Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بالای مسکن و سهم ۳۰ درصدی آن در اقتصاد کشور گفت: این‌که بخواهیم به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارها را متوقف کنیم صحیح نیست.

معاون وزیر راه: مسکن ٣٠ درصد اقتصاد کشور است، ‌نباید به خاطر کرونا آن را تعطیل کنیم

بورس24 : معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بالای مسکن و سهم ۳۰ درصدی آن در اقتصاد کشور گفت: این‌که بخواهیم به دلیل شیوع ویروس کرونا، کارها را متوقف کنیم صحیح نیست.

محمود محمودزاده با یادآوری این‌که مسکن حدود 30 درصد اقتصاد کشور است، اظهار کرد:‌ با توجه به اهمیت این بخش در اقتصاد و ارتباط با صنایع مختلف و همچنین اشتغالزایی بالای آن باید در همه شرایط از جمله در وضعیت کنونی ضرورت مقابله با شیوع کرونا ویروس برنامه‌ریزی‌های لازم برای تداوم فعالیت‌ها در بخش مسکن صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در این راستا پروتکل بهداشتی برای فعالیت‌های ساختمانی در زمان مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده و 19 فروردین برای ستاد ملی بمارزه با کرونا ارسال خواهد شد.

وی افزود:‌ باید هم‌زمان بار عایت اصول بهداشتی مقابله با شیوع کرونا ویروس، بتوانیم فعالیت‌های ساختمانی که نقش بسیار مهمی در اقتصاد دارد را دنبال کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: این پروتکل با استفاده نظرات کارشناسان به خصوص در بخش ایمنی و بهداشت تنظیم شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر تصویب شود.

محمودزاده با بیان این‌که در این صورت می‌توانیم فعالیت‌های ساختمانی را به‌صورت رسمی از هر زمانی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند، آغاز کنیم،‌ تصریح کرد:‌ کلیات پروتکل بهداشتی فعالیت‌های ساختمانی به این مفهوم است با توجه به رعایت مسائل بهداشتی، برنامه‌ریزی برای اجرا صورت گرفته است. به این ترتیب که قبل از ورود هر گونه اقلام و مصالح ساختمانی به کارگاه‌ها ضدعفونی انجام شود. همچنین تمام قسمت‌هایی که قرار کار انجام شود بایستی ضدعفونی شود.

وی بیان کرد: ضمن اینکه تمام پرسنل با استفاده از تجهیزات بهداشتی مانند ماسک، نقاب،‌دستکش و... فعالیت‌های ساختمانی کار کنند. قبل از ویروس کرونا، زنجیره کاری در سیستم ساختمان متفاوت بود الان پیشنهاد جدید داده‌ایم تا این زنجیره اجرای پروژه‌های ساختمانی با رعایت فاصله اجتماعی اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اهمیت بالای مسکن در اقتصاد و صنایع مختلف باید هر دو موضوع مقابله با شیوع ویروس کرونا و تداوم فعالیت‌های ساختمانی را داشته باشیم.

محمودزاده در پاسخ به این پرسش که پروتکل ذکر شده چقدر می‌تواند عقب‌ماندگی ساخت و سازها به دلیل مقابله با شیوع کرونا را جبران کند،‌گفت: به نظرم با توجه به این‌که الان فصل خوبی است و تعداد ساعاتی که روشنایی هوا را داریم و دمای هوا هم اجازه می‌دهد اکثر جاهای کشور با تعداد شیفت‌های کاری می‌توانیم عقب‌افتادگی ‌ها را جبران کنیم.

وی اضافه کرد: در عین حال باید به این نکته مهم توجه شود که هر شرایطی که به وجود می‌آید بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های مختص خودش را داشته باشیم. این‌که بخواهیم کارها را متوقف و تعطیل کنیم طبیعتا صحیح نیست و این‌که بخواهیم بدون رعایت مسائل بهداشتی کار‌ها را انجام دهیم نیز صحیح نیست.

وی تاکید کرد:‌ باید شرایطی را ایجاد کنیم تا با رعایت تمام مسائل ایمنی و بهداشتی و با اولویت سلامت کارگران و کارکنان بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را انجام دهیم. باید این مسئله را نیز در نظر داشت که مشخص نیست این شرایط تا چه زمانی وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان با یادآوری این‌که مسکن حدود 30 درصد اقتصاد کشور است، گفت: بخش مسکن به دلیل ارتباط با صنایع مختلف نقش انکارناپذیری در موضوعات اقتصادی دارد. از سوی دیگر با توجه به شعار امسال و فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر بخواهیم جهش تولید را محقق کنیم قطعا یکی از بخش‌های اساسی تاثیر‌گذار مسکن است.

محمودزاده تصریح کرد:‌با توجه به میزان مصرف مصالح ساختمانی، خدمات مهندسی،‌خدمات مختلف حوزه مسکن، درآمدزایی برای شهرداری‌ها، حدود 150 رشته شغلی مستقیم مرتبط و... باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم ساخت‌وسازها را پیش ببریم.

منبع: تسنیم

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس ۲۴

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24