Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس ٢۴ : جلسه شورای عالی بورس دقایقی پیش با محوریت بررسی استعفای شاپور محمدی پس ۴۵ ماه حضور در پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در ساختمان معروف به ملاصدرا آغاز شد. خبرنگار بورس ٢۴ مطلع شد: در این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس ضمن قدردانی از تلاش های شاپور محمدی در مدت حضور ۴۵ ماهه خود در پست ریاست این سازمان و پذیرش استعفای او، پیشنهاد داد که حسن قالیباف اصل با توجه به حدود ٣٠ سال تجربه در بازارهای مالی به ویژه ١٠ سال اداره شرکت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان رئیس این سازمان منصوب شود. این پیشنهاد با اکثریت آرا پدیرفته شد و حسن قالیباف اصل برای یک دوره ٣٠ ماهه به عنوان رئیس سازمان بهادار منصوب شد. گفتنی است، دژپسند در اظهارات خود صراحتا از دو بار استعفای شفاهی شاپور محمدی در سال ٩٧ و ٩٨ خبر داده است...

مجری سابق، ناظر بازار شد

بورس24 : جلسه شورای عالی بورس دقایقی پیش با محوریت بررسی استعفای شاپور محمدی پس از 45 ماه حضور در پست ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار در ساختمان معروف به ملاصدرا آغاز شد.

خبرنگار بورس24 مطلع شد : در این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس شورای عالی بورس ضمن قدردانی از تلاش های شاپور محمدی در مدت حضور 45 ماهه خود در پست ریاست این سازمان و پذیرش استعفای او، پیشنهاد داد که حسن قالیباف اصل با توجه به حدود 30 سال تجربه در بازارهای مالی به ویژه 10 سال اداره شرکت بورس اوراق بهادار تهران به عنوان رئیس این سازمان منصوب شود.

این پیشنهاد با اکثریت آرا پذیرفته شد و حسن قالیباف اصل برای یک دوره 30 ماهه به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

دژپسند در اظهارات خود صراحتا از دوبار استعفای شفاهی شاپور محمدی در سال 97 و 98 خبر داده است.

بدین ترتیب قالیباف 51 ساله که 10 سال اداره شرکت بورس اوراق بهادار را ظرف سال های 87 تا 97 برعهده داشت ، تنها مدیر کارکشته برخواسته از نهادهای اجرایی بازار سرمایه است که بالاترین پست نظارتی بورس را به دست می آورد.

قالیباف اصل دانش آموخته دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران است و در کارنامه خود پست مدیریت عاملی شرکت بورس اوراق بهادار تهران ،مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری امید،مدیرعاملی و عضویت در هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان، مدیریت سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بوعلی،عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های تامین سرمایه امین، تراکتورسازی ایران و سرمایه‌گذاری سپه را دارد.

آن طور که خبرنگار بورس24 کسب اطلاع کرده : در این جلسه موضوع قوانین محدود کننده در بورس از جمله مقررات اصلاح ریزساختارهای بازار سرمایه و اعتراضات گسترده نسبت به آن از سوی یکی از اعضای شورای عالی بورس مطرح شده و وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اهمیت بازار سرمایه برای دولت و ضرورت تلاش همه ارکان بازار برای موفقیت دولت در فروش گسترده سهام به مردم و همچنین استفاده از فرصت مناسب تامین مالی و عرضه بیش از 80 هزار میلیارد تومان اوراق و اسناد خزانه ، خواستار تسهیل مقررات بورس و در عین حال نظارت درست و دقیق سازمان بورس و اوراق بهادار بر سلامت و اصل شفافیت بازار شد.

بر این اساس ، اختیار بازنگری در مقررات اخیرا وضع شده ، عملا به رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار سپرده شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24