Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴: این روزها بررسی وضعیت شستا چه از نظر سود سازی چه از نظر ارزش ان ای وی می تواند نکات مهمی را به بازار مخابره نماید. از قیمت ارزنده عرضه اولیه تا ارزش ذاتی بالا که سبب توجه و شکست رکورد صف خرید پس از عرضه شده و صف خرید بیش از ٢ میلیارد سهمی را به نمایش گذاشت.

شش منفعت بورسی شدن «شستا»

بورس24 : این روزها بررسی وضعیت شستا چه از نظر سود سازی چه از نظر ارزش ان ای وی می تواند نکات مهمی را به بازار مخابره نماید. از قیمت ارزنده عرضه اولیه تا ارزش ذاتی بالا که سبب توجه و شکست رکورد صف خرید پس از عرضه شده و صف خرید بیش از 2 میلیارد سهمی را به نمایش گذاشت.

شستا در 9 ماهه به سود حدود 45 تومانی به ازای هر سهم دست یافته است که عمده این سود ناشی از فروش سرمایه گذاری می باشد.

لازم به ذکر است با توجه به ماهیت شرکت یعنی هلدینگ سرمایه گذاری، عمده سود این شرکت در 3 ماهه آخر سال مالی با برگزاری مجامع شرکت های زیر مجموعه و تقسیم سود آن ها محقق می شود و سودی که تا الان محقق شده ناشی از فعالیت های مثبت و عالی شرکت در بازار سرمایه و فروش سهام شرکت های زیر مجموعه و معاملات سهام می باشد.

همانطور که در جدول بالا مشخص است سود واگذاری بخشی از سهام صدر تامین و تاپیکو به همراه دارویی تامین بخش اصلی بدنه سود ناشی از فروش سرمایه گذاری ها را تشکیل داده است.

گفتنی است برای سال مالی جاری شستا سود 14500 میلیاردی پیشبینی شده است که 8000 میلیارد تومان آن سود تقسیمی شرکت های زیر مجموعه و عمدتا هلدینگ های بزرگ زیر مجموعه یعنی نفت و گاز و پتروشیمی تامین «تاپیکو» و صدر تامین «تاصیکو» و سایر شرکت های بزرگ سود ساز می باشد که سود این شرکت ها به نسبت سال مالی قبل جهش 3 رقمی داشته و حداقل 100 درصد رشد را تجربه کرده است.

پس همچنان بخش بزرگی از سود سال جاری شستا ناشی از سود شرکت های زیر مجموعه می باشد.

مضافا این که با توجه به روند فعلی بازار سرمایه و رکورد شکنی های روزانه ارزش پرتفوی بورسی شستا به صورت روزانه با رشد چشمگیری همراه می شود.

آخرین ارزش پرتفوی شستا بیش از 35 هزار میلیارد تومان بوده که با توجه به روند مثبت 1 ماهه اخیر در فروردین ماه ارزش این پرتفو رشد بالایی داشته است.

گفتنی است شستا پرتفوی بورسی به ارزش 38 الی 40 هزار میلیارد تومان در اختیار دارد که با این روند مثبت روزانه تنها یک نوسان مثبت 5 درصدی به صورت روزانه بیش از 2000 میلیارد تومان بر این پرتفو خواهد افزود.

اما از پرتفوی غیر بورسی، شستا به تازگی سهام صدر تامین را عرضه نموده است اما همچنان سهام شرکت های مهمی نظیر صنایع نوین تامین و سیمان تامین و ملی نفتکش را در اختیار دارد که عرضه این شرکت ها نیز می تواند هم به شفافیت بیشتر این هلدینگ و هم پاسخ به عطش بالای فعلی بازار سرمایه کمک شایانی نماید.

در نهایت بورسی شدن شستا مزایای بسیار مهمی داشت:

شفافیت یکی از بزرگترین هلدینگ های سرمایه گذاری کشور

پاسخ به تقاضا و عطش بالای بازار سرمایه

عرضه سهام شرکت های مهم پرتفوی غیر بورسی

نفع جامعه و عموم از رشد سود شرکت های زیر مجموعه با خرید سهام شرکت و پوشش تورم

و نفع از سود عرضه اولیه خود شستا که در شرایط فعلی کشور چه از نظر تورم و رشد قیمت ارز و چه از نظر بحران کرونا کمک شایانی به جامعه و عموم مردم با خرید سهام شرکت به عنوان سرمایه گذاری مطمئن و پر سود خواهد کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24