Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نمکی: کادر بهداشتی، درمانی و همه مردم برای روزهای سخت آماده باشند وزیر بهداشت تاکید کرد، ویروس کرونا جدید است و با همه کروناهای قبلی فرق می کند. فقیر و غنی هم نمی شناسد و نمی دانیم، با گرم شدن هوا مهار می شود، یا نه و نمی دانیم که...

احتمال موج سهمگین کرونا در پاییز و زمستان

بورس24 : نمکی گفت: ویروس کرونا جدید است و با همه کروناهای قبلی فرق می کند. فقیر وغنی هم نمی شناسد و نمی دانیم با گرم شدن هوا مهار می شود یا نه و نمی دانیم با ما در ایران و جهان چه خواهد کرد. امیدواریم اواخر اردیبهشت یا در خرداد موج اول این اپیدمی را مهار کنیم و از این طوفان بلا عبور کنیم اما خیال نکنیم این ویروس چموش ما را رها می کند. ممکن است موجب جدید این اپیدمی را در پاییز و زمستان داشته باشیم و باید خودمان را برای روزهای به مراتب سخت تر آماده کنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر شرایط بهتر شد که خدارا شکر اما کادر بهداشتی و درمانی و همه مردم باید روزهای سخت تر آماده باشند.

نمکی افزود: واکسن کرونا دو سال دیگر به ما نمی رسد. اگر کسانی تولید کنند خیلی هنرمند باشند برای خودشان تولید می کنند. ما هم باید در این مسیرتلاش کنیم اما نمی توانیم با نگاه خوشبینانه کار کنیم. در نیمه دوم امسال کرونا را همچنان خواهیم داشت شاید کرونایی نجیب تر و آرامتر از ویروس فعلی اما همزمان آنفلوانزا را هم خواهیم داشت. درآمد نفتی هم کم شده است. احتمال تغییر ویروس هم هست بنابراین باید برای سخت ترین شرایط آماده باشیم.

وی ادامه داد: ممکن است کرونا مزمن شود مثل سارس و مرس اما پیک ها و موج های بعدی آن وحشتناک و چموش نخواهد بود اما پیک های دیگری خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: سال گذشته بسیار سخت گذشت. با سیلاب های سنگین شروع شد، بعد از آن پوشش مراسم اربعین حسینی را داشتیم خدمات لازم در این مراسم به ۳.۵ میلیون نفر داده شد بعد از آن آنفلوانزا را داشتیم و زائران مشکلی پیدا نکردند.

وی گفت: با شروع کرونا و مشکلات بیماری کووید ۱۹، توانستیم بخش مهم معوقات بیمارستانهای دولتی و مراکز طرف حساب را تا پایان آذر ۹۸ پرداخت کنیم. بسیاری از مطالبات پرداخت شده است و بقیه را هم پرداخت می کنیم و به زودی معوقات را به صفر می رسانیم.

وزیر بهداشت افزود: با مدیریت منابع که انجام شد، در سال ۹۹ مانند سالهای گذشته کسری جدید نداریم. زمانی که ما در سازمان برنامه بودم یکی از مشکلات جدی سازمان بیمه سلامت و حفره کسری بودجه آن بود که مدام افزایش پیدا می کرد با مدیریت منابع و تلاش سازمان بیمه سلامت و کمک هایی که در آخر سال گذشته انجام شد و به سطح مطلوبتری از نظر گردش مالی و مطالبات با بخش دولتی و خصوصی رسیده ایم.

بیماران کرونا در قرنطینه خانگی تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

وی اعلام کرد: در ستاد ملی کرونا مصوب کردیم، بیمارانی که در قرنطینه ها هستند تحت پوشش یک بیمارستان حامی قرار گیرند و اسناد آنها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

نمکی گفت: بیمه کردن بیماران کووید ۱۹ در تخت بیمارستان برای کاهش هزینه های آنها نیز انجام شد و در ستاد ملی کرونا مصوب کردیم که بیمارانی که در قرنطینه هستند نیز تحت حمایت یک بیمارستان قرار گیرند و هزینه های آنها تحت پوشش بیمه باشد.

وی افزود: امیدوارم در سال ۹۹ در کنار هم بتوانیم نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را به عنوان یکی از برنامه های مهم به سرانجام برسانیم. راهنماهای بالینی را که به شدت هزینه های بیهوده را کنترل می کند نیز اجرا کنیم و بتوانیم سیستم پزشک خانواده را امسال اجرا کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیمه سلامت مقتدر زمانی خواهد بود که پرونده الکترونیک سلامت را همه جا داشته باشیم. در پایان بهار سال گذشته طبق وعده ای که داده بودیم پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی کردیم.ریل گذاری مطلوبی اجرا شد و امروز که بسیج ملی کرونا و فشار خون را انجام دادیم برای این است که ۸۰ میلیون پرونده الکترونیک سلامت داریم.

وی افزود: در این راه ۱۴۰ گاید لاین درمانی را ابلاغ کردیم و بقیه را نیز به زودی ابلاغ می کنیم. نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را هم در سال ۹۹ اجرا می کنیم و امیدواریم به زودی خبر مهار اپیدمی کرونا را هم به مردم هدیه کنیم.

نمکی خطاب به مدیران سازمان بیمه سلامت گفت: از شما می خواهم گزارشی از موفقیت های این سازمان در مدیریت هوشمندانه منابع که در سالهای اخیر بی نظیر بوده است تهیه کنید تا با امضای خودم به رئیس جمهوری بدهم. سازمان بیمه سلامت امسال با حداقل کسری انتظار وارد سال جدید شد و یک کار بزرگ در مدیریت منابع انجام شده است.

وی ادامه داد: ساختار بیمه البته باید اصلاح شود به نحوی که از زمان جوانی و از زمان سلامت بگیریم و برای دوران سلامت و پیری خرج کنیم. در گذشته در بیمه سلامت بدون محاسبه اقتصادی خیلی ها را بیمه کرده بودند. اما در این دوره مدل اقتصادی تازه ای را برای بیمه سلامت تعریف کردند و از ولنگاری و ریخت و پاش اقتصادی به سمت هزینه کرد منطقی رفتیم بدون اینکه بیماری را از چرخه خارج کرده باشیم و همه مردم خدمت می گیرند و مشکل عمده ای در حمایت های بیمه ای ایجاد نشده است.

منبع: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24