Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

ناظر بازار روز شنبه ۱۶ فروردین ماه ۹۹ با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد که زمان ارسال دسته سفارش ها برای کارگزاران از امروز تا اطلاع ثانوی از ۸:۳۰ دقیقه به ۸:۳۲ دقیقه تغییر یافته است. خبرنگار بورس ۲۴ درباره علت این تصمیم گیری با احمد سحرخیز مدیر فناوری سازمان بورس و اوراق بهادار صحبت کرد. او گفت: این موضوع تصمیم بورس ها بوده و ما در حال حاضر در حال تحلیل و بررسی فنی این تغییر هستیم. محمود گودرزی معاون بازار بورس در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار بورس ۲۴ ابراز داشت: اگر فردی تصمیم به گذاشتن سفارش داشته باشد از طریق آنلاین یا آنلاین گروهی هیچگونه محدودیتی از لحاظ زمانبندی ندارد.

علت فاصله گذاری ٢ دقیقه ای برای ارسال «دسته سفارش» ها در بورس اعلام شد

بورس24 : ناظر بازار روز شنبه ۱۶ فروردین ماه ۹۹ با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد که زمان ارسال دسته سفارش ها برای کارگزاران از امروز تا اطلاع ثانوی از ۸:۳۰ دقیقه به ۸:۳۲ دقیقه تغییر یافته است.

خبرنگار بورس24 درباره علت این تصمیم گیری با احمد سحرخیز مدیر فناوری سازمان بورس و اوراق بهادار صحبت کرد. او گفت: این موضوع تصمیم بورس ها بوده و ما در حال حاضر در حال تحلیل و بررسی فنی این تغییر هستیم.

محمود گودرزی معاون بازار بورس در همین خصوص در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ابراز داشت: اگر فردی تصمیم به گذاشتن سفارش داشته باشد از طریق آنلاین یا آنلاین گروهی هیچگونه محدودیتی از لحاظ زمانبندی ندارد.

او اضافه کرد: در واقع قبلا ساعت ۸:۳۰ به این دلیل در نظر گرفته می شد که کارگزاران زمانی که قصد داشتند سفارش های متعددی را برای مشتریان خود بفرستند این دسترسی تسهیل شود. به طوری که قادر به ارسال سفارش برای همه باشند. اما به دلیل این که در ارسال، توالی سفارش ها رعایت نمی شد ما بنا بر صلاحدید به صورت موقت این تغییر زمانی را انجام دادیم تا مشکلاتی که از لحاظ فنی وجود داشت را برطرف کرده و راهکار مناسبی را برای این منظور در نظر بگیریم.

وی در ادامه با تاکید بر این که تغییر زمانبندی ارسال دسته سفارش ها از ۸:۳۰ به ۸:۳۲ همیشگی نیست ، تصریح کرد: به محض این که راهکار مناسبی برای مرتفع کردن مشکلات فنی این موضوع در نظر گرفته شود زمان ارسال دسته سفارش ها به حالت قبل یعنی ۸:۳۰ دقیقه برگشت داده خواهد شد.

گودرزی تاکید کرد: در واقع این تصمیم با این هدف گرفته شده که توالی سفارش ها اصلاح شود. یعنی از طریق سیستمی توالی سفارش ها از طریق نامک (سامانه مدیریت ریسک ) نیز رعایت شود.

او در پایان درباره این که شرایط اعلام شده تا چه زمانی ادامه خواهد داشت به خبرنگار بورس24 اعلام کرد: امیدواریم به زودی و طی چند روز آینده مشکل توالی سفارش ها حل شود و شرایط به حالت قبل بازگردد.

گفتنی است ، ناظر بازار بامداد امروز اعلام کرده بود : با عنایت به این موضوع کارکرد اصلی امکان ارسال دسته سفارش در سامانه معاملاتی صرفا در راستای تسهیل فعالیت برای معامله گران محترم شرکت های کارگزاری در راستای ارائه خدمات به مشتریان ایشان می باشد، به اطلاع کارگزاران و معامله گران محترم می رساند؛ ارسال دسته سفارش توسط کارگزاران در تمامی بازارهای بورس اوراق بهادار تهران از امروز شنبه شانزده فروردین تا اطلاع ثانوی صرفا از ساعت 8:32 دقیقه امکان پذیر می باشد.

همچنین معاملات مشتریان شرکت های کارگزاری که از طریق برخط،آنلاین گروهی یا سامانه نامک صورت می پذیرد و فاصله زمانی حداقل 300 میلی ثانیه را در ارسال سفارشات خود رعایت ننمایند در صورت امکان فنی منجر به عدم تایید کلیه معاملات آن مشتری در نماد مربوطه خواهد گردید و موضوع در مراجع نظارتی مربوطه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

مقتضی است کارگزاران و معامله گران محترم این موضوع را در فعالیتهای خود مدنظر قرار دهند. از مدیران عامل محترم شرکت های کارگزاری انتظار می رود سیاستهای استفاده منصفانه از ظرفیت های سامانه معاملات را برای تمامی مشتریان در دستور کار قرار دهند و بر اجرای آن نظارت موثر داشته باشند و مانع اختصاص چندین ایستگاه به مشتریان خاص شوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24