Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

لزوم تعدیل قیمت اتان مطابق با سقوط قیمت نفت و فرآورده های نفتی

اعلام علت اصلی تعویق عرضه اولیه آریا ساسول

بورس24 : عرضه اولیه شرکت پلیمر آریا ساسول با توجه به شرایط کنونی تا حداقل اردیبهشت ماه امسال انجام نمی شود. اما به هر حال تا زمانی که قیمت جهانی نفت به یک ثبات نسبی برسد و نوسانات فاحش آن کاهش یابد، نمی توان زمان دقیقی برای ورود این شرکت به فرابورس ایران ارائه داد.

حامد جمالی مدیر مالی شرکت آریا ساسول در مورد عرضه اولیه سهام این شرکت در فرابورس ایران به خبرنگار بورس24 گفت: بعد از اتمام فعالیت های پذیرش و درج نماد شرکت پلیمر آریاساسول ، «آریا» در روزهای آخر سال 98 آماده عرضه اولیه بود که به واسطه شیوع بیماری کرونا ، عرضه اولیه سهم به سال جدید منتقل شد.

وی گفت: در اواخر اسفند ماه اما قیمت جهانی نفت افت ناگهانی یافت و متناظر با کاهش قیمت نفت،اکثر فرآوردهای نفتی و خوراک های پتروشیمی نیز کاهش یافتند.

به گفته وی؛ قیمت اتان که خوراک اصلی شرکت آریاساسول می باشد، در بازارهای جهانی با افتی متناظر با نفت و فرآورده های نفتی مواجه بوده است که منطبق با منطق بازار و مشابه با سایر خوراک های مصرفی در ایران، می باید با کاهش قیمت مواجه شود.

جمالی ادامه داد: در همین راستا رایزنی هایی با وزارت نفت انجام شده است تا کف مبلغ فرمول محاسبه قیمت اتان ( که برای شرایط نرمال بازار پیش بینی شده است) منطبق با نوسانات بازار مورد بازبینی قرار گیرد.

این مقام مسئول در مورد زمان عرضه اولیه شرکت در بازار سهام گفت: به مجرد حصول نتیجه در خصوص اصلاح کف قیمت اتان، شرکت وارد بازار سرمایه خواهد شد.

گفتنی است ، در حال حاضر کف قیمت هرتن اتان 220 دلار در ایران تعیین شده که با وجود سقوط قیمت نفت و فرآورده های نفتی هیچ تناسبی با دنیا ندارد و میانگین معاملات دنیا یک سوم این عدد البته بدون احتساب کرایه حمل است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24