Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاخص کل بازار سرمایه در نخستین روز هفته با رشد ۱۰ هزار و ۸۰۳ واحدی با ورود به کانال ۶۰۰ هزار واحدی، رکورد جدیدی را شکست. ماه هاست که روند صعودی بازار همچنان ادامه داشته و شاخص همواره رو به رشد بوده است. امروز هم شاخص کل با رشد مواجه شده است.

تازه واردهای بورس چه سهم‌هایی را بخرند؟

بورس24 : شاخص کل بازار سرمایه در نخستین روز هفته با رشد ۱۰ هزار و ۸۰۳ واحدی با ورود به کانال ۶۰۰ هزار واحدی، رکورد جدیدی را شکست. ماه هاست که روند صعودی بازار همچنان ادامه داشته و شاخص همواره رو به رشد بوده است. امروز هم شاخص کل با رشد مواجه شده است.

شهرام عجمی کارشناس بازار سهام در گفت وگو با بورس24 در خصوص چشم انداز بازار سرمایه در سال ۹۹ گفت: طی یک سال گذشته تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی را در اقتصاد کشور داشته ایم. از سویی با توجه به تحریم ها فروش نفت نیز کاهش پیدا کرده و علاوه بر این قیمت آن نیز روند نزولی داشته است. با همه این ها ورود ویروس کرونا و شیوع آن نیز رخ داده و برای نخستین بار شاهد بودیم که بودجه به صورت غیرمعمول بسته شده و هنوز برخی جزییات آن مشخص نیست. دولت در خصوص مالیات حساب ویژه ای در نظر گرفته بود که با توجه به شرایط و اتفاقات پیش آمده عملا نمی تواند تا ۲ ماه از آن استفاده نماید.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تمامی این عوامل نشان از تورم در سال جاری را دارد، افزود: بسیاری از سرمایه گذاران برای عقب نماندن از تورم و کسب سود به بازار سرمایه روی آورده اند. البته این تحرکات را تا حدودی محدودتر در بازارهای موازی خودرو، سکه و ارز هم شاهد هستیم که متاسفانه آن بازارها هیچ کمکی به تولید کشور نمی کنند، و از آنجایی که رفت و آمد نقدینگی در بازار سهام از سهولت بیشتری برخوردار است اکثرا موافق تزریق نقدینگی به این بازار هستند.

شهرام عجمی در ادامه تصریح کرد: سهامداران باید بدانند روند صعودی بازار همیشگی نیست و اینگونه نیست همواره ادامه داشته باشد. روز گذشته شاخص کل رشد ۱۰ هزار واحدی داشته، معتقدم باید از رشدهای ۱۰ هزار واحدی بازار سهام ترسید. به همان اندازه که بورس از جذابیت بهره مند است سهامداران هم باید در راستای کسب اطلاعات و دانش مالی تلاش کنند. سرمایه گذاران در بازار سرمایه باید از تمامی ریسک های این بازار مطلع باشند. سهامداران برای اینکه از این ریسک ها آسیبی نبینند باید به صورت غیر مستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری ورود پیدا کنند. سازمان بورس نیز در راستای افزایش جذابیت این صندوق ها برای سرمایه گذاری مصوباتی را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بورس سهمیه ای را در رابطه با عرضه های اولیه برای صندوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته است افزود: علاوه بر این کارمزد این بخش از بازار را کاهش داده که تمامی این موارد نشان دهنده این است که بازدهی صندوق ها در آینده افزایش خواهد یافت.

شهرام عجمی در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط موجود سرمایه گذاری در چه صنایعی بازدهی بیشتری داشته و معقولانه تر خواهد بود گفت: با نگاهی به بازارهای جهانی متوجه خواهیم شد که کامودیتی ها به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین تعطیلی صنایع در کشور چین به عنوان یک قدرت اقتصادی با ریزش بسیار عجیبی مواجه شده اند. اما با طرح های حمایتی که دولت های اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته اند و از سویی کنترل این ویروس در چین، شاهدیم که تقاضا مجددا به بازارهای جهانی بازگشته است. البته بازگشت تقاضا به این بازار طبق انتظارات نیست چرا که صنایع به صورت مجزا در حال شروع به ادامه فعالیت هستند. طبیعتا تقاضا برای کامودیتی ها افزایش خواهد یافت و با توجه به پیش بینی هایی که در خصوص افزایش قیمت دلار وجود دارد، معتقد هستم اکثر صنایع بزرگ و کامودیتی ها همچنان روند رو به رشدی را داشته باشند.

او درپایان خاطر نشان کرد: سهامداران جدید الورود به بازار سرمایه به جد از سرمایه گذاری مستقیم جلوگیری و از ابزارهای مورد تایید سازمان بورس مانند صندوق ها وسبدگردانها استفاده کرده واز خرید سهم های حبابی و پروژه ای که در تاریخ بورس کم نبوده اند صرف نظر کنند که همواره این سهم ها آسیب های جبران ناپذیری به اشخاص وارد خواهند کرد. همچنین در خرید سهام به صورت مستقیم به گزارشات قبل و تداوم سودآوری شرکت ها اهتمام بیشتری بورزند.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • مهدی اسماعیل زاده
    مهدی اسماعیل زاده

    ممنون از راهنماییتون

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24