Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس ٢۴ : برنامه های مدیرعامل جدید برای اداره سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اعلام شد و محمد مشاری در خصوص آخرین وضعیت تولید و حرکت پیش روی این شرکت به خبرنگار بورس ۲۴ توضیحاتی را داد...

مصاحبه مدیرعامل جدید «شیران»

بورس24 : برنامه های مدیرعامل جدید برای اداره سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اعلام شد و محمد مشاری در خصوص آخرین وضعیت تولید و حرکت پیش روی این شرکت به خبرنگار بورس24 توضیحاتی را داد.

رشد تولید محصولات شوینده چه تاثیری بر فروش محصولات شرکت در دو بازار داخلی و صادراتی داشته است؟

به طور کلی، شوینده ها و صنایع وابسته به شوینده ها در سه ماهِ فصل اول سال یعنی بهار ، افت سنگین  فروش دارند. ولی به دلیل وضعیت کرونا این اتفاق امسال نیفتاده است و برخلاف سنوات گذشته، فروش شرکت های شوینده و به تبع آن شرکت‌های تامین کننده مواد اولیه شوینده ها از روندِ رو به رشد قابل توجهی برخوردار است. این فقط در مورد محصولات داخلی صادق است و در مورد صادرات به علت وضعیت تحریم‌ها مشکلاتی وجود دارد.

کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی چه تاثیراتی بر بهای تمام شده شرکت داشته است؟

کاهش بهای نفت و  محصولاتِ مشتقاتِ نفتی در  اِل ای بی و نرمال پارافین و سایر مشتقاتی که برای شوینده استفاده می شود، تاثیرگذار بوده و قیمت جهانی آن ها به شدت افت پیدا کرده است و خریداران خارجی الان در مورد خریدشان مردد و منتظر هستند که قیمت ها به یک ثباتی برسند . ولی کماکان همه تحلیلگران نظرشان این است که امکان افت قیمت نفت از این پایین تر وجود ندارد؛ یعنی ما الان در کف قیمت محصولات مشتقی نفتی و محصولات شرکت شیران هستیم.

شرکت در سه ماهه نخست سال مالی خود چه مقدار سود شناسایی کرده است؟

شرکت در سه ماهِ اولِ امسال، بالای ۲۵۰ریال سود ساخته است.

 احتمال آزاد سازی قیمت محصولات و به تبع آن قیمت مواد اولیه (بنزن) وجود دارد؟ آیا زمانی برای اعلام و تصویب آن متصور هستید؟ برآورد شما از این آزادسازی احتمالی بر سودآوری شرکت چیست؟

 ما هیچ  تصوری و پیش بینی در این مورد نداریم و دقیقا نمی توانیم در مورد آزاد سازی قیمت مواد اولیه و سایر محصولات اظهار نظر کنیم.

با توجه به فروش بخشی از سهام شرکت املاح معدنی ایران از سوی شیران در روزهای اخیر، چه مقدار سود از این محل شناسایی شده است؟ این فروش ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا شرکت برنامه ای برای واگذاری سهام خود در دیگر شرکت های بورسی را دارد؟

فروش" شاملا" توسط شیران، فقط آن روزهایی فروخته شده است که قرار بوده حجم مبنا بخورد و قیمت سهم بالا بیاید . قصد خروج از شاملا را نداریم. فقط جاهایی که سهم قفل شده بود مقداری فروخته ایم و حجم مبنای سهم را دادیم. ما برنامه‌ای برای خروج از" شاملا" نداریم، کماکان آنچه که در روزهای قبل فروخته ایم، در روزهای بعد در شرایط مختلف  بازار خریداری کرده ایم. طبق آنچه که در گزارش تفسیری هم به صورت کامل افشا شده است، ما قصد فروش بخشی از سهام خودمان را در شرکت خدمات بندری از طریق بورس به صورت عرضه اولیه داریم.

با توجه به بهره برداری طرح تولیدی در شرکت بازرگانی خدمات بندری ایران و به تبع آن رشد سود شرکت، آیا شرکت برنامه ای برای عرضه سهام آن در بازار سرمایه دارد؟

مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که در حال برطرف کردن آن ها هستیم. تاریخ دقیقی نمی توانیم بگوییم، ولی اراده قطعی ما بر مبنای بورسی کردن شرکت بازرگانی خدمات بندری است.

طرح توسعه دوم مجتمع تولیدLAB (اصفهان) در چه زمانی به بهره بردای می رسد؟ برآورد شما از تاثیر آن بر سودآوری شرکت چیست؟ آیا شرکت منابع لازم جهت تکمیل و راه اندازی طرح را در اختیار دارد؟

در مورد طرح توسعه با توجه به مشکلات لایسنس و تحریم‌ها قاعدتا تا برطرف شدن تحریم ها ما نمی توانیم که هیچ حرفی در مورد طرح توسعه بزنیم و کماکان طرح توسعه شرکت مسکوت باقی می ماند.

طرح اورهال شرکت که در صورت های مالی به آن اشاره شده در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟ آیا شرکت ذخایر لازم برای پاسخگویی به مشتریان در مدت اورهال را دارد؟

اورهال شرکت، اواخر خرداد ماه شروع می شود، برآورد ما یک دوره ۳۵ روزه است و شاید تا ۵ روز افزایش پیدا کند. مخازن جهت فروش در آن دوره زمانی پُر است و ما مشکلی با فروش نداریم، فقط تولید تعطیل می شود.

با توجه به رشد حدود 50 درصدی هزینه های عمومی و اداری شرکت در 12 ماهه منتهی به آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل، آیا شرکت برنامه ای برای مهار رشد این قلم هزینه ای دارد؟

 قسمت اعظمی از رشد هزینه‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده است اما به تبع آن یا بیشتر از آن، درآمدهای شرکت هم افزایش پیدا کرده است و نرخ رشد افزایش درآمدهای شرکت خیلی بیشتر از نرخ  رشد افزایش هزینه های عمومی اداری شرکت است و ما از این بابت نگرانی نداریم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • اژدر جعفری درگاهلو
    اژدر جعفری درگاهلو

    با سلام وعرض ادب از اطلا ع رسانی جامع تان تشکر و بینهایت سپاسگزارم

    3 سال پیش
  • سید محمد حسینی
    سید محمد حسینی

    تا انجا که من خاطرم است و دیروز این متن را خواندم ودر دفترم نوشته ام و از قضا جناب نظری هم اشاره ای داشته اند نوشته شده بود در سه ماهه بالای 100 تومان سود ساخته است...امروز متن تغییر کرده و نوشته شده 250 ریال؟لطفا توضیح بفرمایید.پیشاپیش سپاسگزارم.

    3 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24