Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در هفتادودومین نشست خبری «یک دیدار-یک عرضه» که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در حال برگزاری است، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با معرفی این شرکت و ترسیم اهداف آن گفت:شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت‌های تابعه خود که عمدتاً در حوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد. او افزود: شرکت سرمایه‌گذاری شستا سهامدار ۱۰۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین است...

صبا تامین معارفه شد

بورس24 : در هفتادودومین نشست خبری «یک دیدار-یک عرضه» که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در حال برگزاری است، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با معرفی این شرکت و ترسیم اهداف آن گفت:شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت‌های تابعه خود که عمدتاً در حوزه خدمات مالی متمرکز هستند را بر عهده دارد.

او افزود: شرکت سرمایه‌گذاری شستا سهامدار ۱۰۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین است.

شیرازی با اشاره به اهمیت حاکمیت شرکتی برای صبا تامین گفت: حاکمیت شرکتی و تقویت اساس آن از اهداف بزرگ صبا تامین است. کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی زیر نظر هیات مدیره و در نهایت شفافیت مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با اشاره به بازدهی دو شاخص بورس و فرابورس، تصریح کرد که بازدهی پورتفوی صباتامین در سال مالی گذشته بالغ بر ۲۸۰ درصد بوده است.

او با اشاره به اهداف صبا تامین گفت: ما در اهداف خود ترسیم کرده‌ایم که علاوه بر پورتفوداری تلاش کنیم شرکت‌های زیرمجموعه خود را در روندی پیوسته وارد بازار سرمایه کنیم.

خبر تکمیلی :

نشست خبری "یک دیدار یک عرضه" شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به منظور عرضه اولیه سهام این شرکت ساعاتی پیش در فرابورس و البته بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

در این نشست که به صورت آنلاین از لایو اینستاگرام فرابورس و همچنین سایت آپارات پخش شد، محمدعلی میرزا کوچک شیرازی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین در این نشست گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی «شستا» سهامدار ۱۰۰ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین است.پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین را سهم های تدافعی، ارزشی و رشدی تشکیل می دهند. در حال حاضر هزار و 600 میلیارد تومان ارزش شرکت های غیر بورسی ما است. از سویی 28درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی و 29درصد تامین سرمایه امین را در پرتفو سهاممان داریم.

شیرازی با بیان این که 2هزار و 700 میلیارد تومان سود خالص شرکت در 9 ماهه شرکت بوده است ، افزود: طبق عملکرد 9 ماهه شرکت 30درصد از این میزان مربوط به سود تقسیمی شرکت ها و مابقی آن نیز برای خرید و فروش سهام شرکت ها بوده است. با توجه به عملکرد شرکت سرمایه گذاری صبا تامین برآورد ما بر این است که تا پایان سال سود تقسیمی شرکت های تابعه 500 میلیارد تومان باشد.

او در ادامه با اشاره به بازدهی سال گذشته بورس و فرابورس گفت: پرتفوی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین در بازار سهام 280درصد بازدهی داشته که از نظر ما درصد قابل توجهی محسوب می شود. از سویی مطالبات معوق یا پرونده حقوقی نیز نداریم که برای ما مشکل آفرین باشد. تامین سرمایه امین که از جمله شرکت های تابعه بوده به لحاظ شاخص ها عملکرد قابل توجهی داشته است و در تلاش هستیم در بورس پذیرفته شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین همچنین تصریح کرد: 19درصد از سهام شرکت سنگ آهن مرکزی برای سرمایه گذاری صبا تامین است که سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ آهن تولید می کند. در 6 ماهه ابتدایی امسال هم پروژه تولید گندله را راه اندازی خواهد کرد که معتقدیم سود قابل توجهی به دست خواهد آورد. سرمایه گذاری های ما تنها در شرکت های بزرگ انجام می شود و قصد داریم 4شرکت زیر مجموعه را امسال وارد بازار سهام کنیم.

وی با بیان این که تلاش کردیم حاکمیت شرکتی را مستقر سازیم ، افزود: در حال حاضر کمیته حسابرسی ما زیر نظر هیات مدیره در حال فعالیت است. شرکت کارگزاری صبا تامین از جمله شرکت های غیر بورسی ما بوده که در اسفند ماه به عنوان بزرگترین کارگزار به لحاظ حجم معاملات شناخته شده است. رویکرد اصلی ما متنوع سازی پرتفوی و سرمایه گذاری ها است. باید بگویم که تمام سرمایه گذاری های ما در شرکت های بزرگ انجام می شود و قصد داریم با همکاری شریک هایمان 4 شرکت زیر مجوعه را وارد بورس و فرابورس کنیم. از سویی افزایش سرمایه ای هم در پیش داریم که به زودی انجام خواهد شد.

او با بیان این که بیش از 30درصد پرتفوی شرکت در صنعت کانه های استخراجی فلزی است ، افزود: 30درصد از پرتفوی سرمایه گذاری صبا تامین در صنعت بانکداری که شامل بانک های ملت، تجارت، کارآفرین است، 12درصد به صنعت پتروشیمی، هشت درصد به صنعت دارویی، 6درصد به  فلزات اساسی مانند ملی مس و فولاد مبارکه و پنج درصد هم به صنعت بیمه از جمله شرکت های بیمه ای البرز، ملت، دانا، میهن و اتکایی امین تخصیص یافته است.

در روزهای افت بازار در نقش خریدار ظاهر شدیم

در ادامه شیرازی در پاسخ به پرسش به پرسش خبرنگار بورس24 مبنی بر استراتژی های این شرکت در فراز و فرود بازار سهام و این که در زمان هایی که بازار با رشد شاخص همراه بود اما در آن مقاطع شرکت عرضه کننده بود ، گفت: سال گذشته در شرایطی که بازار افت داشت، سرمایه گذاری صبا تامین در نقش خریدار ظاهر شد، پس از شهادت سردار سلیمانی و ریزش شاخص کل ما ۱۰۰ میلیارد تومان خرید انجام دادیم. معتقدیم که بورس کسب و کار ما است و باید از آن حمایت کنیم.

او همچنین در خصوص زمان عرضه اولیه شستا نیز بیان کرد: سال گذشته ۳۵ درصد از عرضه های اولیه مربوط به شرکت های زیر مجموعه ما بوده است. زمان احتمالی عرضه سهام شستا هفته آینده خواهد بود و سیاست ما نیز بر این است که شرکت های تابعه باید وارد بازار سهام شوند.

گفتنی است ، تعداد کل سهام قابل عرضه به عموم در روز عرضه اولیه 1.500.000.000 سهم و دامنه قیمت در ثبت سفارش نیز از مبلغ 11.000 ریال تا مبلغ 12.000 ریال خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24