Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

علی صحرایی در گفت و گو با بورس ٢۴ : عرضه بسیار بزرگی در پیش است... چون بیش از ۴۵ میلیون ایرانی ذی نفع «شستا» هستند نسبت به عرضه اولیه آن حساسیت بیشتری داریم... مدارک کامل شود ، شرکت آماده عرضه اولیه است

اَبَر شرکت ایران به بورس نزدیک و نزدیک تر شد...

بورس24 :می گویند ؛ سرمایه گذاری تامین اجتماعی به بورس تهران نزدیک شده...

اَبَر شرکتی که "شستا" خوانده می شود و زمزمه ارزشگذاری حدود 100 هزار میلیارد تومانی آن مطرح است.

هر چه که به آخر فروردین ماه نزدیک تر می شویم ،«شستا» هم به عرضه اولیه نزدیک می شود و این اَبَر شرکت هفته پیش با عرضه یکی دیگر از هلدینگ های خود یعنی «صبا تامین» قدم تازه ای در جهت شفافیت برداشت و حالا توئیت های وزیر رفاه و گزارشاتی که از «شستا» روی کدال می آید ، از نزدیک بودن این شرکت به عرضه اولیه حکایت می کند.

اما ظاهرا مدیران بورس با آرامش و صبر در حال بررسی و انجام کارهای پذیرش هستند و آنچه که مشخص است، به زودی «شستا» را روی تابلو بورس می بینیم؛اندکی صبر...

علی صحرایی مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در مورد زمانی احتمالی عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بازار بورس به خبرنگار بورس24 گفت: هنوز زمان عرضه مشخص نیست، تعهدات  این شرکت که شامل  بازار گردانی و میزان عرضه و سایر موارد است ، در حال انجام و پیگیری از سوی دو طرف است.

وی گفت: هر زمان شفافیت و تعهدات این ناشر آماده باشد و شرایط برای ورود به بازار فراهم گردد ، عرضه اولیه انجام خواهد شد.

مدیر عامل شرکت بورس تهران  گفت: شرکت "شستا" سهم بزرگی است که عرضه آن انرژی زیادی را می طلبد و باید همه ضوابط و مقررات به درستی دیده شود که با عرضه غیر اصولی به اعتماد سهامداران ضربه ای وارد نشود.

«شستا» یک «مگاشرکت» است،  کیفیت مهمتر از زمان عرضه است

وی گفت: از همه مهمتر این که ذی نفعان اصلی «شستا» حدود ۴۵ میلیون از هموطنان عزیز هستند که باید حقوق و منافعشان در کشف قیمت و عرضه اولیه رعایت شود.

به گفته وی؛ «شستا» یک «مگا شرکت» بوده که ۱۸۷ شرکت زیر مجموعه در اختیار دارد ، به طوری که هلدینگ های تاپیکو، تاصیکو، هلدینگ سیمانی تامین، صبا تامین و ... از شرکت های بزرگ و مهم شستا هستند.لذا کیفیت کار را نباید فدای تاکید بر زمان عرضه نماییم.

عرضه های زیادی در راه است

صحرایی افزود: شرکت هایی که از سال گذشته پذیرش شده اند برای ورود باید صورت های مالی اسفند  ۹۸ را نیز ارائه بدهند،  شرکت های صنایع غذایی، دو شرکت لیزینگ،  یک شرکت  روغنی، شرکت های ساختمانی، نیروگاهی در صف عرضه اولیه هستند. 

وی گفت: بازار سرمایه با تامین مالی شناخته شده است و تمام تلاش خود را برای ورود شرکت های جدید به بازار و عرضه اولیه آن ها  انجام خواهیم داد.

در عین حال محمود گودرزی معاون بازار بورس تهران درباره زمان احتمالی عرضه اولیه 12 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به بورس پرس گفت:  با توجه به اهمیت "شستا" و در اختیار داشتن چند هلدینگ و چند شرکت ، مباحثی در ارزش گذاری درست و منطقی آن مطرح است که از مدیران این هلدینگ خواسته شده تا اقداماتی برای روشنگری و احراز حداکثر شفافیت انجام دهند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر نکات مدنظر بورس تهران ، امروز نهایی و ارسال شود ، اقدام به انتشار آگهی عرضه اولیه برای چهارشنبه این هفته خواهد شد که احتمال آن اندک است . در غیر این صورت ، عرضه اولیه " شستا "شامل 9 میلیارد و 600 میلیون سهم ( 10 درصد برای عموم و دو درصد برای صندوق های سرمایه گذاری) در چهارشنبه آینده انجام خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24