Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پریااسدالهی‌نیک، کارشناس اقتصادی عرضه اولیه سهام شستا در بورس را فرصتی مناسب برای اقتصاد ایران دانست. این کارشناس بازار سرمایه در مورد عرضه قریب الوقوع سهام شستا در بورس گفت: شستا یک شرکت سرمایه‌‌گذاری معظم است که می‌توان آن را مینیاتوری از اقتصاد ایران دانست.این شرکت برخلاف بقیه هلدینگ‌های تخصصی حاضر در بازار سرمایه، هلدینگی است که در رشته‌های مختلف صنعت به صورت قوی فعال است.حضور چنین شرکتی در بازار سرمایه را می توان اولین حضور این نوع شرکت‌ها در بازار سرمایه ارزیابی کرد که این خود یک ویژگی ارزنده و ممتاز است...

« شستا» مینیاتوری از اقتصاد ایران است

بورس24 : پریااسدالهی‌نیک، کارشناس اقتصادی عرضه اولیه سهام شستا در بورس را فرصتی مناسب برای اقتصاد ایران دانست.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد عرضه قریب الوقوع سهام شستا در بورس گفت: شستا یک شرکت سرمایه‌‌گذاری معظم است که می‌توان آن را مینیاتوری از اقتصاد ایران دانست.این شرکت برخلاف بقیه هلدینگ‌های تخصصی حاضر در بازار سرمایه، هلدینگی است که در رشته‌های مختلف صنعت به صورت قوی فعال است.حضور چنین شرکتی در بازار سرمایه را می توان اولین حضور این نوع شرکت‌ها در بازار سرمایه ارزیابی کرد که این خود یک ویژگی ارزنده و ممتاز است.

اسدالهی‌نیک در مورد مزایای عرضه سهام شستا در بورس گفت: حضور شرکت‌هایی نظیر شستا در بورس، که به دلیل تنوع بالای صنایعی که در پرتفوی دارا هستند، توزیع ریسک مناسبت‌تری دارند.‌از سوی دیگر عرضه اولیه سهام شستا از این حیث که شفاف سازی بیشتری برای آن از جهت قراردادن گرفتن در ویترین شیشه‌ای بورس بدنبال دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است. با ورود شستا به بورس بیش از چند میلیون سهامدار امکان بررسی عملکرد این ابرغولرا پیدا می‌کنند و از طریق سازمان امکان نظارت بیشتر بر آن را پدید می‌آید که البته این چالشی است که شستا به جان خود خریده است. این برای بازار سرمایه یک فرصت است. البته تاپیش از این بسیاری از شرکت‌های زیر مجموعه شستا این ویژگی را داشتند اما حضور شستا در بورس در حقیقت به مثابه تجمیع همه موارد در یک قاب است.

این کارشناس بازارسرمایه در ادامه افزود: با ورود نهاد ناظر بازار سرمایه به شستا این شرکت از حیث شفافیت در بررسی عملکرد‌ها وارد دوره تازه‌ای از حیات خود خواهد شد. این موضوع از آن رو واجد اهمیت است که تا پیش از این و در دوره‌های قبلی مدیریت، شستا همواره در معرض انتقادات به دلیل عدم شفافیت و شائبه تولید رانت بوده است. این مزیت علاوه بر سهامداران فعلی می‌تواند شامل شرکای تازه شستا در بازار سرمایه، از آحاد مردم تا سهامداران حقوقی هم بشود.

اسدالهی‌نیک در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر مزایای عرضه اولیه شستا توزیع بار تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها میان تعداد بیشتری از سهامداران است.مضاف بر این تعداد کسانی که از اجرای این طرح و پروژه‌ها منتفع می‌شوند افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. دقت کنیم نفع اصلی همه طرح‌های توسعه، پروژه‌ها و تاسیس‌ها در نهایت به صورت سود خالص به سهامداران این مجموعه تعلق می‌گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد ارزندگی سهام شستا نیز گفت: این شرکت در یک سال اخیر پوست اندازی خوبی داشته و مقایسه سود شش ماهه آن با مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می دهد. این خود یک پتانسیل و ارزندگی برای شستاست.

اسداللهی نیک در پایان گفت: شستا یک ثروت بین نسلی که با آمدن به بورس امکان نظارت دقیق‌تر بر عملکرد و وضعیت مالی آن برای جامعه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • احمد احمدی
    احمد احمدی

    می خواستم ببینم تامین اجتماعی چه ربطی به بازنشستگان لشگری دارد که نوشتید برای آنها پیمان آمده؟این رانت نیست؟

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24