برای اخذ کد بورسی تشکیل شده است و همچنان بورس پر تفاضا ترین بازار سرمایه گذاری کشور است. فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری که می تواند به نفع ارکان بازار سرمایه و ناشران باشد اما اگر درست مدیریت شود.

هر چند این روزها عده ای از ورود نقدینگی به بازار شگفت زده شده اند و هر دم از حباب دم می زنند اما جعفر جولا مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع برق و آب صبا درباره اینکه بازار سهام حباب دارد یا خیر و سهامداران جدید برای پوشش ریسک سرمایه گذاری خود چطور عمل کنند این طور به بورس24 توضیح داد و گفت: اکنون همچنان بازار های موازی با بازار سرمایه محدودیت های خاص خود را دارند و که این امر منجر به حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه شده است ، بسیاری از افراد برای اولین بار خرید و فروش سهام را در بازار سرمایه تجربه می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه ما برای فعالیت در این بازار این است که یا با تحلیل اقدام به خرید و فروش سهام کنند و یا اگر دانش و تجربه کافی برای سرمایه گذار در بورس ندارند، سرمایه های خود را در صندوق های سهامی که تحت مدیریت افراد با تجربه است قرار دهند و به صندوق ها اعتماد کنند و ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

جولا درباره اینکه بازار حباب دارد یا خیر گفت: اول باید تعریف مشخصی از حباب داشته باشیم. از دید من حباب زمانی ایجاد می شود که ارزش ذاتی و قیمت بازاری سهام اختلاف معنا داری داشته باشند که در این مورد سهام با افزایش ارزش روبرو است و به عبارتی حباب دارد. اما نمی توان حباب را به کل بازار تسری داد چرا که در شرایط فعلی سهام ارزنده در بازار زیاد است و کل بازار حباب ندارد.

برای مثال باید دید اگر ارزش بازار یک شرکت 8 هزار میلیارد تومان است اما می شود با تجهیز 5000 میلیارد تومان منابع مجموعه ای با همان کیفیت احداث کرد طبیعی است که این سهام حباب دارد و سرمایه گذاران باید در انتخاب چنین سهامی جانب احتیاط را رعایت کنند.

این مقام مسئول افزود: در شرایط فعلی نقدینگی به بازار وارد شده است و نمی توان ایراد گرفت که چرا نقدینگی به سمت بازار سرمایه آمده و محدودیت بر بازار اعمال کنیم، چرا که یکی از شروط در بازار های مالی رقابتی بودن آن است و نباید با اعمال محدودیت مانع ورود و خروج پول از این بازار ها شد. باید از این شرایط ایجاد شده بهره برد و با ریل گذاری صحیح و هدفمند نقدینگی وارد شده به بازار را مدیریت کرد و در بازار ماندگار کرد. یکی از اقداماتی که در شرایط کنونی می تواند برای ناشران نیز منفعت به همراه داشته باشد و منجر به تامین مالی شود تسهیل شرایط برای افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران برای شرکت ها است تا در شرایط فعلی ناشران نیز این امکان را داشته باشند تا از فرصت ایجاد شده بهره مند شوند تا هم تامین مالی بنگاه ها صورت بگیرد و هم سیل نقدینگی در بازار تا حدی مدیریت شود.

وی در پایان گفت: با توجه به سیاست های دولت در راستای تفویت بازار سرمایه و کاهش سود بانکی که اخیرا ابلاغ شده است احتمالا شاهد تداوم روند ورود نقدینگی به بازار خواهیم بود. بنابراین افراد حرفه ای بازار با استفاده از ابزار تحلیل اقدام به سرمایه گذاری می کنند اما افرادی که به تازگی به بازار ورود کردند و اطلاعات و تخصص کافی را ندارند از طریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به سرمایه گذاری کنند تا ریسک کمتری را داشته باشند و بازده مناسبی از بازار کسب کنند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24